{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.877 visninger | Oprettet:

Hunde kan ikke tåle.. (liste) {{forumTopicSubject}}

Denne dukkede op på min startside på FB: http://www.danske-dyreinternater.dk/hvad-kan-hunde-ikke-taale-spise

Og jeg troede godt hunde måtte få rå f.eks. kylling (dvs. rå ben fra fjerkræ) og rå æg, men måske har jeg forstået det forkert? Og der står også de ikke kan tåle råt kød, det kan jeg slet ikke forstå, så ville man jo ikke kunne barfe..?

Er der nogen der kan be- eller afkræfte listen? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde kan ikke tåle.. (liste)
  • #1   28. dec 2015 Hvis du læser hvad der står ud for det de ikke kan tåle, vil du se at råt kød er fordi der er fare for baktier som de jo ikke kan tåle (ligesom vi mennesker ikke kan) ikke fordi det rå kød i sig selv er farligt smiley

    "Kan indeholde bakterierne Salmonella og E. coli, hvilket kan føre til opkast og diarre"


  • #2   28. dec 2015 Den liste holder ikke en meter. Ja, nogen hunde kan ikke tåle f.eks. vindruer eller hvidløg, mens andre tåler det fint. Det samme gælder for råt kød.

    Den liste svarer til at man hos os mennesker skulle lave en liste med samtlige fødevarer, som potentielt farlige, blot fordi nogle enkelte ikke kan tåle det. Det er en ommer !


  • #3   28. dec 2015 Floyd burde være død mange gange, min gamle tøs spiste også mange af de ting på listen der.....

  • #5   28. dec 2015 My only: Ja, det er pga. bakterier, men man kan jo aldrig gardere sig 100% mod disse, går jeg ud fra.. Det er jo ikke ligefrem fordi der står uden på kødet, om der er bakterier i eller ej smiley

    Jinx: Der står da "Ben fra fjerkræ eller fisk Forstoppelse eller sønderrivning af hundens fordøjelsessystem (dette gælder især kogte ben – også kogte ben fra svin, okse og lam)"

    I og med de siger det ISÆR gælder kogte ben, går jeg ud fra, det også betyder rå ben? Ellers læser jeg det forkert smiley

    Kan hunde tåle rå æg?


  • #8   28. dec 2015 Rå ben fra okse, kan også sende en hund på operationsbordet, hvis man er uheldig smiley

    Livet er farligt, det ender med at slå os ihjel smiley Men fordi enkelte hunde har haft problemer med rå kylling, hvidløg, mælk eller lign. så er det måske lige voldsomt nok at advare alle hundeejere om det ?


  • #10   28. dec 2015 Jinx: Er helt enig i at der skal advares mod ting der kan være fatale, som f.eks. chokolade.
    Men synes at det er en anelse overkill også at nævne råt kød, fisk, kylling, æg osv. på sådan en liste.


Kommentér på:
Hunde kan ikke tåle.. (liste)

Annonce