{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.587 visninger | Oprettet:

Animaks.dk
Animaks.dk
Tilmeldt:
15. mar 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 58

Julegave til hunden {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg har arbejdet i dyrehandlerbranchen i 16 år og i de sidste 11 år har jeg været selvstændig med en butik der sælger (primært naturligt...)tilbehør til hund og kat.
Dette er en fantastisk spændende og sjov branche, hvor det i de seneste år er sket utroligt meget med fokus på julegaver til vores firbenede, skønne venner.
For 15 år siden købte folk primært et tyggeben for at få hunden til at holde sig i ro, når man fik gæster og skulle til at spise julemaden.
Men her i de senere år er folk blevet meget opmærksomme på at købe en decideret gave til hunden eller katten.
Misforstå mig ret, men før skulle hunden bare får et tyggeben i munden for at få den til at være rolig, men nu så er det lige før at kunden kommer ind med hundens ønskeliste smiley
Jeg synes at det er fantastisk sjovt og elsker dette fokus...
Sidste år sendte vi vildt mange af vores julepakker afsted til kunder i hele landet og jeg følte det som om jeg pakket gaver ind på livet løs... noget der mindet mig om mine år i Fætter BR smiley
Det virker som om folk(i?) indrager kæledyrene mere ind i julehyggen, end hvad der blev gjort for 5-10 år siden.

Giver du din hund/kat noget i julegave i år?

Ps. dette skal IKKE ses som en reklame for min forretning eller noget i denne stil...

GLÆDELIG jul til alle jer og jeres dejlige kæledyr smiley

Mvh. Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Julegave til hunden
  • #1   16. dec 2015 Nej jeg køber ikke gaver til hverken mine tre hunde, 5 gekkoer eller varanen.

    Jeg synes julen er dyr nok (har 4 børn, 5 gudbørn og en pokkers masse anden familie)
    Og hundene er nok ligeglade med om de først får et pivedyr eller kødben i næste måned smiley


  • #2   16. dec 2015 Haha ja, det er rigtigt, og jeg har ændret mig meget på det punkt - kunne simpelthen ikke se, hvorfor folk købte deciderede julegaver til hundene og synes det var lidt latterligt.. nu synes jeg det er såå hyggeligt at give hunden en gave.

    Jeg VED godt at det bare er mine egne forestillinger og at hunden ikke er et barn, men jeg kan ganske enkelt godt lide den følelse jeg får af at give hende en gave, også selvom jeg måske bare skaber en illusion af at hunden bliver glad for at få en "gave", når hun egentlig bare tænker "hey er det mad!!"

    Så på en måde giver jeg også gave til hunden fordi jeg elsker den "illusion" eller leg der er i det for mig selv. For jeg er godt klar over, at hunden ikke tænker "neej hun giver mig en julegave". Man føler man er tættere med hunden når man kommer hjem med en gave der er et hit. Det lyder rablende sindssygt but it's true smiley

    Men "julegaven" til hunden bliver i år nok et kødben.


  • #3   16. dec 2015 For mig er jul = hygge, hygge og lidt mere hygge. Derfor VIL jeg have hunden med mig til jul og selvfølgelig skal han have en lille gave, når jeg også pakker op.
    Der udover holder jeg jul med familien, hvor både min mor og søster også har hunde og her købes faktisk altid en lille ting til de i alt 4 hunde fra os alle 3.

    Ingen af os går ud og køber dyrt ind, det er som regel bare en pakke godbidder eller et stykke legetøj. Mere vil jeg ikke bruge, heller ikke på egen hund, da han i forvejen får så meget året rundt smiley


  • #4   16. dec 2015 Hej Peter
    JA jeg/vi giver vores lille prinsesse (hund) julegaver men hun får også fødselsdagsgaver og det er ikke kun os der giver hende gaver det er også andre i vores familie som forkæler hende og så har vi venner som også har hunde og der giver vi også hinandens hunde gaver det er såååå HYGGELIGT...

    Hun får alt fra ting til ture (hundetegn, snor, sele), nye senge (vis det er nødvendigt), legetøj, plejeprodukter og selvfølig lækker guf...

    Men hun er nu også forkælet til hverdag he he smiley

    Glædelig jul


  • #5   16. dec 2015 Vi har altid givet vores en lille gave og hvad det er afhængiger af hvilken hund der har været/er. Nogle er til mad andre til legetøj. Perle har fanget fidusen med at der inde under papiret er en BAMSE (og det er bare toppen smiley ). Det er rimeligt festligt at se hende drøne rundt og lege med sit nye legetøj. I år har jeg købt en nissebamse med piv til hende. Den blev fundet i dyrlægens rodekasse til en 10'er i juni smiley

  • #6   16. dec 2015 Vi bruger ikke ret mange penge hjemme hos os. Det handler om at være sammen, ikke om at eje fine ting.
    Vi giver ikke hundene fødselsdagsgaver, men 'forkæler' dem i stedet hver dag de lever med kød, tyggeting og ben. De får 1 samlet julegave (noget de mangler og alligevel ville have fået). Min fornuft er ikke forsvundet med tidens tendens til overforbrug.


  • #7   16. dec 2015 Vores to hunde får en slags julegave. I de sidste år har vi købt en julesæk med guffer i fra Oliver's, som de får nogle bidder fra i løbet af julen. Resten får de i løber af det nye år.

  • #8   16. dec 2015 Her plejer det nu også bare at være en pose et eller andet "hold jer nu i ro" Men iår får de rent faktisk noget de skal bruge. De får en ny flexiline hver, en ny Kong Leo Genius, en pakke med julegodbidder (købt herinde) og SÅ får de en pose med naturguffer smiley

  • #11   16. dec 2015 Normalt ville jeg have en gave til hver af dyrene under træet, man de skal ikke være med i år, så det springer vi over. Er der dyr hos værten får denne også en lille ting. ( vi snakker en pose godbidder, et ben, en legetøjsbamse osv).
    Asger har fået sine julegaver for de næste 10 år på forskud ved dyrlægen i øvrigt... smiley


  • #12   16. dec 2015 Jeg giver Viktor godbidder, men det skulle han jo have ligemeget hvad smiley
    Har bare prøvet at købe nogle nye

    Min mor giver ham bla. Vådfoder som han ellers aldrig får, så nu må vi se hvad han siger til det smiley

    Han gider ikke rigtigt nyt legetøj, det han leger med er hans små kattebolde.

    Kurve osv gider vi heller ikke købe nyt af


  • #13   16. dec 2015 Mine får en fyldt kong og en tennisbold med piv i hver smiley

  • #15   16. dec 2015 Mine får julegaver, men det har så altid været ting jeg alligevel skulle ud og købe til dem. Feks nyt halsbånd, snor eller dækken..

    Men i år har jeg valgt at de bare skal forkæles med en masse af deres yndlings godbidder og snacks smiley

    Hehe, mine danser også om juletræet med os smiley smiley


  • #16   16. dec 2015 Selvfølgelig skal min hund Amico have en jule gave, min familie er ikke så stor og har kun to nevøer som skal have gaver da vi har aftalt at det kun er børn der for, så jeg har måtte overbevise min mor om at nu hvor jeg ik har børn så må Amico gælde for et barn smiley
    Så Amico for 3 gaver 2 af dem er 3 forskellige slags gnave god som min mor og jeg har hørt ind i fælleskab og den sidste er en lidt støre bamse med forskellige piv i smiley


  • #17   16. dec 2015 Oplever det samme herned i min lille biks smiley
    Der bliver pakket mange dyrepakker ind smiley Både til hund, kat og hamster smiley

    Kan nu godt li den hygge der omkring det. Er oftest en lille bamse eller et kødben smiley
    Har dog også lavet en del pakke kalendere til hunde i år. Med naturlige tørrede snacks. Folk bevæger sig væk fra de "alm" jule kalendere med kiks.

    Og som forkælede butiks dyr så får alle mine naturligvis julegaver *GG*
    Hestene skal ha ny himalaya sten, Kattene får noget lækkert snaske mad, marsvinene får en pile hule med hø/blomster fyld og hundene får en bamse og et kallun ben hver smiley :D
    ( muligt VW får et nyt halsbånd smiley )

    Vil så sige at mine hunde arbejder hårdt for deres julegaver *GGGG*
    Model arbejde er en af deres opgaver smiley


    profilbillede
  • #18   16. dec 2015 Jo min hund får julegave og han giver også gaver til mine nevøer, søn og min mor,, meget gavmild hund ik smiley katten får dog ingen gave, men han plejer at gi en lille gave til min søn og hunden(Caos) får også julegave af mine nevøer smiley tror jeg føler at det er naturligt fordi, min barndoms hund, altid gav gaver og min mors barndoms hund, gav altid hende gaver,, så ja, vi sådan en lidt skør famile,, men det min mors og morfars skyld,, de begyndte smiley

  • #20   16. dec 2015 Vi har ikke selv hund pt, men skal holde jul hos min far, hvor han selv og hans kæreste har hund. Min far får egentlig primært hunderelaterede ting i julegave i år, for det er hvad han har ønsket sig. Så jeg havde egentlig allerede købt, da jeg fandt 40% på ninna ottoson aktivitetsspil. Jeg havde helt oprindeligt i tankerne at jeg ville give ham sådan et spil til hans hund, som er ret intelligent, men som ikke får brugt til intelligens i hverdagen. Så jeg købte sådan en fælles til de to hunde. Jeg håber lidt det kan blive en øjenåbner for min far som er af den lidt "gammeldags" type der ikke kender til sådan noget.

    Jeg plejer også at give hunden en gave (Det har altid været en tradition hos mig, om jeg holder jul med ham eller ej), men typisk er det bare en pose godbidder eller tyggeben.


  • #21   16. dec 2015 Kun hvis han mangler et eller andet - I år kom den lidt på forskud. Et nyt halsbånd til 80kr. Hans tidligere var ved at knække, haha.

    Et andet år fik han skåle til mad og vand.
    Men nej, han får ikke decideret julegave, bare for at han kan få en julegave.


  • #22   16. dec 2015 Med det sagt, så var vi sidste år nødt til lige at finde nogle godbidder frem og pakke dem ind. Han var godt nok skuffet over, at han ikke måtte være med i gaveoppakningen, og gik og peb indtil han fik hans "gave", hahah.
    Måske jeg lige pakker en tyggepind ind, så han kan få den i år smiley


  • #23   16. dec 2015 Mine får decembers bullerbox og 1 stykke legetøj hver. Derudover giver "Bedste" altid gaver til pigerne. Som regl godbidder.

  • #24   16. dec 2015 Jeg har desværre ikke så mange penge i år, og da hundene har fødselsdag d. 21 og 23 december, bliver det til små gaver, da jeg jo skal dele dem op smiley
    Men ja de får gaver, og de har en længere ønskeseddel end jeg har. Min familie får den altid sammen med min, for nogle giver dem en lille ting, andre gør ikke, og de der ikke gør, kan så se deres ønskeseddel som en forlængelse af min smiley

    Mine hunde får også god mad til jul (ikke vores julemad, det er jo ikke godt for dem) og mon ikke der både er lidt lækkert og noget legetøj i deres pakker.


  • #25   16. dec 2015 Ja jeg køber julegaver til mine hunde, og til min mors også og en til min brors amstaff også :), den eneste der dog selv vil åbne gaver er min ældste som elsker at flå papiret af smiley
    Han går også selv med rundt om juletræet, ren fest


  • #26   16. dec 2015 Jeps. Spooky har fået en Buddybox fra Barko og jeg har købt en radiatorseng til Saba missen smiley Jeg har ingen børn, så mine dyr fylder den plads smiley smiley

  • #27   16. dec 2015 Mine får altid julegaver. Laika er 12 år gammel, og har ikke oplevet én eneste jul, uden gave til hende, og hun følger også med rundt om juletræet. Hun eeeeelsker så også, at pakke gaver op! Selvfølgelig er det fedt, hvis der er noget lækkert i, eller noget hun må lege med, men bare det at pakke op, det er fest nok. smiley
    Miko forstår ikke helt det med, at pakke ud, men bliver da vældig glad, hvis der er noget til ham. smiley

    Det er så heller ikke kun mig, der køber gaver til dem. De får også fra min mor, min farmor og farfar, min chef, og til tider fra et par af mine veninder, så de er nok ret forkælede. smiley

    I år har jeg købt en bamse til dem hver, og så får de nok et stykke tørret okselunge med også, som de kan hygge sig med. smiley


  • #31   16. dec 2015 Jeg køber julegaver til de hvalpe jeg har solgt og det bliver efterhånden også en dyr omgang. Det er en god måde at holde kontakten på og vise at de bestemt ikke er glemt bare fordi der er kommet nye hvalpe til igennem årene. I år får de en masse naturlige tyggeben smiley

  • #32   17. dec 2015 Glemte da helt: Perle har faktisk købt gaver (chuck-it bolde) til de hunde hun er sammen med i løbet af julen til min søster lab, min mors cairn, min venindes lab og mine svigerforældres islænder og deres chi-blanding. Hun var nemlig rigtigt i gavehumør smiley

  • #33   21. dec 2015 Ja hun få noget lidt i gennem hele måned men, hendes søde "moster" har været med en vildt lækker hundekurv i en tidlig julegave, så det bliver vist bare det i år hehe smiley
    Men tror folk måske ser deres hund mere som "børn" Idag, end de gjorde for 10 år siden, måske det der gør en forandring


Kommentér på:
Julegave til hunden

Annonce