{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.300 visninger | Oprettet:

Malene H
Malene H
Følger: 6 Emner: 1 Svar: 8

Opkast og dirre med blod i {{forumTopicSubject}}

Pu ha, har afleveret vores hund til en dyrelæge som vi ikke kender da det var udenfor normal åbningstid.... Det hele startede med at vores hund på to år kastede op i nat, det fortsatte så i løbet af dagen og når han blev luftet blev afføringen tyndere og tyndere for hver gang. Han var frisk i starten men blev mere og mere sløv men kunne samtidig ikke finde ro, så da kl. Var 17.30 fik jeg kontakt med en dyrelæge som sagde at det sikkert er en maveinfektion, og at han blot skulle have væske og ro, og hvis han fik det værre måtte jeg ringe igen og hvis ikke det var blevet bedre i morgen så tage fat i min normale dyrlæge. Da kl. Så er 18.30 ligger han i haven og jeg kan ikke få ham ind igen, så manden kører hjem fra arbejde og vi beslutter os for at ringe igen og komme afsted til dyrlægen. Han mener i starten stadigvæk det samme, giver ham et par indsprøjtninger og forsøger at få en pille i ham uden held, mens vi taler med ham om hvad han skal have det næste døgns tid går han ud og kaster blod op og efterfølgende laver han, med kun frisk blod, her skifter dyrlægen Holding og siger det nok er værre end han troede og vil nu beholde ham, hvis vi intet hører er det godt nyt og så skal vi ringe i morgen kl 9, efter vi alle har grædt herhjemme ja så flyver tankerne nu hele tiden omkring hvad der er galt, og bare Tlf ikke ringer og hvad nu hvis og hvis. Vi mistede vores gammel hund for et par år siden (blev 9 år med hjerteproblemer) og vi kan alle mærke at det stadigvæk sidde i os og vi er nu så bange for at miste ham her, vores aller bedste ven og som er så ung og normal så ivrig, glad og frisk. Tror ikke vi får sovet så meget, kryds gerne fingere og håb det bedste for os, og kom gerne med input til hvad det kunne være og hvad chancerne så er.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opkast og dirre med blod i
  • #2   17. dec 2015 Er hunden vaccineret? God bedring.

• Malene H
    Malene H Tilmeldt:
    maj 2014

#3   17. dec 2015 Tak Nicole, det er rart at hører at det måske blot kan være sådan noget, jeg håber så meget at det "blot" er det.

• Malene H
    Malene H Tilmeldt:
    maj 2014

#5   17. dec 2015 Malene det spurgte dyrlægen også om, og han blev til et års undersøgelse og her sagde vores egen dyrlæge så at det ikke var nødvendigt ved to år, men kunne fornemme på ham her at han vist ikke er helt enig, så håber virkelig ikke at det kan skyldes noget af det????

• Malene H
    Malene H Tilmeldt:
    maj 2014

#6   17. dec 2015 Birgitta, har lige fundet papirerne han fik nobivac DHPPI vet den 1.10.2014

• #8   17. dec 2015 Jeg håber det bedste og at hvad det end er kan behandles og at jeres vov hurtigt kommer sig.

• Malene H
    Malene H Tilmeldt:
    maj 2014

#10   17. dec 2015 Tak Birgitta. Vi købte ham hos dyreværnet i Rødovre da han var 10 mdr. Gammel og så vidt jeg kan se af bogen har han fået to andre vacciner en mod hundesyge og en anden, så jeg håber du har ret at skulle han have fået en af disse sygdomme at så kommer han sig forhåbentligt hurtigt. Tak til jer alle for jeres respons og søde hilsner smiley vil prøve at sove smiley

• #11   18. dec 2015 Kunne godt lyde som parvo. God bedring smiley

• #12   18. dec 2015 Måske parvo, men det er nu fuldstændig samme forløb og symptomer (udover at min ikke kollapsede, men hun ville også gerne drikke hele vejen gennem forløbet), som da min fik tyktarmsbetændelse.
    Da hun først var i behandling, blev hun frisk på et døgn, behandlingen tager dog noget længere tid.

Så det behøver altså ikke være det worst case scenario, god bedring smiley

• #14   18. dec 2015 Hun havde tyktarmsbetændeslse? Sjovt spørgsmål, når jeg har skrevet det smiley

Hun havde diarre og opkast, da det forblev ubehandlet (fordi almindelig zoolac ikke kunne tage det) blev det blodig til sidst...

• #17   18. dec 2015 Tænker på jer, og håber han snart er frisk.

• Malene H
    Malene H Tilmeldt:
    maj 2014

#18   18. dec 2015 Kære alle. Endnu engang tak for jeres respons smiley jeg har lige talt med dyrlægen i telefonen og han mener også det kan være parvo. Han har reageret godt på behandlingen i nat, og har ikke kastet op eller skidt siden vi var der i går. Der skal nu tages nogle forskellige prøver og så ringer han ved 13-14 tiden med en ny status, og hvis han ikke har kastet op eller skidt blod i mellem tiden samt prøverne ikke viser noget uforudset, så kunne vi forvente at få ham hjem ved 16 tiden, men selvfølgelig med noget behandling i den kommende tid, så I må meget gerne krydse alt I kan for at han er på rette vej. Kh

• #19   18. dec 2015 Dejligt at høre smiley

• #20   18. dec 2015 Dejligt han er i bedring smiley

• #21   18. dec 2015 Hvor er det godt at høre :o) Fortsat god bedring med ham :o)

• #23   18. dec 2015 Håber det bedste for jer og jeres hund ... Håber han kommer hjem til weekenden så I kan nusse om ham

• Malene H
    Malene H Tilmeldt:
    maj 2014

#26   19. dec 2015 Kære alle. Vi fik Odin med hjem sidst på eftermiddagen smiley da vi hentede ham mente dyrlægen alligevel ikke at det er parvo virus fordi han er kommet sig så hurtigt, så han ved ikke hvad det så har været. Han kunne ikke tjekke ham for parvo fordi han ikke længere havde skidt. Vi fik ham med hjem sammen med skånekost, kost tilskud piller mod kvalme og en recept på pencilin til 10 dage, på den står der mod mave/Tarm betændelse. Som han sagde dyrlægen er det for at helgardere sig. Han er bestemt mere frisk og spiser og drikker lidt og sover rigtig meget, nu bliver jeg blot lidt urolig for han har nu ikke skidt siden i foregårs. Tak fordi i tænker på os smiley

• #28   19. dec 2015 Godt at høre det går frem ad... tænker at han både er tømt ud, samt han ikke har indtaget så meget endnu, så det med afføringen skal nok komme....

• Malene H
    Malene H Tilmeldt:
    maj 2014

#29   20. dec 2015 Jubi så har Odin fået lavet her til morgen, og han vil igen gerne lege, og så tigger han igen når vi spiser :-))))) han sover dog stadigvæk meget mere end normalt, men det lader bestemt til at det går den rigtige vej :-)))

• #31   20. dec 2015 Hvor er det dejligt at læse, den dag du startede tråden tænkte jeg bare "åh nej", nogle i vores familie mistede deres 2 årige hund i november netop på grund af Parvo ....

• Malene H
    Malene H Tilmeldt:
    maj 2014

#32   20. dec 2015 Birgitta den var sammenhængende, tager nok ikke er billede smiley

Kommentér på:
Opkast og dirre med blod i

Annonce