{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.662 visninger | Oprettet:

Staffordshire Bull terrier {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogen der ved en masse om racen staffordshire Bull terrier ?
Mig og min kæreste er nemlig på jagt efter en hvalp her inden for den nærmeste fremtid og jeg har et par spørgsmål jeg godt kunne bruge lidt hjælp til inden vi skal ud og finde en hvalp.
Mit første spørgsmål er ang. Hd. Jeg ved de kan have det fra A til e mener jeg det var. Men hvornår går det hen og er et problem ? Altså f.erks c ? Er det skidt eller ikke noget stort problem. ? Og hvis begge forældre f.eks har det i A eller B kan deres hvalpe så ikke sagtens ske at få det D?
Håber meget der nogen der kan hjælpe og at mine spørgsmål er til at forstå smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Staffordshire Bull terrier
  • #2   25. feb 2017 Arr okay. Rart at vide. Ved du hvornår man tester en hund for Hd osv.? Er det noget man får gjort ved en dyrlæge eller ?
    Og hvordan fungere det med en stamtavle ? Får man den med når man køber hunden og hvordan kan man sikre sig den er ægte ? Har aldrig før købt hund med stamtavle før så jeg er lidt uviden omkring det hele smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #3   25. feb 2017 The OFA method does not purport to accurately predict future disease. Moreover, it cannot be undertaken until an animal is two years old and well into its breeding years. This means that many dogs will enter the show ring before its hips are evaluated, thus increasing the chance that poor hips will enter the genetic pool through award-based incentives.

    http://www.petmd.com/blogs/fullyvetted/2009/january/pennhip-vs-ofa-better-medicine-vs-better-marketing-6680


  • #5   25. feb 2017 Jeg vil anbefale at du køber staff fra en DKK-opdrætter. Det er ikke sådan at du bare får udleveret et hjemmelavet papir. Med en DKK-stamtavle kan du gøre brug af Hundeweb og det er netop her, det er genialt. For her kan du tjekke sundhedsresultaterne - blandt andet HD - gennem flere led. Som Trine siger giver det jo altså alligevel rimelig dårlige odds hvis forældrene, sat lidt på spidsen, har A-hofter men resten af linjen har D-hofter smiley
    Det er vigtigt at de også er tjekket for L2-HGA, for det kan give nogle ret grimme symptomer. Jeg er sikker på, at der sidder nogle hjælpsomme folk herinde, som meget gerne vil hjælpe dig med at navigere rundt på Hundeweb og tjekke, om der er lavet tilstrækkelige sundhedsundersøger (det er nemlig ikke alle, der gør det, og så er det ikke værd at støtte) smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #6   25. feb 2017 Mange tager hd-foto så hurtigt som muligt for at få et godt papir-resultat..

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #8   25. feb 2017 Hvor har du det fra, Peter?

    Det er min opfattelse at mange opdrættere tager hd foto så hurtigt som muligt for at opnå gode resultater, selvom hunden faktisk burde være 2 år..

    For HD gælder, at hovedparten af racerne kan fotograferes og bedømmes fra 12 måneders alderen, for visse store racer (gigantracer) gælder dog en minimumsalder på 18 måneder. Dette gælder både hanner og tæver.

    http://www.dkk.dk/side.asp?ID=2417


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #9   25. feb 2017 Hip dysplasia (HD) in dogs is affected to a larger degree than previously believed by the environment in which puppies grow up. It is particularly during the period from birth to three months that various environmental factors appear to influence the development of this disease

    https://www.sciencedaily.com/releases/2012/03/120326112842.htm


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #12   25. feb 2017 Jamen hvor HAR du din opfattelse fra, Peter?

    Min opfattelse er opstået efter mange års kontakt med DKK-opdrættere og opdrættere fra andre forbund i udlandet..

    Bekræftelse af egen opfattelse: http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/541393-hd_fotografering


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #13   25. feb 2017 At one year of age, which is when the SV starts “certifying” dogs, accuracy in predicting mature hip quality is rather poor—only the worst are identified when young, so progress in reducing incidence of dysplasia is still relatively poor

    http://www.thedogplace.org/genetics/x-ray-accuracy_lanting-1312.asp


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #15   25. feb 2017 Tråden er jo ingen afhandling.. smiley Den bestyrker blot min antagelse om at mange tager billederne (for) tidligt..Hvorfor mon? Jeg har hørt mange opdrættere oplyse om at billederne helst skulle tages så tidligt som muligt for at få en god bedømmelse.. Eftersom at mange hunde ikke er færdigudviklet ved 12-18 mdr alderen vil det give et forkert billede.

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #17   25. feb 2017 Det er muligt, at du har mødt nogle, der gjorde det, men hvad faen beviser dette?

    Sandheden er ofte ilde hørt. Jeg har kendt og kender mange der får taget billederne tidligt for at få "gode" resultater..


  • #18   25. feb 2017 I ville ikke anbefale at få en hvalp uden DKK stamtavle ? smiley

  • #19   25. feb 2017 Pernille ... der er 13 forbudte racer... en SBT kan nogle gange forveksles med en af dem... så stamtavle er dit eneste bevis... køb ALDRIG SBT uden tavle. Vær kritisk mht avler, da hunden har nogle sundhedsproblemer.

  • #20   25. feb 2017 Nej, det ville jeg aldrig anbefale, af præcis den grund som Louise nævner

  • #22   25. feb 2017 Jamen nu skal jeg lige være med. Findes der en stamtavle og en DKK stamtavle ?
    Jeg kunne aldrig finde på at købe en Staff uden stamtavle af præcis de grunde du har nævnt smiley


  • #24   25. feb 2017 DKK eller anden FCI godkendt tavle... der findes gode SBT i Sverige også.

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #25   25. feb 2017 Jeg har lige skimmet et par af de store racer. Her tegnes et billede af, at disse er et sted mellem 16 og 24 måneder, når de tjekkes.

    Så bliver de jo også taget inden hunden er færdigudviklet.. Så de må være en smule letsindige/uvidende.. som du så pænt kalder det smiley


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #26   25. feb 2017 Her er lidt hvalpe uden DKK tavler smiley smiley

    http://www.champdogs.co.uk/breeds/staffordshire-bull-terrier/puppies


  • #27   25. feb 2017 Der findes flere stambogsførende klubber i DK og i verden. Den eneste form for stamtavle, som kan bruges som dokumentation for at hunden ikke er en blanding af ulovlige racer, er en stamtavle fra en FCI anerkendt klub. Her i DK er det Dansk Kennel Klub (DKK), som er FCI anerkendt.

    Se dig godt for mht. opdrættere. Efter forbudet mod visse racer her i DK, er SBT blevet en voldsomt populær race = at der bliver avlet på alt hvad der kan kravle og gå. Find en opdrætter der har fokus på at opdrætte fysisk og psykisk sunde hunde.


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #28   25. feb 2017 Den eneste form for stamtavle, som kan bruges som dokumentation for at hunden ikke er en blanding af ulovlige racer, er en stamtavle fra en FCI anerkendt klub

    Hvor henne i loven ses det at der kun kan bruges FCI-tavler som dokumentation?


  • #31   25. feb 2017 Tusind tak for svar alle sammen smiley

  • #33   25. feb 2017 Ann-marie: DKK stambog er altså ikke mere værd en fra de mange andre gode klubber når man primært ser på lovtekst. Du kan snyde alle vegne så DKK stemplet er altså ikke mere værd bare fordi de er under FCI.

  • #34   25. feb 2017 Ved godt at det ikke er nedskrevet i loven, at det kun er DKK's stamtavler, som man anerkender. Men det er den eneste stamtavle, som jeg ville turde at stole på, hvis jeg skulle købe en race, der kunne forveksles med en hund fra forbudslisten.

  • #35   25. feb 2017 Når det kommer til stykket, så er det tæveejer og hanhundejer der skal underskrive et simpelt stykke papir og så får hvalpene stambøger. Dette sker uanset hvilken klub der stambogsføres i. Et weekend kursus hos DKK gør ingen opdrætter til automatisk at være lovlydige personer. Så vil du snyde, kan du nemt snyde uanset hvad og uanset klub.

    Nu ved jeg godt at HG er forkortelsen for DKK, og ved gud om vi ikke alle skal lovprise den klub. Men det er falske forhåbninger, for ingen klub er automatisk bedre end andre. DKK giver bare flere muligheder men for både det positive og bestemt også for det negative


  • #36   25. feb 2017 Kennel HiJacks: Er enig, et langt stykke hen ad vejen. Men jeg har ikke megen fidus til DRU, da det ofte var den klub, som tidligere DKK opdrættere meldte sig ind i, hvis de blev smidt ud af DKK smiley
    Jeg er absolut ikke blind for at DKK har en masse fejl og mangler, og der er absolut plads til mange forbedringer i den klub. Men det er samtidig også den klub, der tilbyder flest muligheder, så der er ikke så mange reelle valgmuligheder, specielt ikke, hvis man ønsker en lidt speciel (lille race).


  • #38   26. feb 2017 Ja Pia, så må vi jo teste om det virker. Lige nu kører vi nemlig sag mod en DKK kennelmærke opdrætter der langt fra har opført specielt velfungerende som opdrætter.

    Men ser du udelukkende på tavlen, så er den ikke et bedre bevisbyrde end fra bla DRU, DJR, etc


  • #40   26. feb 2017 jeg har igen ikke læst hele tråden, men vil lige gøre det klart at hunde af racer eller blandinger af racer på positivlisten, er ulovlige hvis ejerne ikke kan bevise at deres stamtræ viser de er lovlige.

  • #41   28. feb 2017 Køb ikke en staff uden tavle. Om du køber I dk eller udlandet er helt op til dig selv. Jeg købte i Sverige fordi da på daværende tidspunkt ikke var nogen jeg ville købe fra herhjemme. Nu er der Julie som har magters og der ville jeg ikke være nervøs for at købe fra. Hun ved virkelig hvad hun laver. Det med HD er sku svært. Min han er fra en mor med A hofter og en far med b. Alle kuld moren har lavet har fine hofter. Farfar har d og hvis jeg er heldig ender min dreng ud med en C. Måske D. Og jeg havde brugt 1 år på at udvælge den rette opdrætter, og efterfølgende 4 år på at følge opdrætter og hendes avl. Den ene kuldbror har fine resultater. Min dreng er lige blevet 2 år og jeg har ikke taget billeder endnu. Men det har også noget med miljø at gøre. Har man lavet for meget for tidligt med hvalpen, har den hoppet op og ned af noget osv. En D hofte er ikke slemt for racen fordi de har så mange muskler og kan bære det. Men det er bestemt ikke noget at avle videre på.

  • #42   28. feb 2017 Undskyld men den må du lige forklare igen.

    Hvis en race har musklerne til at bære en dårlig hofte, ligger problemet så netop ikke i avlen?


  • #43   28. feb 2017 Jo self ligger det i avlen som jeg skriver men dårlige hofter har jo også en del med miljø at gøre. Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det? smiley

  • #46   1. mar 2017 Jamen Diva, hvorfor avler man så bevidst med dårlige hofter? Nu er det jo et generelt problem og en generel tendens til bare at blive ved med at avle på dårlige hofter

  • #48   1. mar 2017 Kennel Hijacks
    Diva skriver netop, at det bestemt ikke er noget at avle videre på og er ret sikker på at hun mener, at det ikke nødvendigvis bliver et problem for en staff at gå med en D hofte pga muskulaturen. MEN jeg har også set og hørt om staffer hvor de netop har mærket til det, OG jeg ved at der har været opdrættere der har avlet med D og E hofter.
    Når der er nogen der ikke har moral og etik med i deres avl, så er der kun 1 ting at gøre og det er, at KØBERE skal sætte sig godt ind i det de søger og ikke bare hoppe på alt hvad sælger siger


  • #49   1. mar 2017 Staff Mom :
    Det er nemlig også noget jeg ser og hører ofte, men nu nævner Diva selv at farfar til hendes har D. Og hun skulle jo have været gået grundigt ind i sagerne...

    Ifølge de nyeste studier så har miljø størst betydning, men for netop staffen, så bærer musklerne den største belastning. Hvor stor betydning har så miljøet i sidste ende...?


  • #50   1. mar 2017 Sørg for den er DKK stamtavle både af de ovennævnte grunde som hundeweb og juridisk bistand, men også at du kan vise stamtavlen frem skulle komme under mistanke som listehund smiley
    Det ville du nok også kunne med en stamtavle fa en mindre klub, men de andre ting er kun noget du kan få via DKK


  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #51   1. mar 2017 Ifølge de nyeste studier så har miljø størst betydning, men for netop staffen, så bærer musklerne den største belastning. Hvor stor betydning har så miljøet i sidste ende...?

    Staffen kan bedre klare sig med HD end mange andre.. Netop fordi den ofte har stærke muskler i bagparten.. Selvfølgelig har miljøet lige så meget at sige ved staffen som ved alle andre racer.. Mht til at udvikle HD


  • #52   1. mar 2017 Jeg mener præcist hvad staff mom skriver!

    Jeg satte mig helt ind i sagerne. Det eneste minus var den farfar med en D hofte og det vidste jeg da jeg sagde ja til en hvalp derfra. Nu ved jeg så at hvalpe efter den farfar også har fået gode resultater så det var et sats fra min side.. jeg kan umuligt vide hvilke resultater min egen han ender ud med og jeg synes jeg har gjort mit forarbejde så godt som jeg kunne. Det skal slet ikke diskuteres! smiley


  • #53   1. mar 2017 Det er ikke ment som kritik, men bare nysgerrighed. Det lyder og ser nemlig ud til at det ikke har så stor betydning for avlen, da så mange avles på med andet end A og B

  • #54   1. mar 2017 Hijacks
    Hvor stor en betydning det har for avlen kommer nok an på hvem man taler med. Nogen mener det er et problem og andre ikke.

    Jeg personligt synes der kom mange triste resultater ud da vi begyndte at have det som avlskrav.


  • #55   1. mar 2017 Staff Mom: præcis!! Det lader jo til at "man" bliver spist af med at racen sagtens kan bære det

  • #56   1. mar 2017 Racen KAN bære det, men NEJ det burde ikke være meningen. Desværre avler mange på alt andet end A og B.

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #57   1. mar 2017 De fleste staffs er efterhånden efter showhunde af M-linien.. Hvor smart er det lige?

    Practiced widely and unwittingly -- the case in Staffords today -- inbreeding has created a disaster that is looking eagerly for a place to happen.

    http://www.staffordmall.com/inbreeding.htm


  • #58   1. mar 2017 Hijacks
    Det bliver man også af nogle. Men i bund og grund handler det om, ikke kun i staffen men også andre racer, at købere skal stille sig noget mere kritiske til opdrættere. Man behøver jo ikke købe ved den første der melder sig.

    Der er stadig dygtige og ansvarlige opdrættere, så hellere stå på venteliste, og få en staff der forhåbentligt får et godt og langt liv smiley


  • #59   11. jun 2017 Jeg syntes lige jeg ville opdatere jer alle sammen. Se lige hvor smuk og dejlig en staff hvalp vi fandt os smiley hun er helt fantastisk og bare helt perfekt hun er 13 uger idag smiley

    profilbillede
  • #60   11. jun 2017 Tillykke... hvor er hun fra?

  • #61   11. jun 2017 Hun er fra kennel Magsters ??

  • #62   11. jun 2017 Der var I heldige... mange venter længe på rette hund smiley

  • Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

    Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.175
    #63   11. jun 2017 Pernille: Held og lykke med hende..hun ser alt for skøn ud smiley

    Der mangler dog lidt beskrivelse i Galleriet smiley


  • #64   11. jun 2017 Mange tak smiley der skulle gerne være lidt beskrivelse i galleriet nu smiley

  • #65   11. jun 2017 Hun er så fin, og så lækkert et kuld :). Håber i opdatere med en masse billeder med tiden
    Er det ikke lille orange?


  • #66   11. jun 2017 Ja de var så lækre alle sammen smiley skal nok opdaterer med billeder engang imellem smiley
    nej det er gul som vi var så heldige at skulle have smiley


  • #67   11. jun 2017 Okay. Har fulgt kuldet tæt. Orange havde forresten heller ikke så meget hvidt. Det var jo gul og rød der havde det smiley


  • #68   11. jun 2017 Så lækre de hvalpe fra Julie, var så heldig at passe dem da de var 24 timer gamle, helt solgt var jeg, og endnu mere da jeg så dem da de var lidt større, og brugte min fod som byttedyr, små bæster smiley

    Tillykke med hende smiley


  • #69   11. jun 2017 Ja lige præcis smiley gul var den med mest hvid smiley havde fra start af en lille svaghed for gul Så det var bare helt perfekt smiley hun er simpelthen den dejligste og kærligste lille hvalp smiley

  • #70   11. jun 2017 Perfekt :). Glæder mig til at se meget mere til hende

Kommentér på:
Staffordshire Bull terrier

Annonce