bortløbet hund {{forumTopicSubject}}
ja sådan en fandt jeg i dag, hjemme hvor jeg bor..
den løb forvildet rundt ude på vejen,og var ved at blive kørt ned et par gange og folk stod bare og kiggede på den..
jeg satte mig ned for at snakke lidt med den og den kom glad hen til mig.. den havde intet halsbånd på, var ikke øre tattoverert og ej heller i lysken..
jeg prøvede at ringe til københavns politi som sagde at jeg bare skulle slippe den igen.. hvor herre til hest!!
jeg mødtes med min svigerfar, lånte hans belte og gik så rundt og bankede på døre for at spørger om der var nogen der kendte den.. det var der desværre ikke
så vi kørte en tur forbi dr. dyr for at se om den var chippet, hvilket den heller ikke var..
til sidst kørte jeg op til politiet med den som modvilligt tog i mod hunden..
jeg håber dens ejere finder den igen.. for hold da op hvor var den altså bare sød.
feb 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 1.193
okt 2005
Følger: 33 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 116 Svar: 753
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.476
og det var sådan en lille en jeg havde fundet..
jeg blev så harm da folk ikke hjalp med at fange den.. tænk engang hvis den var blevet kørt ned ;-(
apr 2006
Følger: 27 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 107 Svar: 493
jan 2006
Følger: 50 Følgere: 49 Hunde: 4 Emner: 27 Svar: 125
Men at eje en hund som hverken er chippet eller tatoveret, er direkte uansvarligt!!!
Jeg håber bestemt ikke den finder tilbage, men at et internat kan finde et sikkert hjem til den
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.809
Først med en meget smuk blandings tæve der dukkede op på marken ved vores morgentur, meget sød og kælen, ville bare lege, gav hende moniques snor om halsen, Monique på plads og så afsted til dyrlægen der bor 7 huse fra os, de skannede hende og fik fat i ejeren der ikke anede hun var væk.
Anden gang da Monique var i løb fik vi følgeskab af en ældre schæfer herre der fulgte os på passende afstand, vi gik hjemad med ham i hælene, lod lågen stå åben, fik hurtigt Monique ind i huset og som forventet fulgte han efter os, fik fat i ham, en meget sød dreng iøvrigt, igen intet hundetegn, hen til dyrlægen i Moniques snor, hvor de efter en lille time fik fat på ejeren der var taget på arbejde og glemt at et vindue stod på klem, det fik han så skubbet op og tog på damejagt...
sep 2005
jeg blev helt harm over der intet var af id på hunden..
og håber bare at den for et godt hjem..
den var super kær,
sep 2005
her hvor jeg bor, bor der mange hundejere, den ene dag je gvar på vej hjem fra arbejde løb der en lille chi rundt, jeg fik fat i den og ringede til ejeren som ikke tog sin tlf, gik så derhen, og der var ingen hjemme.. stod og ventede en ½ time og så kom damen hjem.. hendes forklaring var at hendes børn ikke havde lukket døren da de gik ud og legede.. anden gang var det en stor rotte som bor her også.. den stod uden foran vores dør sidste gang vores ene tæve var i løb.. den gik vi også hen med
sep 2005
og den lille jeg ikke fik fat i var en gravhund der var stukket af, prøvede i 45 min på at få lokket den hen til mig, men den ville ikke.. tænker stadig på hvad der skete med den og det er 4 år siden nu
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Kaoz bærer heller ikk id, men er dog chippet..
Han løber skam heller ingen steder.. Bliver vi væk fra hinanden løber han hjem (sket 2 gange hvor han har været nede på stranden og jeg på diget og så har han ikk kunnet se mig i 2 min og troet jeg var gået hjem uden ham *ss*)
Jeg fatter ikke de folk der bare kan stå og se på at et forvirret dyr ikke kan finde hjem - og at politiet ikke ville tage den skal du bare klage over !! - det SKAL de sgu !!!
jan 2006
sep 2005
men vi har også en fast rutine hvor vi låser vores havedør, lukker vinduer og låser hoveddøren når vi går, også selv om vi kun lige er væk 5 min..
jeg forstår ikke hvordan man kan lade være med at chippe en hund der ikke har en tatto..
og hver gang jeg ser et bortløbent dyr så prøver jeg at tage mig af det.. har fanget et par heste gennem tiden som har smidt deres ryttere af..
syntes sku det er det mindste man kan gøre..
og vil da øske der er nogen der ville gøre det samme for mine hunde hvis de engang stikker af!
jan 2006
Ville blive noget så ulykkelig hvis folk bare ville ignorere at min hund gik løs på gaden, og at det evt resulterede i en påkørsel!!
sep 2005
og det kunne den politi dame jeg snakkede med kun give mig ret i
sep 2005
men tænk hvis det er en børne familie der kørte hunden ned? stakkels børn
jeg tænkte på at ringe ud på rødovre dyreinternat og høre hvordan det går med dem..
eller er det lidt for andmasende?
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 2.713
Dér stod jeg bare måbende og kiggede op på første sals vinduet ... og så skyndte jeg mig hjem til min egen vapser som troligt sad og ventede derhjemme.
Folk er utrolige.
okt 2005
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 4 Emner: 8 Svar: 31
Christine
bortløbet hund