2.675 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

K9 sele eller Halsbånd? K9 sele eller Halsbånd?

Er lige ved at kigge efter ny sele til Luna, og har hørt meget godt om k9 selen, og den ser ud til at være nem at få af/på og samtidig behagelig smiley

Men er der plads til hundetegnet i selen? Eller skal man ha både sele og halsbånd på? Kunne være rart at sku nøjes med en af delene..

Luna vejer ca 2 kg, så efter deres guide skal hun have en str baby 1. Men når der er koldt får hun gerne en trøje på, så ved ikke om jeg skal købe et nummer større så? Eller er der nok "plads" til at spænde ud hvis det er?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  K9 sele eller Halsbånd?
  • #1   9. jan 2016 De kan reguleres rigtigt meget omkring maven/brystet, og der er fint med plads til hundetegnet på smiley

men personligt ville jeg nu altid vælge at have halsbånd med tegn på, selvom jeg også har sele på, for det meste så tager jeg selen af når de er fri alligevel.

• #2   9. jan 2016 Den er god og den er dårlig, den er god hvis den passer hunden, men dårlig hvis den ikke gør, for man kan ikke ændre højden af stykket fortil, så hvis det sidder for højt, så skærer den hunden i halsen som et halsbånd.
    Altså ikke skære, som en kniv, men den vil afgjort genere hunden.

• #3   9. jan 2016 Super! Tak for det mla smiley

Ja, egentlig har jeg det os bedst med at have halsbånd på, men lige med den sele vi bruger nu, er det så bøvlet at få den over både halsbånd og trøje, der ser k9 selen ud til at være nemmere smiley

Vil gerne finde et halsbånd uden "klik"lås, så det er nemt lige at tage af og på.. Men det er ikke så nemt som jeg havde håbet smiley

• #4   9. jan 2016 Hvad med halvkvæl? Når du alligevel ikke bruger det til hundesnoren, så vil det jo ikke genere.

De fåes i flere udformninger

• #5   9. jan 2016 Rundsyet læder er også pelsvenligt..

• #6   9. jan 2016 Har ikke kunne finde nogle der er små nok, det hun har nu er et halsbånd til katte smiley

• #7   9. jan 2016 Elsker rundsyet, men den mindste størrelse kan hun trække hovedet ud af -.-'

• #8   9. jan 2016 Jeg har både sele og halsbånd på, uanset sele mærke smiley

• #9   9. jan 2016 Synes udvalget af halsbånd til helt små hunde er utrolig lille.. Skal da vist til at fodre Luna med steroider smiley

• #11   9. jan 2016 Jeg har et timely i brunt, dog ikke halvkvæl, men rundsyet, det er str 25 cm og meget lille

• #12   9. jan 2016 Ehm, må vist hellere nævne at jeg er blondine... Så vil du ikke være sød og forklare hvad du mener med T, H og Y?

• #13   9. jan 2016 kommer meget an på kropsformen på hunden.
    Jeg indrømmer blankt at jeg har to k9 liggende og samle støv, fordi pasformen er dårlig til mine store drenge. jeg synes ellers det er en lækker sele.
    jeg har aldrig oplevet at de er kommet ud af den, eller af nogen anden sele.

Jeg er klart til Y seler, og har Hurrtas til samtlige hunde, og en enkelt Ezydog med brystplade, som jeg også er glad for, men igen, de sidder heller ikke optimalt på alle hunde.

• #14   9. jan 2016 http://www.petworld.dk/hunter-laederhalsbaand-4016739464262

Ned til 13 cm i str. Dog ikke rundsyet, men de er lækre bløde

• #15   9. jan 2016 H sele

profilbillede
  • #16   9. jan 2016 Det er vist en H sele den hun har nu, og den er ret så irriterende synes jeg smiley

• #17   9. jan 2016 Y-sele, beklager billedkvaliteten.

profilbillede
  • #19   9. jan 2016 Jeg hader K9-selerne - efter min mening er de stærkt overvurderet. Har set mange hunde sno sig ud af dem, de er stive og tunge i det - skal det være K9, så skal det være deres lette sele, den kan man så forsyne med et y-stykke hvis man vil.

profilbillede
  • #20   9. jan 2016 Hvad str bruger hun i halsbånd?
    Der er en dyrehandel tæt på mig som har virkelig små rundsyede i læder. Jeg vil gerne se om de har i hendes str hvis det er? smiley

• #22   9. jan 2016 Anden y sele, den lukker på ryggen og kan indstilles meget

profilbillede
  • #24   9. jan 2016 Jeg tror det er denne slags K9 IDC Power Robin har.

http://media.mediazs.com/bilder/juliusk/idcpowersele/sort/8/300/473871_juliusk9_idc_powergeschirr_black_gr_8.jpg

Den er utrolig stærk, især når jeg skal holde ham tilbage for han ikke løber hen og leger med andre hunde.

Den fulgte med ham da jeg fik ham, så er ikke helt sikker på mærket..

Jeg bruger den mest når det er mørkt, da der er en del reflekser på selve selen..

ud over k9 har jeg købt en anden sele, da den har ringe i siderne, og håber at kunne lære Robin at trække en lille slæde smiley

Den anden sele er denne ( Hunter norsk Krazy Skull Flower):

http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundesnor_hundehalsbaand/hunter/sele/181663

Selve selen er mere blød i det end k9, men rent holdbarmæssigt virker de indtilvidere lige gode smiley

Om halsen er et nylon halsbånd med hundetegn i (Kun på når vi er ude)

• #25   9. jan 2016 Synes K9 er en frygtelig sele... stiv og dårlig pasform på alle de hunde jeg har mødt.

Ville til enhver tid vælge Y-sele fra Wolfssong eller Hurtta.

• #26   9. jan 2016 Her er vi heller ikke fan af k9, vi købte dem for år tilbage til begge hunde, fordi så mange roste dem til skyerne. Det resulterede i at vi flere gange pludselig stod med snor og sele, men ingen hund deri. Og det var på ingen måder fordi de havde set og maset, men f.eks som der bliver nævnt fordi hunden lige gik få skridt bagved, og vupti ude af selen var de, ja en gang bakkede Mailo så også, uden han på nogen måder trak.

Hvis man har en hund der snegler sig afsted lige ved ens side hele tiden, så er den da sikkert god nok, men ellers kan jeg simpelthen ikke se meget fidus i den.

• #27   9. jan 2016 Lucky har en k9 sele baby 1 (vejer 1,8 kg) og han kan sagtens have en varm strik trøje under smiley Foretrækker dog en af de der nylon seler, når han har dragt på, fordi det andet virker lidt voldsomt, og den sidder ikke helt så godt foran når han har dragt på, men en almindelig strik trøje kan han godt have på uden problemer.

I forhold til Halsbånd burde det da være muligt at finde noget i den str, for Rosa (1,1 kg) har da flere halsbånd hun kan passe, så mon ikke din også kan? smiley Jeg bruger selv Hunter Tiny Petit til navneskilte, de har dem sjældent på når de har sele, men de er så tynde og bløde at de sagtens kan være på sammen med sele, og jeg synes de er rigtige gode. Går man med dem i halsbåndet, ville jeg dog vælge et andet, da de kun er 8 mm brede, så presset bliver ikke delt ud overhovedet. Mine bruger dem primært til at have på i tasken, eller hvis vi er på besøg hos nogen.

Ellers kan Maxi zoo, petdelux.dk , thedoghouse.dk , bonnie dyrecenter (jeg kender kun den i Århus) og alttilhundogkat.dk anbefales når man skal finde halsbånd i små str. smiley

• #28   13. jan 2016 Præcis hvorfor en sele du skal købe til hund kommer and på hvorfor en der passer til lige din hund. Der finde rigtig mange forskel typer seler og og du kan sætte samnen type sele på to forskel hunde og på den ene vil den værre rigtig og for den andre vil den ikke. Selv har jeg en k9 og har ikke opleve nogle prolem med den. Jeg vil råde dig til af tag din hund med ud i en butik der sælger seler og prøver nogle forskel på den det er den beste måde af find den rigtig sele lige til din hund held og lykke med af find en sele ?

• #29   13. jan 2016 Jeg har bestilt en k9 sele, og så ser jeg hvordan og om den passer, ellers må jeg bare på jagt igen smiley

Kommentér på:
K9 sele eller Halsbånd?

Annonce