{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.063 visninger | Oprettet:

Opbygning af muskler {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg søger lidt nogle flere måder at træne hundens muskler, langsomt og godt op på.
Jeg har en Rumænsk gadehund, som var meget tynd og udsultet da han blev indfanget, og efter noget tid da han var stærk nok, kom han til DK, hvor jeg adopterede ham efter 3 uger i DK, hos hans plejefamilie.

Han er derved i "underskud" hvis man kan sige det, af de store og gode muskler, "alle andre" hunde har.
Hans hofteknogler mærkes tydeligt når man aer ham, de ses dog ikke. Han er ikke for tynd længere, men skal "blot" have bygget musklerne op.

Pt. træner vi med vippebræt (han er ved at lære den at kende) så går vi naturligvis ture, i forskellige områder, hvor der både er græs, klitter, skråninger, blødt og hårdt underlag.
Så regner jeg med vi skal starte op på svømning efter jul.

Er ikke interesseret i waterwalk smiley

Andre gode forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opbygning af muskler
  • #1   15. dec 2015 SVømmetræning, gang op og ned af bakker, gang off road (f.eks i blød skovbund/ sandklitter m.m) parkourtræning.

  • #2   15. dec 2015 Svømmetræning bygger ikke muskler op særlig effektiv, det øger blot konditionen. Waterwalk er derimod super godt samt gåture ved stranden, helst i blødt sand.

  • #3   15. dec 2015 Og du mener ikke at en god kondi er grundstenen for muskelopbygning.. okay... ja så er vi rygende uenige!


  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #4   15. dec 2015 Jeg vil sige waterwalker vil være det bedste.

  • #5   15. dec 2015 Det lyder da umiddelbart til du er på rette vej, tror du ikke bare han skal have tid? Enhver der har prøvet at dyrke styrketræning ved at det tager tid at bygge muskler op, men hvis de bruges og han får den rigtige ernæring, så skal det nok komme. Og det lyder da til du gør de rigtige ting. smiley

  • #8   15. dec 2015 Hvad er så korrekt ernæring Vark? Her er vi nemlig også ved at.opbygge muskler efter sygdom.

    Til trådstarter: Prøv evt. om du kan finde kursus i coretræning og/eller kropskontrol.


  • #9   15. dec 2015 Trine jo nu har jeg kun haft ham i 1½ uge smiley Men ville gerne hører om der var andre ideer, forslag end dem vi allerede er igang med, stille og roligt. Ved jo godt musklerne ikke kommer fra den ene dag til den anden smiley Så tænker jeg er på rette vej, lige så stille.

    Vark, nu får han jo også godt foder, og tilskud, da han netop har været undervægtig og samtidig skulle vokse langsomt.

    Og til dem der ikke læser mit indlæg ordenligt, er jeg IKKE interesseret i waterwalk smiley
    kan sagtens fortælle hvorfor, der er ikke tid til det, det tager 40 minutter frem og tilbage til det sted der har det, + jeg har en søn på 6½ måned jeg går alene hjemme med, og så er der lige 4 andre børn på en 7/7 ordning, og min mand er først sent hjemme om eftermiddagen smiley så derfor skal det være noget jeg kan gøre alene, uden for mange anstrengelser og stress over hvalp og baby osv.


  • #10   15. dec 2015 Skal vi ikke lige have med, at det drejer sig om en hvalp på 6 mdr. så pas nu på ikke at presse for meget på. Det skal nok komme.

  • #11   15. dec 2015 Lene, det glemte jeg måske i start indlægget smiley Men ja han er 6 måneder.
    Vi gør de ting her hjemme på "hyggeplan", men ville blot høre om andre havde gode sjove ting der kunne hjælpe med muskel opbygning, fx. vippebrættet synes han er sjovt, og det styrker også musklerne.


  • #12   15. dec 2015 En Lækker kælling, det er også helt fint, jeg bemærkede bare at oplysningen ikke var på, og der kunne nemt komme råd, der egner sig bedst til en voksen hund.

  • #13   15. dec 2015 Jeg har ikke skrevet at svømning ikke bygger muskler op, jeg har skrevet at det ikke er den mest effektive måde at gøre det på, særligt hvis man taler genoptræning, hvilket vel også er gældende for en hund,nsom har været så underernæret.
    Den mest effektive og skånsomme metode er waterwalk.
    Jeg har selv brugt svømning som genoptræning af min hund efter operation, fordi at der ikke var en waterwalker i nærheden.


  • #14   15. dec 2015 Lene, det har du ret i smiley Han er kun en hvalp, der er jo også grænser for hvad jeg kan "smide ham ud" i smiley

  • #17   15. dec 2015 Luftmadras!
    Det anbefaler Magtor, og det er både nemt og utroligt billigt.
    Pust madrassen op, bed hunden stille sig op på den, og lad den så vugge fra side til side og mærke musklerne bevæge sig.
    Du kan med fordel købe en enkelt times instruktion hos Magtor, for at komme ordentligt i gang med træningen.
    Derudover er water walk og gang på stranden optimalt.


  • #18   15. dec 2015 Jeg ville egentlig ikke gøre andet end at forsætte stille og roligt med det TS allerede er igang med og så huske på at unghunde som udgangspunkt er ranglede og tynde - og det skal de faktisk helst være smiley Unghunde skal ikke være svulmende muskelbundter smiley Mine unghunde har altid været tynde og man har kunnet mærke og se hoftehjørner og rygrad til de begyndte at 'fylde ud' som 2½ - 3 årige.

  • #19   15. dec 2015 mariehønen fra ikea brugte jeg til at genoptræne/ styrke min hundsryg og balance. laver forskellige øvelser for give hunden en bedre kropfornemmelse.

  • #20   15. dec 2015 AnSofie, hvad er det for en mariehøne?

    Jeg ved godt hunde ikke må være tykke, og hellere for tynde end tykke.
    Nu dyrker jeg agility på konkurrence plan med mine 2 store hunde smiley og de er bestemt ikke tykke, men flotte muskuløse og flotte i vægt og bygning.



  • #21   15. dec 2015 det er den til børn.. det sådan en oppustelige en.. det er i stedet for de dyre balancebolde til hunde..

  • #22   15. dec 2015 Malene, en luftmadras, god ide smiley Sådan en tror jeg da vi har liggende et sted smiley

  • #23   15. dec 2015 Denne her AneSofie http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50139170/

  • #24   15. dec 2015 nemlig smiley


  • #26   15. dec 2015 Det må jeg lige kigge nærmere på smiley tak

  • Steffen R
    Steffen R Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 5
    #27   15. dec 2015 Jeg ligger også et godt ord ind for gåture i blødt sand, klitter, fugtige marker, skovbund, bakkede landskaber osv.

    Men som flere skriver, så tager det tid at opbygge muskler for hunde såvel som mennesker.

    Hvis hunden KUN er 6 måneder, synes jeg du skal slå koldt vandt i blodet og se tiden an.


  • #28   15. dec 2015 Vær lige obs på at det er den her, der er luftelementet smiley

    http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/30052498/


  • #30   15. dec 2015 Stillingsskift - løvedæk - sit/hop/sit er også gode styrkende øvelser, som kan udføres på en kvm smiley

  • #31   15. dec 2015 Hej.

    Jeg er kun menneskelæge og ikke dyrlæge.

    For mennesker gælder...
    Nok kalorier, nok protein, nok vitaminer osv.
    De rigtig komplekse ting, såsom refeeding syndrom, bør han være fri af risikoen for at få nu, efter et par uger i DK.
    Spøg formidlerne hvad foderplanen er. Er de nogenlunde professionelle, så har de en plan de sendte med ud, og de er kvalificerede til at svare dine spørgsmål.

    Musklerne bygges op over tid, foderet skal lige optages først. Jeg ville tage det roligt, træne / lufte nogenlunde som enhver anden hund.
    Skov, strand osv er godt, fordi det gør hundelivet og menneskelivet fuld af glæde.

    I 1960erne lavede man nogle forsøg hvor raske, unge mænd kun fik halv kalorieration gennem 3 mdr. Det tog dem et år før de var på toppen igen.

    Så, tag det roligt, det tager tid.
    Og brug dem som formidlede hunden, eller en god dyrlæge.


  • #32   15. dec 2015 Man skal måske læse hele tråden, hvis man vil smide en kommentar smiley

  • #33   15. dec 2015 Det er en hvalp, den skal se ranglet ud.
    Musklerne kommer med alderen, når hunden bruger de forskellige og får et godt foder, så skal det nok komme. Ved at give han så forskelligartede bevægelsesmuligheder som muligt sørger du for han bruger flest mulige muskler i kroppen.
    Dogparkourhold findes rundt omkring. Det kunne være en mulighed smiley


  • #35   15. dec 2015 Lene til dem der kommentere med ting der allerede er nævnt, som jeg også har svaret på smiley fx. det med foderet, og at "det er en hvalp" de skal være ranglet blandt andet. Så dem gider jeg ikke rigtig svare på igen.
    Det var ikke dine svar, de var brugbare smiley


  • #37   15. dec 2015 Det er han smiley og meget kvik og sød

  • #38   15. dec 2015 Jeg ville give ham et ekstra tilskud af c-vitamin, det virker styrkende på senerne og hjælper bla. med at stramme håndroden/mellemhånden op.

    Selv om det allerede er skrevet smiley Tid og de ting du allerede gør/påtænker at gøre.
    Der sker rigtig meget det næste halve år, han er en spinkle bygget/smal hund og eksempelvis vil hans front, med stor sandsynlighed blive bredere i takt med at brystkassen udvikler bredde og dybde.


  • #40   15. dec 2015 AG håbet er han kan bruges til agility, og det hele tegner godt, sådan som han udvikler sig (med at være utryg ved mennesker, til selv at opsøge fx.)

    Vi er ved at øve lidt tricks også, han er ved at lære "twist" hvor han drejer rundt om sig selv smiley
    Og så skal han lære at blive siddende og fange det legetøj jeg løber med (på sigt) smiley også grundsten til agility.

    Elefanten har jeg også tænkt på, ihvertfald at lege med en balje/kasse.
    Frøen har jeg aldrig prøvet før, men kravle kan to af mine andre hunde.

    Udstrækning "kan", da jeg træner i at kunne berøre og strække forskellige ting.
    Altså pille i munden, ørene, poterne, osv. smiley


  • #41   15. dec 2015 Jeg har erfaringer med at gå tur i lidt højt græs.. Her løfter hunden benene godt op under sig, og løfter ryggen - dette giver ryg, lår og bl.a. mavemuskler.. Men ikke for længe ad gangen når hunden ikke er trænet:) på gåturen kan du evt. Starte til 30 sek. I græsset væk fra det og så i græsset igen - du kan se og mærke på hunden når den er træt stop gerne inden dette punkt det skal jo være sjovt:)

    Ellers er der også dogparkour dette træner balance muskler og motorik;)


  • #42   17. dec 2015 Er han ikke kun en hvalp? Så ville jeg glemme alt om muskelopbygning og koncentrere mig om motorik i stedet!

Kommentér på:
Opbygning af muskler

Annonce