{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.449 visninger | Oprettet:

Erfaring med opbygning af muskler på hund? {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Vi har overtaget Tori her for 14 dage siden. vi har haft hende spændt for Pawtrekkeren sammen med Nanna nogle gange, men hun vægrer sig for at trække rigtigt igennem. Derfor tog vi hende i dag til dyrlæge med efterfølgende massage.

Det viser sig så, at der er en meget klar årsag til, at hun ikke rigtigt trækker. Hun har nemlig ingen muskler på bagbenene, helt fra hase og til hofte. Ledene ser ikke ud til at fejle noget.
Det virker til at hun har stået lænket meget længere end hvad vi troede/blev fortalt. Hun har været direkte inaktiv i flere år, for at nå hertil.

Er der nogen, der har oplevet dette før? Altså en hund uden muskler på bagbenene.

Vi fik anbefalet 6 mdrs genoptræning med water walker og gåtur i ujævnt terræn. Absolut ingen træk.
Nogen erfaringer på det område eller med anden genoptræning?

Hun viser ingen tegn på smerte, er glad, går fint osv.

Det var ikke ligefrem planen at skulle lægge den her slags penge og kræfter i hende. Hun blev jo købt som færdig og fin. Men vi elsker hendes sind og vil så nødigt sende hende retur til en skæbne som lænket i hundegård med en anden tæve der vil slås.

Jeg håber nogen kan hjælpe.

Venligst Malene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med opbygning af muskler på hund?
  • #1   22. jan 2013 Hvor er det godt hun kom hjem til jer. Det kan hendes liv da kun blive meget rigere af.
    Synd for jer i nu skal igennem alt det smiley Håber i kan klare det. For hundens skyld.

    Jeg har dog ikke nogen råd at give. Desvære


  • #2   22. jan 2013 Brugte waterwalk til Fie, det er super , men bare pisse dyrt

  • #5   22. jan 2013 Hej Malene

    Da vi overtog Punktum som 3,5års for mange år siden havde vi samme problem. Hun havde kun gået små ture i kort snor, og havde overhovedet ingen muskler, men var til gengæld overvægtig. Hvis hun skulle løbe ned af bakke, slog hun en kolbøtte, fordi hun simpelthen ikke havde muskler til at stå imod med, og da hun på et tidspunkt skulle hoppe over et lillebitte vandløb på måske 50cm landede hun midt i...

    Hun kom bare med på de helt almindelige ture med vores daværende husky. Gode lange ture, hvor hun løb løs, og kunne bevæge sig så meget hun nu ville, og så lige turen op over bakkerne én gang hver dag. Efter 6 måneder var hun i så god form, at hun kunne begynde til agility smiley

    I slutningen af det halve år, begyndte vi også så småt at cykle med hende.


  • #6   22. jan 2013 Tak skal I have for at dele jeres erfaringer.
    Tror I det er realistisk for hende at komme til at trække igen?


  • #7   22. jan 2013 Hun var aktiv slædehund, da hun boede i Norge. Så hun var engang fit for fight. Det er simpelthen de sidste to års inaktivitet, der er skyld i det her.

  • #8   22. jan 2013 Jeg har gået i waterwalker med Satu, og det var rigtig effektivt. hvis du vil undgå den store afskrivning, foreslog hun at man kan gå til svømning, hvor man så binder noget gazebind på bagbenene, så det hænger efter hende. Det får dem til at strække ordentligt ud for at slippe væk fra det smiley

  • #9   22. jan 2013 Ja, jeg er sikker på, at hun kan komme til at trække igen. Punktum var i fuldt vigør og løb agility på konkurrenceplan indtil hun var 10 år gammel - og hun havde på intet tidspunkt været i form, inden vi fik hende smiley

  • #10   22. jan 2013 Da William brækkede sit bagben, skulle vi også genoptræne hans ben igen... Det gjorde vi ved lange gåture i skove, hver gang han skulle luftes var det ca. 1 time 3 gange om dagen i skoven. Vi løb også med ham 2-3 gange i ugen, 3 km hver gang. Og vi brugte også svømning til ham 1 gang i ugen... Nu er han kommet 100 % over sit brækkede ben og han har meget flotte markerede muskler over hele kroppen:)

  • #11   22. jan 2013 Når heste mangler muskler i de områder, så skal de gå.. Altså skridte rundt. Både op og ned. Men helst bare skridt, da det kræver mest af bagparten. Men varieret genoptræning vil jeg helt sikkert tro mest på. Fordi det vel sagtens ikke kun er hendes bagpart der er "væk". Hele kroppen skal vel starte forfra smiley

  • #12   22. jan 2013 Min jack russell terrier jeg har nu, havde heller ingen muskler, da jeg fik ham.Det har han så nu. Jeg har gået meget på stranden i det løse sand, det er rigtig godt. Og find nogle steder med bakker, som du går op og ned af, ikke løbe men gå stille og roligt.Og så har jeg brugt cavaletti, det er lidt tykke pinde, der er hævet 10 cm over jorden, og som hunden skal gå over. Jeg har brugt 8 stk i alt, for at få hunden til at løfte benene.

  • #13   22. jan 2013 Det er vel en mangel, når man køber en hund, som absolut ingen muskler har, og man dermed skal bruge penge og tid på at bygge hunden op igen?
    Akillessenen hang i en tynd tråd af muskelfibre. Så slemt er det på begge bagben. Resten af kroppen er naturligvis også uden mange muskler, men er ikke i helt lige så slem tilstand.


  • #14   22. jan 2013 Åh, det ved jeg ikke. Punktum overtog vi jo gratis, så der var ikke så mange muligheder for at gøre indsigelse bagefter smiley

  • #15   22. jan 2013 DKK skriver om fejl og mangler:
    Ikke enhver fejl ved hunden er en mangel. Nogle fejl er mangler hos enhver type hund, nogle er det kun, hvis det er aftalt, at hunden skal bruges til bestemte formål. F.eks. er skønhedsfejl (tandmangel, fejlfarvning m.v.) normalt ikke en mangel ved en familiehund, mens disse fejl er mangler ved en udstillingshund. Derimod er det altid en mangel, hvis hunden har fejl, som generer eller måske ligefrem invaliderer den.

    Jeg hæfter mig ved det sidste. At hunden ingen muskler har, gør at den har svært ved at gå og løbe. Dyrlægen sagde, at det var utroligt hun kunne gå. Aldrig havde hun set denne form for muskelmangel på en rask hund før.


  • #16   22. jan 2013 Jeg ville da prøve at gå videre med det.

    Og ja svømming og waterwalk skulle være super. Og så bare helt alm. gåture.


  • #17   22. jan 2013 Super gode fif. Mange tak.

Kommentér på:
Erfaring med opbygning af muskler på hund?

Annonce