{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Hjælp om Bull Terrien! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg går stille og roligt og tænker over og undersøger hvilken race der vil passe til mig, næste gang jeg skal have hund.

Jeg er efter mange overvejelser kommet frem til lige pt. 3 racer, nemlig en Boxer, en Boston terrier og en Bull Terrier og kun tæver.

Jeg kender Boxeren temmelig indgående gennem 15 – 20 år og jeg kender flere eksemplarer af Boston Terrieren både fra trænings pladsen og privat – de passer fint til mig og det jeg ønsker af en hund og kan tilbyde en hund.

Bull Terrieren derimod kender jeg kun af udseende og det jeg kan læse mig til, men de eksemplarer der bor her i nabolaget, der tillader ejeren ikke at man hilser på hunden, hverken med eller uden min egen hund!

Hvad jeg gerne vil have hjælp til er, hvordan den er sammen med andre hunde, både dem der er i dens egen flok og fremmede den møder på gaden og på trænings pladsen.

Er det en hund der generelt udfordre andre hunde?

- tager den generelt imod en udfordring fra en anden hund ?

- er det generelt en social hund der trives i en flok, med både han og hun hunde?

- har den nogle specifikke race sygdomme jeg skal holde øje med, når jeg vælger kennel ?

Jeg håber meget på en masse gode svar, fra alle jer der kender racen eller kender til racen.

På for hånd mange tak,

Karina.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp om Bull Terrien!
  • #1   9. okt 2006 Boxer Karina!

  • #2   9. okt 2006 Nu da du ikke er kommet længere i alfabetet end til B

  • #3   9. okt 2006 Karin - jaah, bortset fra at den har det svært med at blive voksen!......ggs...

  • #4   9. okt 2006 flab! .....Karin

  • #5   9. okt 2006 Karina - ja ved det -
    Det er meget svært at skulle have anden type hund end den man iforvejen har.

    Du skulle møde Junes Jazzy - hun er skøn!


  • #6   9. okt 2006 Jeg er lige med på en kigger....

  • #7   9. okt 2006 Jeg kender en minibuller, på 7 år,
    hun springer rundt som een på et par år
    og der er ingen ældningstegn at spore


  • #8   9. okt 2006 Jammen hvordan er den over for andre hunde, når jeg står 30 m. væk ?

  • #9   9. okt 2006 Hmm......... det var dog trist at ingen af alle dem med Bull Terrier vil hjælpe mig, her er så mange af dem herinde at jeg havde håbet smiley

    Men jeg håber så der kommer nogle svar i løbet af dagen *S*


  • #10   9. okt 2006 Er det en hund der generelt udfordre andre hunde?
    Nej. det er en Gentleman hund som ikke selv starter.

    - tager den generelt imod en udfordring fra en anden hund ?
    Nogle gør, andre gør ikke. Kommer vel an på omstændighederne og miljø´et den er blevet præget i.

    - er det generelt en social hund der trives i en flok, med både han og hun hunde?
    Jeg kan tale for mit eget vedkommende og på vegne af et par andre bullere jeg kender og sige ja, det er det. Men igen er vi tilbage ved prægningen. Den er aldeles alt afgørende for en bull terrier !

    - har den nogle specifikke race sygdomme jeg skal holde øje med, når jeg vælger kennel ?
    Ja, det kan du tro at den har. De døjer med hjerte, nyre fejl. Hudproblemmer m.m....

    Håber det hjalp lidt :0)


  • #11   9. okt 2006 Jow for søren da, det var lige sådan nogle svar jeg håbede på :-))

    Jeg kan se på det hele at jeg skal holde meget øje med sygdomme hos avls dyrerne, jeg er selv ret varm på den race og den kommer jo til at vokse op i en flok på 3 andre voksne hunde der alle er sprog stærke.

    Derfor er mit største spørgsmål også mht fremmede hund, for i bøgerne står der at den kan være skarp over for fremmede hunde på en meget negativ måde!

    Så her er jeg meget interesseret i at høre noget om, hvor meget der ligger latent i racen og hvor meget jeg selv kan gøre som ansvarlig ejer?


  • #12   9. okt 2006 Spørger du mig så vil jeg sige det sådan her : Linjer og prægning. Der er linjer som man skal holde sig fra hvis man gerne vil have en aldeles social hund. Jeg vil også mene at du har MEGET at gøre med hvordan hunden udvikler sig. Men hvis du hver gang sidder på nåle når din hund skal hilse på en anden hund, hvordan bliver udfaldet så ? You see... Jeg tror på det bedste i bulleren og jeg mener ikke at det er noget umulig sag at få en social buller til dig !

  • #13   9. okt 2006 Jazzy er lækker!!!

    hilsen Tabu, som meget gerne vil have Jazzy med hjem!

    Karina, ud og mød en masse af de racer du har overvejet


  • #14   9. okt 2006 Janne - *GGGGGGGG*

  • #15   9. okt 2006 Janne - jeg kender de 2 andre godt, men kun meget lidt irl til Bulleren og det er den jeg er mest lun i *S*

    Boxeren har 2 minusser for mig, dens størrelse og dens generlle "mangel" på at ville være voksen (sagt i stor kærlighed) !

    Boston har det minus, at den trods alt ikke er stor nok for mig smiley

    Bulleren falder jeg for hver gang jeg ser den og de gange jeg har kunnet snige mig til at hilse på een, bliver jeg bare i så godt humør! Den udstråler bare en væren, jeg falder pladask for og jeg ville meget gerne lære den bedre at kende :-))

    Prægning og socialicering og træning er intet probem som sådan og jeg er heller ikke først gangs hundejer *SS*

    Det ER mest om hvordan racen generalt er, over for fremmede hunde jeg er en smule usikker...........jeg er helt klar over at jeg som føre skal være obs på mine signaler, det har en meget - meget følsom hundtøs med meget af naturhunden i sig, lært mig effektivt smiley

    June - vil du tro, at jeg sådan generalt kan stole på de DKK opdrættere vi har herhjemme?

    Her tænker jeg også på de sygdomme racen desværre lider af?


  • #16   9. okt 2006 .....sorry mine taste fejl, jeg håber ski det var til at forstå alliuell... *GG*

  • #17   9. okt 2006 Frk. Lautrup * 6ooo Kolding - den er jeg helt med på og taak for gode råd smiley

  • #18   9. okt 2006 Karina - der er kun ét eneste avlskrav for bull terrier. Min 1 2.præmie på udstilling... Så det er om at finde en opdrætter som tester sine hunde. Jeg har testet Joker for hjerte, nyre samt fået ham Baer testet. Andre tester for andet, nogle tester slet ikke.... Så det er om at finde en opdrætter som tester sine avlsdyr :0)

  • #19   10. okt 2006 June - okay, det skal jeg huske på når jeg skal ud og lede, tak for hjælpen og gode råd smiley

Kommentér på:
Hjælp om Bull Terrien!

Annonce