{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Hundeslagsmål - hvad kan jeg gøre? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været i Hundeskoven med Zico - hvilket vi normalt nyder rigtig, rigtig meget... Men i dag skete noget, som gør mig lidt usikker på brug af hundeskoven fremover.
Zico (islandsk fårehundeblanding 8 år) løber og leger med 1 labradortæve (6 mdr), 1 rottweilerhan (6 mdr) og 1 amstaffhan (7 år) - foinden har der været en goldentæve (måske i løb? Zico var helt ekset med hende)...
Nå de her hunde går stille og roligt rundt sammen og har gjort det længe...
Ud af skoven løber en collie(tæve?) og blander sig med de andre hunde, de løber undt og leger... pludseligt er Zico og Amstaffen oppe at slås, jeg så ikke hvordan det startede, men Zico skulle eftersigende have startet.
De får nogle skrammer og bliver hevet fra hinanden...
Det jeg så ikke forstår er: Hvordan kan det pludseligt gå helt galt for de to, bare fordi der kommer en ny hund?
og hvad kan jeg gøre for at det ikke sker igen? Synes det var/er meget ubehageligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundeslagsmål - hvad kan jeg gøre?
  • #1   9. okt 2006 Amalie, tæven i løb var væk da det her skete - kan det stadigt have indflydelse så? der var igenting mellem de to hunde, da goldentæven i løb var tilstede.

  • #2   9. okt 2006 De skulle nok som Amalie H siger lige finde deres plads, og det kan altså se voldsomt ud......


  • #3   9. okt 2006 Kan bare ikke forstå at det sker så sent, de har gået sammen i 30-45 minutter da det her sker - og der var INTET mellem dem, mens tæven (som måske var tæt på løb) var der. Det er først da der kommer en anden hund ud fra skoven at de to (min og amstaffen) tænder af på hinanden.

  • #4   9. okt 2006 Amalie, jeg går også alyid når der er optræk til ballade, men der var igen deciderede tegn på noget - pludseligt sidder de bare i hinanden, ingen nåde at opdage noget.... de havde ikke så meget som knurret ad hinanden forinden.

  • #5   9. okt 2006 Amalie, ja jeg ved ikke med amstaffen, da dens ejer sagde at det var min der bed først, hun stod lige ved siden af. Hun sagde godt nok til rottweilerejeren at deres hunde nok ikke kunne lege sammen, når rottweileren blev fuldvoksen - så måske har den kort lunte... men siden min bed først, er det vel også min der har "opildnet" til ballade.

  • #6   9. okt 2006 Amstaffen fik vidst ikke nogle mærker, der var noget blod på siden af dens hals, men ejeren sagde at det nok kom fra hendes hånd, som hun havde fået nogle skrab på, da hun skildte dem ad.... Zico har fået hudafskrabninger og et tandmærke lige i øjenkanten.

  • #8   9. okt 2006 Nu ved jeg ikke hvad der er gåt forud, og jeg ved heller ikke om i mennesker bare har stået stille.

    Men slagsmål sker som regle, at når deres fører står stille, så sker der ikke rigtigt noget, og så for hundene tid til at "måle" hinanden, og hvis der ingen der har lagt mærke til det, fordi man har været optaget i en samtale, og ikke læser hundens sprog. så kan det gå galt.

    Hvis man bevæger sig stille og rolig fremad og samtid kan så tale sammen, og hundene er også i bevægelse, så vil der ikke være tid til at "måle" hinanden.

    Men som jeg har sagt før, vær hele riden på forkant med hunden, læs dens signaler, gør du det, så gar det ikke helt galt.


  • #10   9. okt 2006 Forbyd aka. Berit - Ja jeg fik mig da godt nok noget af en forskrækkelse, rigtigt ubehageligt. Mest fordi jeg ikke kan fatte at de kan gå rundt sammen så længe, og så HAPS - og at Zico har startet, det er bare SÅ mærkeligt, han plejer at skride, når andre hunde siger stop. Måske er han som jeg sagde derude, ved at være "gammel og mærkelig" - og jeg har BESTEMT ikke lyst til at de to hunde skal mødes igen, sådan som ejeren mente.
    Godt nok var det åbenbart Zico der var en provo ud fra hvad vi almindelige dødelige kunne se, men jeg ved så også at hvis sådan nogle ting sker, så er han "den lille" og dete r ham der får smæk. Så ikke mere lege mellem de to gamle tosser smiley


  • #11   9. okt 2006 Babett - Det lydre som en god ide, at gå rundt og snakke sammen, istedetfor at stå stille i samlet flok... det vil jeg til at bruge smiley Tak.

  • #13   9. okt 2006 Berit - Hehe ja - op på hesten med mig, det er jo sådan set også den eneste hund det er sket med - må hellere tage derud i morgen og få beroligt mig selv smiley Har alligevel fri hele dagen.

  • #14   9. okt 2006 Magt kamp sker så ofte er jo hundenes måde af markerer sin rang orden på sådan er det jo , men voldsomt, og en vær tæve påvej/eller i løbetid kan skabe voldsomt uro i flokken. Lyder lidt som om amstaffen gerne skulle have skylden, men det er jo en stærk race og overgiver sig jo ikke som det første det er jo også det den mage gange får skylden for fordi den hedder amstaff og det er en stærk hund.. Hvis der virkelig er en der skal have en lille skyld er det tæven hvis den er påvej eller kommer i løbetid i den kommende tid, sådan er det det er hundenen sprog...

  • #17   9. okt 2006 Susanne - Jeg mener overhovedet ikke amstaffen skal have skylden, min hund bed først! Og jeg spørger så hvad jeg kan gøre... smiley Har absolut intet imod amstaffs.


  • #19   9. okt 2006 Har haft gd (grand Danios) og har oplevet voldsomme slåskampe pga af tæver i løbetid, selv om de har gået en evighed sammen. Glemte helt at sige du selvfølgelig stadig skal slippe din hanhund men værd opmærksom når og hvis du møder din armstaff igen da de nok har et "øje" for hinanden...

  • #21   9. okt 2006 helt iorden læste det bare sådan det er ok! Men er jo en opgave for os mennesker at læse vores hunde... Og enormt spændende..


  • #22   9. okt 2006 ok smiler god tur!


  • #23   9. okt 2006 Susanne - Ja jeg synes heller ikke de to hunde skal "mødes" igen - de er begge oppe i årene, og der er nok igen af dem der rykker sig en tomme.

  • #24   9. okt 2006 Jeg tager på arbejde, ja....

    God tur Berit! Håber Santos vil med dig, ellers må du jo bære ham smiley

    Kigger ind igen når jeg komme rhjem, hvilket er omk. 22.45


  • #25   9. okt 2006 Selv om din hund bider først, så kan den sagtens have sendt signaler som bare ikke er forstået af Amstaffen. De har ikke samme sprog og læser ikke hunde som andre racer, og før alle Amstafejere ryger i blækhuset, så er det ikke mine ord men Sussi Frisch som jeg har været til kursus ved omkring kamphunde. Af samme grund får mine hunde ikke lov at lege med de racer. Det går sansynligvis godt, men jeg kan ikke aflæse deres signaler og ved derfor ikke hvornår det skal stoppes.

  • #26   9. okt 2006 Vibeke E....

    Starter lige med at sige det ikke er kritik, men en amstaff er ikke en kamphund... Men en muskelhund, en kamphund har som ordet lyder været i kamp... smiley


  • #27   9. okt 2006 Og jeg er enig med dig igen ;)...

  • #28   9. okt 2006 Jeg har overhovedet ikke nævnt ordet kamphund. Igen er det Sussies ord. Det gælder flere af muskelhundene og der er flere racer med bla. Boerboel, bullterrier som hun kalder hundenes gladiator Amstaff, Amerikansk Bulldog. Jeg er selv hundetræner, og desværre har jeg oplevet adskellige muskelhundeejere der starter til træning men hurtigt holder igen. Måske fordi mange af dem er meget unge - jeg ved det ikke, men for få år siden var det meget usædvanligt at så unge mennesker (18-20 år) købte hund.

  • #30   9. okt 2006 Undskyld, jeg kan se jeg har brugt ordet kamphund. Det hed kurset men vi kalder dem altid muskelhunde i klubben.

  • #31   9. okt 2006 åhhhhh de kvinder de skal da også altid lave splid

  • #32   9. okt 2006 Okay, man kommer hjem fra arbejde - og så er ens tråd lavet om til et amstaff forum - nu var det jo altså min hund der startede med at bide, og jeg ville gerne have nogle gode råd til hvordan man kan tackle det, og hvordan jeg kan se at sådan noget er under opsejling smiley

  • #33   9. okt 2006 Berit - Hehe, jamen så er der da ro i hytten - er stadig helt plasket over Santos' store plade-fusser - han er simpelthen bare for nuser smiley

Kommentér på:
Hundeslagsmål - hvad kan jeg gøre?

Annonce