{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.319 visninger | Oprettet:

Syg hund, måske mavesårsbakterie {{forumTopicSubject}}

Jeg har desværre en hund der ikke har det så godt smiley
Det er Tjiko der er syg.. Det hele startede for et godt stykke tid siden, hvor han var lidt sløv og havde tynd mave.. Kort tid efter kastede han også op.. Så blev han sendt til dyrlægen.

Dyrlægen konstaterede at han havde en bakterie inde i sig, nemlig Helicobacter Pylori (mavesårsbakterie) , som ikke var så god, så han fik nogle piller for det.. Først virkede det som om han blev dårligere da han fik pillerne, og derfor fik han nogle andre i stedet for.. Dem var han på i en måneds tid.. I går fik han den sidste pille, og her til morgen bliver han møg dårlig. Han kaster op og hans afføring er tynd.. begge dele er rødbrunt og han virker som om han bare ikke har det godt.. Hans mave rumler også højlydt.. Turen går til dyrehospitalet, som så siger han skal til en kikkertundersøgelse, hvilket han ikke kan komme før på mandag.. Han havde desværre lige spist noget græs inden han kom derhen, for ellers kunne de have lavet den med det samme.. Han fik en sprøjte som skulle få maven til at slappe af, men nu kan han dårlig nok gå.. Han virker som om han er vågnet fra en bedøvelse, dog ikke helt lige så slemt..

Nu er mit spørgsmål, er der nogen af jer herinde, der har haft en hund med den bakterie, og hvordan er det gået med jeres hund? Hvad har I været igennem?

Jeg vil også gerne høre om nogen af jer mener det kan være noget helt andet?

Det er ikke sjovt at gå rundt i denne uvished for om det er noget meget alvorligt, eller om det "kun" er et mavesår, som han forhåbentlig overlever..

Jeg er desværre nødt til at forlade min computer i en time eller to, men vender tilbage.. Det er bare så I ved hvorfor jeg ikke lige svarer hvis det er..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syg hund, måske mavesårsbakterie
  • #2   13. okt 2006 kender ikke til det med hunde...men har selv i perioder for megen mavesyre (som lægerne først troede var mavesår)...he he.
    din vovse må ikke få noget fedt, noget stærkt eller noget med syre....

    Hvis den får det får den stærke mavesmerter og kaster op......kik lige på foderposen og tjek hvor meget fedt og syre der er i!!


  • #3   13. okt 2006 Har selv lige været indlagt i sommers med mavesår og døjer stadig med det selvom jeg er færdig for længst med medicin. Men kender desværre ikke noget til det og ved heller ikke om man kan sige at det er det samme på dyr som mennesker i den her situation.
    Mon ikke du kan finde noget om det på: www.hundeleksikon.dk


  • #4   13. okt 2006 Ok, mange tak skal I have.. Jeg håber på det bedste..

Kommentér på:
Syg hund, måske mavesårsbakterie

Annonce