Hvor er mit lederskab blevet af? {{forumTopicSubject}}
Ja, Baloo og jeg har altid, fra han var otte uger haft lidt problemer - problemet har hovedsageligt ligget i mit manglende lederskab...
Men det sidste års tid har alt bare været perfekt... Han har lystret mig, respekteret mig og generelt opført sig skønt... Faktisk har han lystret mig bedre end han har Peter - og han har altid været fars hund...
Men så for omkring en til to uger siden har det bare gået den forkerte vej igen... Og jeg synes ikke jeg har ændret på noget... Andet end at jeg har været meget væk hjemmefra pga jobbet... Og det så har været Peter der har været mest hjemme...
Det er stadig mig der giver ham mad, jeg går først ind og ud af døren, det er mig der træner med ham osv...
Så er der mon nogle som har et godt bud på hvad der kan være gået galt? Kan det have indflydelse på ham at jeg ikke er ret meget hjemme længere?
apr 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 836
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 413 Svar: 5.978
jan 2005
jan 2005
apr 2005
kan det tænkes at han ikke bliver stimuleret nok af dig? nu når du ikke er så meget hjemme. Det er jo vores job som leder at sætte gang i flokken, så se om du ikke kan finde en lille smule mere tid, så skal han nok høre efter igen.
prøv evt. at tage en del af hans daglige portion mad, og brug den til træning. lad ham gerne søge efter godbidder i græsset, så han får lov til at bruge sin næse hver dag.
lav problemløsning med ham, gem godbidder inde i / under ting - så han skal arbejde for at få en lækker bid og sørg også for at han også bliver trænet i kontaktøvelser både ude og hjemme. bare små korte intervaller hvor han får belønning for at gøre som du ber ham om. (kom, sit, dæk, plads, osv) Træn gerne mange gange om dagen, og i korte intervaller. Og sidst men ikke mindst ned på gulvet og hygge med drengen, så flokken er samlet og baloo kan ligge sig tilbage og slappe af.
jan 2005
jan 2005
Hans mad kan jeg desværre ikke bruge til at træne med, da han ikke gider tørfoderet...
Og jeg har fået strenge ordre om IKKE at bruge tid på gulvet med ham, da han ikke skal tro at jeg er på samme "niveau" som ham...
Baloo er generelt en meget mystisk hund... Hvis du så programmerne "Det er mig eller hunden" med hende Victoria, så var der et afsnit med en huskey tror jeg det var - det er så som og se mig og Baloo - bare vi lige ganger vores situation op med 10...
Men hvorfor er der så ikke noget med Peter? Det eneste han tager initiativ til er at gå tur?
apr 2005
(link fjernet)
apr 2005
hunden skal da være sammen med os, fordi den kan lide at hænge ud med os.
apr 2005
et lederskab skal ikke holde hunden nede, mange tror fejlagtigt at lederskab handler om at sørge for at hunden ved, den er sidst i familen...Men det er det ikke !!! Et lederskab handler mere om respekt...at hunden kan se, at du som flokfører, er god til at sørge for mad, at det er sjovt at være sammen med dig, at der er tryghed, nærhed og kærlighed, og at den lærer, at det er bedst at være i nærheden af dig, fordi du fører flokken godt, ... det skal også være dig der siger nej og stop...og det vil hunden hurtigt accepterer, hvis den ved, at det er dig der ved bedst...Og husk respekt er ikke noget man kan tage, det er noget man får...hvis man fortjener det...og vis den,at den ikke skal bekymre sig, at den kan stole på din selsikkerhed og dømmekraft...så tror jeg på, at du har en gladere og mere mental stabil hund i hverdagen.....
jan 2005
Og det er jo det det hele munder ud i - han stresser mig, jeg stresser ham...
jan 2005
jan 2005
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.515
jan 2005
jan 2005
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.515
Ellers kan jeg også varmt anbefale Lillen. Vi var dernede til et kursus i hundesprog, det var guld værd! (selvom der er noget langt fra Nordjylland)
jan 2005
Mie: Det er hun nok også - men jeg kører gladeligt til Sjælland hvis det skulle være.... (Eller Peter kører... Har ikke selv kørekort... *gg*)
Heidi: Vi bor jo lige midt i det hele, på landet... Altså bor vi lige på hjørnet af en yndig runde som samtlige hundeejere går med deres vovser... Vi er lige så stille begyndt at gå 5-10 minutter af gangen, et par gange om dagen når jeg er hjemme... Men jeg kan stadig mærke at jeg er MEGET opmærksom på om der kommer nogen...
Hvis Kisser har råd til mig - tager jeg gladeligt imod dem... Tager imod alt med kyshånd... :o)
Har faktisk overvejet at kontakte Vibeke, men ved ikke om hun vil hjælpe efter vi er stoppet med foderet...
apr 2005
www.etologi.dk/GratisRaadgivningBody.htm
og se om du og baloo ikke begge kan træne lidt hyggestunder, hvor i begge skal være i ro, stryg man stille hen ad siden og hvisk dygtiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig når han er rolig i bare et par sekunder. Det er jo heller ikke godt at du stresser, så find et tidspunkt hvor der er ro i huset og træn det i små etapper
apr 2005
jan 2005
Jeg gør alt hvad jeg kan for at holde både ham og mig selv i ro... *ss*
jan 2005
Jeg er slet ikke i tvivl om at han snoer mig om sin ene pote...!!!
jan 2005
jan 2005
Hvor er mit lederskab blevet af?