{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.128 visninger | Oprettet:

Hvad nu hvis.. {{forumTopicSubject}}

I morges da den fede og jeg skal på vores første tur, blev vi noget overrasket. Vi går på volden som omringer Fredericia by. Junior er blevet så dygtig, at jeg kan slippe ham, og kalde ham til mig hvis jeg ser eller hører andre komme vores vej.

Junior bliver sluppet og tosser lidt rundt som nu en buller gør bedst. Jeg hører pludselig at nogen er ved at indhente os bagfra, da der kommer en kalden "Holger, Hooolgeeer, kom her". Jeg får selvfølgelig Junior på plads, og i snor og afventer situationen, som der er på vej rundt om hjørnet.

Pludselig titter en lille løs chihuahua frem bag buskene, han er fuldt opsat på at komme hen og snakke med Junior selvom han er lige omkring 10 gange større, og 30 kg tungere. Han kommer tættere, og Junior begynder ligeså stille at dirre for at komme i kontakt med det lille dyr. Da chihuahua'en er lige foran Junior, kan den fede ikke holde sig længere, og han bliver nødt til at give efter, og snuse til den lille sorte fætter.

Så tager fanden ved kræet, den knurrer, rejser børster og laver et udfald mod Junior. Man kan straks se Junior bliver overrasket over at pivedyret faktisk kan sige noget, og gøre noget, og så bliver legen jo endnu sjovere, og den "flue" der strejfede hans snude, gjorde jo ikke engang ondt? Den fede drejer 3 gange rundt om sig selv, og så ved mor at nu er det playtime i Juniors hoved.
Da han ville kunne skade chihuahua'en på et splitsekund, pga hans størrelse, vælger jeg at vende om med ham, og gå de modsatte vej.

Først her kommer ejeren til syne, og får fat i lille Holger, som stadig står og gøer, og bestemt tror han er den største rottweiler i verden. Ejeren er en ung fyr, som jeg skyder til at være 18-20 år, han undskylder til mig, og jeg svarer igen at det er okay, for der skete heldigvis ingenting, og jeg står egentlig med et smil på læben da episoden er meget sjov i mit hovede, og jeg står samtidig med en buller der tænker "lege?" "LEGE??!"
Vi får styr på hundene og går herefter hver sin vej, og så kom tankerne lige pludselig.

Hvad nu hvis Junior ikke havde været en godmodig, legesyg buller, men en arrig satan som ikke ville kunne døje synet af andre hunde, og ikke ville kunne tolerere den lille skids signaler? Så var det gået galt, og chihuahua'en havde måske skulle lade livet, fordi ejeren ikke havde styr på ham.
Hvis ansvar ville dette være? Og hvem ville det i sidste ende gå ud over? Junior er en muskelbasse, og kunne i uvidende øjne sagtens ses som en kamphund..

Sorry det blev lidt langt, men vil gerne have en god debat ud af det, så bær over med mig. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad nu hvis..
  • #1   3. maj 2011 Staffbox, det samme mener jeg.

    Suzy & Plette smiley ., jeg tænker PRÆCIS den samme tanke da vi går derfra, tænk at han tør gå løs med den lille hund. Den røg dog i snor efter vores møde, så måske han slap med skrækken, og forhåbentlig tænker sig om en anden gang..


  • #2   3. maj 2011 Naturligvis er det ejeren med hunden uden snor der har ansvaret, men man ved skisme aldrig, når den anden race er muskuløs.

    Det er ikke længe siden, at jeg læste om en episode, hvor en lille terrier bed en listehund. Terrieren var løs - listehunden var i snor - listehunden blev aflivet (den havde ikke mundkurv på)

    Nu er din jo ikke ulovlig, men man kan let forestille sig, hvordan folk let kan piske en stemning op.


  • #3   3. maj 2011 Tja... Nogen ejere tænker bare ikke så langt og skulle man forklare at ens hund ikke bryder sig om,andre hunde,ja så er man jo en dårlig hundejere.. Alle hund skal elske andre hunde,ifølge nogen eller skal de slet ikke være til.. grrrrrrr,uvidende folk altså

  • #4   3. maj 2011 Danielle, det kom min tankegang også ind på, nemlig episoden med ambullen, som blev aflivet selvom den intet gjorde. Skræmmende!

    Fordi det er vel ord mod ord, og kunne ikke forestille mig en chi, kunne gøre megen skade på en bulldog, så man vil vel ikke kunne bevise noget i sidste ende?


  • #5   3. maj 2011 Danielle... jaaaa... Og listehunden bed igen hvilket den lille hund døde af...

    eller var det den historie ?
    mener det var en papillon og en amstaff


  • #6   3. maj 2011 Jeg synes ikke, der er så meget at diskutere. Du har styr på din hund, - det havde den unge fyr ikke.

    Jeg hæfter mig dog ved, at nogle går op i, at du har din i snor.

    Lad os nu antage, at du havde din løs og under kontrol, og det samme sker. Dvs. at en anden hund løber op til din, - så er det stadig i mine øjne den anden, som har et problem.

    Jeg ved godt, at den ikke "holder" ifm. eventuelle erstatningssager, da forsikringsselskaber har for vane at sige, at når begge hunde er løse, er begge ejere lige ansvarlige såfremt der sker noget.

    Men det falder jo tilbage på, at det for en 3. part er svært, hvis ikke umuligt at fastslå, hvilken part, der er den krænkede i sådanne situationer.

    Men hånden på hjertet, - man ved jo godt, om man har været "lige gode" om det, - eller om den ene hundeejer ikke har styr på sin hund.

    Så line på eller ej, - den, som har en hund, som løber op i hovedet på en anden hund uden koncensus, er jo "den skyldige". Jeg kan kun forestille mig, at det bare er folk uden moral og hensyntagen, som kan se det på anden vis.


  • #7   3. maj 2011 Tina og Alex, så snakker vi vist ikke samme historie, for jeg hørte om en ambull der intet havde gjort, men var blevet aflivet, også pga manglende mundkurv. Men hva, nogle gange bliver en fjer til 5 høns ikke? smiley

    Lise, tak for dit indblik. Vi er helt enige! Nu blev der jo intet problem, men som over skriften siger, så "hvad nu hvis" at Junior havde haft et andet temperament. Så var det måske gået galt, og var chihuahua'en kommet slemt til skade, så kan det være svært at bevise at min var i snor og hans ikke. Men ja, så kan man som du skriver, håbe på at man er så reel at man tilkendegiver at det var ens egen fejl.


  • #8   3. maj 2011 Vil også mene at det er den løse hunds ansvar. Du var i stand til at kalde din til dig,
    og sætte den i snor. smiley Chihuahuaen reagerede jo ikke på kaldene. Men jeg tror
    heller ikke den lille hund var SÅ dum, at det var gået så vidt, at den var blevet
    slået ihjel.. smiley


Kommentér på:
Hvad nu hvis..

Annonce