{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
576 visninger | Oprettet:

løse hunde {{forumTopicSubject}}

Vil lige starte med at sige at jeg har intet imod løse hunde som følges med deres ejere. Men..... længere oppe af vejen har vi et ældre par med en samojede hund som render løs imene ejerne er indendørs. deres have er ikkke lukket af så den render også ude på vejen og ved naboer. Vi har haft den i vores have hvor vi ringede til dem og bad dem hente dem fordi vores børn var bange for den, eneste kommentar var "Jamen den gør jo ikke noget". Sidste sommer sad vi i stuen med vinduet åbent og pludselig lød det som om der var hundeslagsmål, men det var samojeden som var på tur med barnebarnet og havde set en anden hund. Gentagende gange er vi kommet luntende med 10-15 km. i timen i bil, hvor den så pludselig kommer springende ud fra haven, og man klodser bremsen. Den render rundt som det passer den og ejerne har i mine øjne ingen styr på hvor den er når de sidder inde i stuen. Hvad pokker gør man, ville aldrig kunne tilgive mig selv hvis jeg kom til at køre den over eller bare snitte den, men det virker jo som om at ejerne er lige glade.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  løse hunde
  • nanna p
    nanna p Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Svar: 5
    #1   16. maj 2006 løse hund med ejer er ok, hvis de har styr på den, men der er ik noget værre end løse hunde uden ejer når man selv kommer gående med hund.man bliver lidt nervøs,især hvis man ik kender hunde

  • #2   16. maj 2006 Ja men at melde det til politiet nytter jo ikke noget. Har læst flere gange i andre tråde at politiet nærmest er ligeglade uanset hvad det drejer sig om. Melder jeg det til politiet kan jeg så risikere at de tager hunden fra dem for jeg vil jo ikke at hunden ender et eller andet sted. Det er mere tanken om at den kan komme til skade når den render rundt på den måde.

  • #3   16. maj 2006 En direkte overtrædelse af hundeloven...

  • #4   16. maj 2006 Ja, det ved jeg. Men spørgsmålet er om politiet vil gøre noget, og i tilfældet af at de vil, hvad kan de så kræve ifølge loven. Jeg vil jo ikke at hunden bliver fjernet eller sådan noget, blot at de holder den inde i deres have eller har den i snor. Det er ikke sjovt at komme kørende og den så kommer farende. Min største angst er jo at komme til at skade den fordi jeg måske ikke reagerer hurtigt nok. Skal lige sige at vi også har prøvet at komme kørende hvor den sidder mit på vejen og den flytter sig ikke når man dytter. Ejerne kommer heller ikke ud.

  • #5   16. maj 2006 Du kan jo prøve at ringe til dem....

  • #6   16. maj 2006 Ja jeg tror også at jeg prøver at ringe imorgen

  • #7   16. maj 2006 har du talt med ejerne af samojeden ?

  • #8   16. maj 2006 Nej ikke endnu, men har overvejet det. Bla for at fortælle dem hvor upåvirket den er overfor biler.

  • #9   16. maj 2006 Lol... Ja, politiet er altså ikke altid ligeglad. Det sker at de har travlt og må nedprioritere, eller at man ikke selv har for stærk en sag, men det er spørgsmål om at prøve. Det værste der kan ske er at du kan få et nej og evt noget råd til hvad du alternativt kan gøre.

  • #10   16. maj 2006 Som sådan har den jo ikke gjort os noget. Og børnene kunne jo måske lære ikke at være bange for den. Men det der bekymrer mig mest er jo når den farer ud foran bilerne. Der bor en dagpejemor på vejen også som jo giver en del kørsel morgen og eftermiddag. Så derfor er min største bekymring hvis hunden kommer til skade. Ejernes væremåde er jo nok den værste, de befinder sig jo bare indendørs. Deres ligegyldighed går jo ud over hunden.

  • #11   16. maj 2006 Jeg havde prøvet at advare dem om at jeg ville ringe til dyreværnet hvis de ikke snart fik styr på deres hund, og lige informere dem om at den altså løb rundt ude på vejen.. Og hvis de stadig ikke gjorde noget ville jeg gøre noget ud af mine "trusler" og ringe til dyreværnet.. De kan helt sikkert finde et meget bedre hjem til den, hvor den ligefrem er sikker..

  • #12   16. maj 2006 Ja, men jeg tror også at jeg vil prøve at ringe til politiet i morgen, og evt kontakte ejerne og snakke med dem. De kan vel ikke blive sure når man reagerer for hundens bedste. Et par låger er jo faktisk det eneste der skal til, for at der ikke skal ske hunden noget.

  • #13   16. maj 2006 godt nok.. skriv lige hvis der sker noget smiley

  • #14   16. maj 2006 skal jeg nok

  • #15   16. maj 2006 Ja, glæder mig til at høre hvordan/om det udvikler sig.

    og godnat til jer alle.


  • #16   17. maj 2006 Sådan en hund er der også der hvor jeg bor, eller "var" den er desværre blevet kørt ned. Hunden var smadder sød og min kæreste og jeg elskede når den stod ude på fortorvet og sagde hej, men der er absolut ingen tvivl om at det er meget uansvarligt af ejerne at lade sin hund løbe rundt sådan alene og så ved en stor vej, men man kan jo se nu at det ikke var smart. Hunden blev kørt ned og det er vidst ikke den første at deres hunde der blev kørt ned.

Kommentér på:
løse hunde

Annonce