1.173 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Forhudsbetændelse Forhudsbetændelse

Muffi har reddet sig en ordentlig omgang forhudsbetændelse her henover julen.. Jeg får vasket humørstangen og køber noget forhudsrens i morgen og så satser vi på det hjælper..

Mit spørgsmål er til det forebyggende.. Hunden nægter at æde tomater og en dåse makrel i tomat om dagen er unægteligt lidt dyrt i længden..

Er der nogen der har nogle gode opskrifter til noget med tomat som hunden muligvis gider at spise??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forhudsbetændelse
  • #1   29. dec 2015 Hvad med tomatpure på maden? Eller ketchup? (Den dyre. Ikke den billige, som er lavet på æbler)

Herhjemme får han ikke makrel hver dag, og en lille smule er nok. Men han er selvfølgelig også en lille hund

Ellers har jeg haft succes med at rense i en opløsning med brintoverilte (3%) det er billigt i drift

• #2   29. dec 2015 Jeg Tog Zero til stranden en gang om ugen - det holdt det i skak.

• #3   29. dec 2015 Men er det nok? Har ikke forsøgt at behandle det før, så ved ikke om tomatpure er nok? Han får maden ud over gulvet, men en lille smule i noget vand med olie og plague-off, så jeg kunne godt bare putte lidt koncentreret pure i der... Det havde jeg faktisk ikke lige tænkt på.. Eller måske en tube makrelguf?
    Han vejer 9,5 kg, så han er jo ikke verdens største heller..

Hvor har du købt brintoverilte i den opløsning? Bare på apoteket?

• #4   29. dec 2015 Zarah> Han vil ikke svømme.. Kun soppe lidt når det er koldt i vejret.. Men han ville med garanti nyde sådan en ugentlig tur!

• #5   29. dec 2015 mmmh ja det er svært..

• #7   29. dec 2015 Jeg har bare blandet op med vand. Mener det er 10 %, det jeg har, så har bare givet det 2/3 vand.
    Tomatpure er koncentreret tomat, så der burde skulle mindre til en ved friske tomater. Jeg har dog ikke selv testet det, men har hørt om andre, som har succes med det. Jeg giver som sagt makrel, når det lige falder mig ind

• #8   29. dec 2015 Tak for svarene, Julie..
    Jeg har lige været på apoteket efter 3% brintoverilte og sprøjter.. Det skummede helt vildt da jeg rensede, så det hjælper jo på det, ser det ud til.. Vi prøver forebyggende med tomatpure og ser om det hjælper.. Han plejer ikke at være plaget af det så det kræver behandling, men det ville jo være fedt hvsi det holdt sig helt væk..

• #9   29. dec 2015 Jeg har også altid brug det britoverilte Og når man gør det et par dage i træk ,bliver det væk længe

• #10   2. jan 2016 Jeg har også lige købt brintoverilte 3% - skal det fortyndes med vand før der sprøjtes? smiley

• #11   2. jan 2016 Det har jeg gjort. Det stod på bøtten. Jeg købte engangssprøjter a 5 ml og så sugede jeg 1 x brintoverilte og 3 x vand op og så ned i en skål.

• #12   31. mar 2016
    Danske dyre-internater:

Tomater mod forhudsbetændelse

Ifølge et gammelt husråd skulle tomater (friske eller konserverede) kunne afhjælpe forhudsbetændelse. Dette er imidlertid ikke sandt og det frarådes derfor at følge husrådet.

Man bør desuden være opmærksom på, at tomater er let giftige for hunde og at man derfor slet ikke bør fodre din hund med dem.

?

Kommentér på:
Forhudsbetændelse

Annonce