{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.574 visninger | Oprettet:

Hvad nu hvis ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har ofte tænkt på,, ja ja hahaha smiley men det har jeg altså smiley er der nogen steder man kan ringe til og få hjælp til at transporter ens hund til dyrlægen, tænker her i akutte tilfælde, hvis vovsen bløder, er en taxa ikke mulig og bus/tog ja det så også udelukket, både pga blod, men også at hunden nok ikke vil kunne gå til stationen, samt der kan være ventetid og ja om natten holder de fri,, tænker en del over det nu, hvor jeg har forladt trygge Sjælland og er flyttet over til det jyske regnvejr og blæst, kender pt ingen herover og vil derfor ikke kunne spørger nogen venner og bekendte om hjælp,, jeg ville aldrig turde spørger en fremmed,(det psyken der er i uorden) men hvad sørensen gør man så ? Eller er jeg bare den eneste uden netværk smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad nu hvis ?
  • #1   16. dec 2015 Det ville jeg aldrig komme udfor da jeg selv har bil, og ellers ville ringe til mine forældre/søskende der bor 12-15 km. herfra.
    MEN ellers tænker jeg en nabo? Eller også ville jeg ringe til min dyrlæge og få dem til at komme til mig.


  • #2   16. dec 2015 Man kan sammen med sine forsikringer købe Falckdyretransport, ved Dyrekassen DK. Om man kan købe det uden forsikring, ved jeg ikke, men det er måske værd at undersøge?

  • #3   16. dec 2015 Falck har et abonnement til transport af kæledyr smiley

  • #4   16. dec 2015 JA det er rigtigt at Falck har det, jeg ved dog ikke hvordan det fungere.

  • #5   16. dec 2015 Hvis du boede tættere på kunne du have fået mit nummer, så ville jeg som regel kunne have kunnet køre, da jeg går hjemme. Men vi bor desværre for langt fra hinanden.

    Måske der er andre i området herindefra, du kan lave en aftale med, indtil du lærer nogen at kende, omkring dig?


  • #6   16. dec 2015 Du betaler et abonnement hos Falck... Og så har du fri transport af kæledyr til alt....

  • #7   16. dec 2015 Man kan netop sammen med mange forsikringer også oprette abonnement på Falck kæledyrstransport (eller hvad det hedder) smiley netop i tilfælde af at hunden skal akut til dyrlægen

    Tilføjelse - hmm, kan man så også benytte denne transport hvis hunden fx. bare skal vaccineres?


  • #11   16. dec 2015 Heidi - jeg forstod det nemlig også som om det gælder akut transport. Men det er helt klart noget jeg skal have når jeg engang får købt min egen hund, med mindre jeg bor ved siden af dyrlægen (har heller ikke kørekort) smiley

  • #12   16. dec 2015 Man kan få falck transport til 345 kr pr år smiley

  • #13   16. dec 2015 Tak for svarene og til jer der ville være behjælpelig med kørsel hvis afstanden ikke var så stor.. Falck, ej dem prøver jeg da at kontakte i morgen, har haft kigget på Falck før men kommet væk fra det igen, da jeg selv havde bil en årgang,, men nu er det jo oplagt at få det afklaret, er de på pletten hvis det er akut smiley håber selvfølgelig aldrig at få brug for dem,, næste måned starter vi til agility og lydighed, så der heldigvis mulighed for at møde nye mennesker og vovser og nøøøøøj jeg glæder mig og er ganske sikker på at kakaohunden også ville glæde sig, hvis han vidste det smiley

  • #16   16. dec 2015 Her i Jylland ringer man til en drlæge som så kommer ud til dig
    Og er det i nærheden af mig ringer du bare


  • #17   16. dec 2015 Åhhhh kan sagtens følge dig Isabelle,, nogen gange tænker vi for meget over tingene, men tror alt det der Hvad nu hvis,, er noget der kommer snigende jo ældre man bliver smiley

    Kontakter Falck i morgen for at høre ang akutte situationer og sygdom,, alm dyrlægebesøg klare vi med en tur i toget og 10-15 gåtur til den dyre læge smiley og ved akutte tilfælde vil jeg selvfølgelig håbe at dyrlægen kan komme her hjem, men ikke alt kan klares hjemme,, så snupper en snak med Falck i morgen, så jeg nemlig fri for at tænke mere over det smiley

    (bor i Tjæreborg)


  • #19   16. dec 2015 Nåh ja Tjæreborg er nok lige langt nok smiley

  • #20   16. dec 2015 Isabelle: jeg har også overvejet det der med, hvis man kommer til skade på turen i skoven. Kan man få hund med i ambulance? Kan ambulance komme i skoven? Vil de køre inden om ens hjem, så man lige kan få smidt hunden af? Kan man nægte at komme med, hvis hunden ikke må komme med?

  • #23   16. dec 2015 Jeg er ikke så bekymret for at ligge og ralle. Det er mere tanker, der kommer, når der er mega isglat eller mudret, så man risikerer at falde og brække noget

  • #24   16. dec 2015 Isabelle: Jeg tænker også meget over det der. Især fordi Kia jo er kronisk syg, og der hele tiden er noget nyt galt med hende.

    Derfor lufter jeg hende de samme steder, som regel indhegnet.

    Jeg ved ikke hvad jeg vil gøre, hvis hun dratter om, langt væk fra en af indgangene. Jeg kan ikke bære hende. Men måske jeg kan løbe ned efter bilen, og så vælte hegnet, og køre ind efter hende? Tanken er der. Jeg kan også klippe hegnet. Jeg mener jeg har redskaberne til det i bilen ... ellers kan det være jeg skulle se at få det ...

    Hvis jeg kommer til skade, og bliver hentet, kan de lade Kia blive i skoven, hvis den er indhegnet.
    Så kan jeg få nogen til at hente hende.
    Eller de kan smide hende i bilen, hun vil være hvor jeg er, så der skal ikke bøvles med at fange hende ind, det er bare at tage hende i halsbåndet, og smide hende ind i bilen. Så kan jeg få nogen til at hente hende.

    Andre steder kan de i nødstilfælde binde hende til en lygtepæl eller bænk. Jeg bor i en lille by så alle ved hvem hun er, og de kan så gå hjem med hende.

    Jeg skal som regel helt til Kolding, hvis der skal bruges vagtdyrlæge, og der er altså langt. Så jeg har en del akuthjælpeting i bilen.
    Så kan en anden måske føre bilen.

    Men jeg tænker også hele tiden, hvad nu hvis ...

    Jeg er imod Smartphones etc. til mig selv, fordi jeg generelt ikke bruger en telefon, medmindre det er livsvigtigt, og fordi jeg ikke vil være en af de asociale uopdragne personer, der ikke kan finde ud af at slippe den, når de er sammen med andre mennesker.

    Men Kia har været syg x flere de sidste 2 mdr. Der har jeg stået i en situation, hvor det kunne have udviklet sig sådan, at jeg skulle have kørt akut til vagtdyrlæge, fra skoven.
    Men jeg har ikke GPS, så jeg ville have skullet hjem, på computeren, ind på google maps, skrive ruten ned på papir etc. før jeg kunne begynde turen ... Det gjorde mig nervøs.

    Så nu får jeg en Smartphoneting i julegave ... Så kan jeg putte 112 app'en og GPS på den, som jeg tror vil give mig mere ro :o)

    Så du er ikke alene om at have de bekymringer.


  • #26   16. dec 2015 Jeg bekymrer mig også om det samme.. hvis jeg går med Freja i skoven, og der sætter sig en stump af pinden fast i hendes mund/gane? Har nemlig været bange for at det var sket før. Jeg kan ikke bære hende, heller ikke i panikkens adrenalin. Min mormor og morfar bor HELDIGVIS få minutter derfra, men de er tit i sommerhus. Og hvis ingen i familien er hjemme.
    Eller hvis jeg selv kommer til skade? Ikke nok med at hun jo kan komme i nogle RIGTIG alvorlige situationer hvis hun bare efterlades (løbe ud foran en bil, fare vild, bryder sig ikke om børn og tolerer ikke fremmede hunde), så er der også tanken om at efterlade min stakkels hund stensikkert forvirret og totalt alene uden opsyn smiley kæft jeg får ondt i maven af bare at tænke på hende efterladt

    Af samme årsag har jeg konsekvent også altid mobil med, når jeg går tur. Jeg ved ikke, hvornår jeg har brug for at kunne komme i kontakt med andre.


  • #28   17. dec 2015 Ellers ringer du til Ejvind - han har Esbjergs smådyrs taxa - så kommer han sikkert gerne og henter dig - selvfølgelig mod betaling smiley
    http://www.jv.dk/artikel/699406:Esbjerg--Nu-kan-du-sende-din-hund-til-frisOer-med-taxa
    Kender ham fra hundeklubben - han er super flink smiley


  • #29   17. dec 2015 Så har jeg snakket med Falck og de køre døgnet rundt og syntes det er enormt billigt, for den tryghed det giver, at vide at hjælpen er nær og lavede lige en til mig selv også
    http://viewer.zmags.com/publication/00156167#/00156167/1
    Så det første år koster det 800 halvårlig for begge dele og det dejligt at ikke skulle bekymre sig over det mere og i min pung har jeg et kort fra dyrefonden, hvor der står at jeg har dyr i hjemmet og hvem de skal ringe til


  • #30   17. dec 2015 Karin F super og super og ide han har fået,, flere af den slags, ville pynte i det danske

Kommentér på:
Hvad nu hvis ?

Annonce