{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Hvor er mit lederskab blevet af? {{forumTopicSubject}}

Ja, Baloo og jeg har altid, fra han var otte uger haft lidt problemer - problemet har hovedsageligt ligget i mit manglende lederskab...
Men det sidste års tid har alt bare været perfekt... Han har lystret mig, respekteret mig og generelt opført sig skønt... Faktisk har han lystret mig bedre end han har Peter - og han har altid været fars hund...

Men så for omkring en til to uger siden har det bare gået den forkerte vej igen... Og jeg synes ikke jeg har ændret på noget... Andet end at jeg har været meget væk hjemmefra pga jobbet... Og det så har været Peter der har været mest hjemme...

Det er stadig mig der giver ham mad, jeg går først ind og ud af døren, det er mig der træner med ham osv...

Så er der mon nogle som har et godt bud på hvad der kan være gået galt? Kan det have indflydelse på ham at jeg ikke er ret meget hjemme længere?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor er mit lederskab blevet af?
  • #1   12. okt 2006 hvor gammel er hunden?

• #2   12. okt 2006 Iben; Jeg så godt tråden, og har også overvejet det... Men det kommer jo helt an på datoen for det... Arbejder jo i weekender også... :o(

• #3   12. okt 2006 Han er 2½ år gammel....

• #4   12. okt 2006 Iben: Hvis det så bare blot var fordi han knyttede sig mere til PEter det kan jeg forholde mig til... Men det går altså lidt voldsommere til end blot dét...

• #5   12. okt 2006 hvor meget træner i og hvordan.
    kan det tænkes at han ikke bliver stimuleret nok af dig? nu når du ikke er så meget hjemme. Det er jo vores job som leder at sætte gang i flokken, så se om du ikke kan finde en lille smule mere tid, så skal han nok høre efter igen.

prøv evt. at tage en del af hans daglige portion mad, og brug den til træning. lad ham gerne søge efter godbidder i græsset, så han får lov til at bruge sin næse hver dag.

lav problemløsning med ham, gem godbidder inde i / under ting - så han skal arbejde for at få en lækker bid og sørg også for at han også bliver trænet i kontaktøvelser både ude og hjemme. bare små korte intervaller hvor han får belønning for at gøre som du ber ham om. (kom, sit, dæk, plads, osv) Træn gerne mange gange om dagen, og i korte intervaller. Og sidst men ikke mindst ned på gulvet og hygge med drengen, så flokken er samlet og baloo kan ligge sig tilbage og slappe af.

• #6   12. okt 2006 Nå det ser ikke ud til at der er de vilde råd og hente LIGE nu.. Så smutter lige ud med kræet i en lille stund - men vender tilbage og håber på gode råd og forslag... *ss*

• #7   12. okt 2006 C&M: Jeg træner med ham hver dag, når jeg er hjemme til det... Det eneste jeg ikke tager initiativ til er gå-turen, da Peter er den der lufter ham...

Hans mad kan jeg desværre ikke bruge til at træne med, da han ikke gider tørfoderet...

Og jeg har fået strenge ordre om IKKE at bruge tid på gulvet med ham, da han ikke skal tro at jeg er på samme "niveau" som ham...

Baloo er generelt en meget mystisk hund... Hvis du så programmerne "Det er mig eller hunden" med hende Victoria, så var der et afsnit med en huskey tror jeg det var - det er så som og se mig og Baloo - bare vi lige ganger vores situation op med 10...

Men hvorfor er der så ikke noget med Peter? Det eneste han tager initiativ til er at gå tur?

• #8   12. okt 2006 og ellers prøv at kontakte Marlene, hun har hjulpet en del herinde, incl. mig
    (link fjernet)

• #9   12. okt 2006 da han ikke skal tro at jeg er på samme "niveau" som ham... ??????

hunden skal da være sammen med os, fordi den kan lide at hænge ud med os.

• #10   12. okt 2006 dette er sakset fra Grosserguiden.dk

et lederskab skal ikke holde hunden nede, mange tror fejlagtigt at lederskab handler om at sørge for at hunden ved, den er sidst i familen...Men det er det ikke !!! Et lederskab handler mere om respekt...at hunden kan se, at du som flokfører, er god til at sørge for mad, at det er sjovt at være sammen med dig, at der er tryghed, nærhed og kærlighed, og at den lærer, at det er bedst at være i nærheden af dig, fordi du fører flokken godt, ... det skal også være dig der siger nej og stop...og det vil hunden hurtigt accepterer, hvis den ved, at det er dig der ved bedst...Og husk respekt er ikke noget man kan tage, det er noget man får...hvis man fortjener det...og vis den,at den ikke skal bekymre sig, at den kan stole på din selsikkerhed og dømmekraft...så tror jeg på, at du har en gladere og mere mental stabil hund i hverdagen.....

• #11   12. okt 2006 Efter min personlige mening er der heller ikke noget galt i at jeg er på gulvet sammen med ham. Men problemet er, at han gerne stresser op hvis jeg sætter mig på gulvet hos ham... Det skal bedømmes meget nøje med ham - om jeg kan være på gulvet eller ej....

Og det er jo det det hele munder ud i - han stresser mig, jeg stresser ham...

• #12   12. okt 2006 Iben: Yows??? Hvad er det for et udtryk...? Men jo - det er som med Huskyén... Forskellen ligger i at jeg ikke er bange for Baloo... På noget tidspunkt... Men jeg bliver vildt frustreret og stresset, og så er det svært at bevare roligheden....

• #13   12. okt 2006 Ps. Vi har jo fået hjælp på et tidspunkt - og det har som sagt også gået godt det sidste års tid...

• #14   12. okt 2006 Anne, har du talt med Bebe om problemet?

• #15   12. okt 2006 Heidi: Træningen gør jeg jo glædeligt... Men den med luftningen - er jo lidt et problem herhjemme... Stadigvæk...!

• #16   12. okt 2006 Mie: Ikke denne gang - og har heller ikke tænkt mig det... Så hellere nogle af de andre kloge hoveder herinde fra... *ss*

• #17   12. okt 2006 Ok.. Jeg tænkte bare at hun er den der er tættest på dig geografisk..

Ellers kan jeg også varmt anbefale Lillen. Vi var dernede til et kursus i hundesprog, det var guld værd! (selvom der er noget langt fra Nordjylland)

• #18   12. okt 2006 Iben: Okay - så er jeg med... *gg*

Mie: Det er hun nok også - men jeg kører gladeligt til Sjælland hvis det skulle være.... (Eller Peter kører... Har ikke selv kørekort... *gg*)

Heidi: Vi bor jo lige midt i det hele, på landet... Altså bor vi lige på hjørnet af en yndig runde som samtlige hundeejere går med deres vovser... Vi er lige så stille begyndt at gå 5-10 minutter af gangen, et par gange om dagen når jeg er hjemme... Men jeg kan stadig mærke at jeg er MEGET opmærksom på om der kommer nogen...
    Hvis Kisser har råd til mig - tager jeg gladeligt imod dem... Tager imod alt med kyshånd... :o)
    Har faktisk overvejet at kontakte Vibeke, men ved ikke om hun vil hjælpe efter vi er stoppet med foderet...

• #19   12. okt 2006 prøv evt. at kontakte disse her:
    www.etologi.dk/GratisRaadgivningBody.htm

og se om du og baloo ikke begge kan træne lidt hyggestunder, hvor i begge skal være i ro, stryg man stille hen ad siden og hvisk dygtiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig når han er rolig i bare et par sekunder. Det er jo heller ikke godt at du stresser, så find et tidspunkt hvor der er ro i huset og træn det i små etapper

• #20   12. okt 2006 stryg man ( skulle have været stryg hunden stille hen ad siden)

• #21   12. okt 2006 C&M: Jeg har været på RIGTIG mange kurser, og fået rigtig meget kyndig hjælp førhen, så jeg arbejder meget med at holde både ham og jeg i ro, netop fordi jeg ved han nemt stresser op. Jeg klapper stort set aldrig en hund, men kæler for dem i lange strøg op af siden... Jeg gejler ham ikke op... Leger ikke med ham, kaster ikke bold eller lignende stressende ting...
    Jeg gør alt hvad jeg kan for at holde både ham og mig selv i ro... *ss*

• #22   12. okt 2006 Iben: Han er søn af djævlen tror jeg... *gg* Men det startede jo fra dag 1 vi havde ham... Har også arbejdet meget med at være konsekvent. Fx. bliver han jo bedt om at gå ud i sin kurv når han ligger og gør under spisebordet... Men det er svært at få ham til at smutte derud, når han hopper op af en og napper i samtlige deller han kan få fat i... Så bliver man lidt skroller oven i hovedet... *ss*
    Jeg er slet ikke i tvivl om at han snoer mig om sin ene pote...!!!

• #23   12. okt 2006 Heidi: Ja det går vist rigtig godt for dem... Og jeg ved jo netop at det er der Bebe er udlært... Og efter hvad jeg har hørt, så kan hun nogle tricks...

• #24   12. okt 2006 Heidi: Helt iorden... Vi snakkes... Hygge til dig også... :o)

Kommentér på:
Hvor er mit lederskab blevet af?

Annonce