{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.464 visninger | Oprettet:

Min hund er måske syg?? {{forumTopicSubject}}

Det er 100 år siden jeg har oprettet et emne herinde.. men nu har jeg simpelthen brug for hjælp eller et råd..

Siden mandag har min hanhund bare ikke været sig selv.. Han ryster konstant og virker bange og utryg, han kravler hen af gulvene.. nogle gange vil han gerne sidde og putte hos os, men andre gange flygter han når vi kalder.. Han gider ikke lege, og normalt elsker han det bare.. han løber efter legetøjet men så lader han det bare ligge.. Han tør ikke hoppe op i sengen som han plejer.. han står bare ude i gangen og kigger og ryster og i morges ville jeg tage ham ind i sengen men han flygtede fra mig..
Han vil gerne i haven og nuldre rundt, og er ikke sikker på hans appetit men ved han hvertfald spiser noget..
Er bange for han har ondt, men han viser jo ikke de vilde tegn på at have ondt.. Hvad søren kan det være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund er måske syg??
  • #1   10. maj 2012 Med de tegn ville jeg give min dyrlæge et kald og tage derned samme dag .

  • #2   10. maj 2012 Jeg syntes det lyder som om han har ondt..
    Hvis han ikke tør hoppe op i sengen, og ikke vil lege, ...

    Hvis min en af mine hunde ændrede adfærd så merkant, ville jeg tage til dyrlægen med det samme.


  • #3   10. maj 2012 Jeg ville også tage til dyrlægen med det samme...

  • #4   10. maj 2012 Jeg havde taget til dyrlægen med de der tegn han viser. Havde ikke tøvet et øjeblik!

  • #5   10. maj 2012 Havde bestemt også taget til dyrlæge allerede på 2. dagen. De er de eneste som kan hjælpe dig, så ring og få en tid med det samme

  • #6   10. maj 2012 Stemmer i med de andre - han kan sagtens have ondt, hunde viser smerte på mange forskellige måder - så afsted til dyrlægen.

  • #7   10. maj 2012 Han har engang imellem haft lidt svært ved at hoppe op i vores seng da den er høj.. synes bare det er blevet værre de sidste par dage..
    Så giver lige dyrlægen et opkald for han skal ikke have ondt smiley

    Ville give ham en dag eller 2 fordi det kunne være han var blevet bange eller det måske gik i sig selv, men nu synes jeg sku det er for synd så nu ringer jeg.. tak piger..


  • #8   10. maj 2012 Kom lige med en opdatering smiley

  • #9   10. maj 2012 Hunde er ekstrem hårdfør, og de viser ikke rigtigt tegn på smerte før den virkelig er gal.. Hvis man da er så heldig..

    Jeg ville også lige give dr dyr et ring hvis det ikke er fordi du ved at det fx kan skyldes en uheldig oplevelse med en fremmed hund eller menneske..

    Bette save than sorry...


  • #11   10. maj 2012 Jeg synes faktisk det lyder som ret stærke tegn på at din hund har ondt, håber du er taget til dyrlægen, og at det er gået godt...

  • #12   10. maj 2012 Tør dårligt skrive opdatering.. For ved hvad folk skriver herinde.. men vi kunne først få en tid MANDAG ;/ så skal lige finde ud af hvad vi gør.. for han skal ikke gå og have ondt indtil mandag.. ;( vil jeg aldrig byde min hund.. så skal lige have manden hjem fra arbejde og snakke med ham.. øv øv..

  • #13   10. maj 2012 Ny dyrlæge vile jeg mene, og så ring til en anden smiley

  • #15   10. maj 2012 Har I ikke en anden dyrlæge i nærheden?
    - Så tænker jeg det "bare" er at ringe og forklare dem sagen ..
    Det vigtigste er der bliver set på ham og dyrlægen tager det seriøst, når det har stået på så længe ..



  • #16   10. maj 2012 Lizette:

    Som andre siger; Ring til en anden smiley Det er der på ingen måde skam i.. På den måde kan i også lurer den "nye" om vedkommende evt er bedre end den gamle dyrlæge..

    Og for den sags skyld: I viser hunden, jer selv og omverdenen at i ikke bare venter til mandag fordi en dyrlæge ikke lige kan nu og her..

    Min dyrlæge tager mig ind midt om natten hvis jeg skal bruge det smiley

    Og kom bare med opdateringer.. Vi sidder vel alle sammen med krydsede fingre om at banditten "bare" har lidt ondt i maven..


  • #17   10. maj 2012 Hold da op en ringe dyrlæge i har hvis de ik kan presse en akut syg hund ind...

    Anyway, med de ting du beskriver så kunne det godt lyde som en omgang "influenza"... Vores den store (Nigi) er lige pt på penicilin kur i 6 dage netop pga "influenza" og hun havde stort set de symptomer du beskriver...

    Du kan jo selv prøve og tage temperaturen på hunden, tjek øjene om de er fine lyserøde som de skal være, tjekke tandkødet ved at trykke på og se om det skifter til rød/lyserød igen med det samme, hvis ikke er det tegn på dårligt blod omløb... træk i skindet og se hvor hurtigt det falder på plads, det skal det jo gøre med det samme, hvis det ikke gør så er det gerne et tegn på dehydrering..... mærk med flad hånd rundt på hele hunden og se om der er nogen steder det gør ondt, det kan du se ved at hunden vil spænde i kroppen når du rammer et sted det gør ondt...

    På Nigi kunne dyrlægen ikke fysisk SE der var noget galt, men hun havde en temperatur på 40,4grader, så det var det man kalder Akut.... Så hun fik noget feber nedsættende samt penicilin kur i 6 dage, allerede idag på 2 dagen er hun sit gamle jeg igen smiley


  • #18   10. maj 2012 Bare kontakt en ny dyrlæge - det er ike krieligt at hunden skal gå4 dage og have det sådan.

  • #19   10. maj 2012 Forresten: Jeg tror faktisk at min dyrlæge ville blive Rasende på mig !! Hvis ikk jeg kontaktede en anden dyrlæge når jeg følte det nødvendigt..

    så hvad vælger du ts: Pest eller kolera (illoyal eller smerter til vovse) følg din mavefornemmelse og skid på resten.. Det er din vovse og har din dyrlæge ikk tid, eller bliver negativ over at du finder en der har tid, så er din dyrlæge ikke god nok til din hund.. smiley


  • #20   10. maj 2012 "problemet" er lidt at det faktisk er en ny/gammel dyrlæge vi har kontaktet.. Det er en vi har haft hos den gamle dyrlæge der har åbnet en klinik for sig selv så vi gerne ville skifte over til dem da hun kender vores hunde rigtig godt.. så er lidt skuffet over svaret.. Men ved jo så heller ikke hvad manden har sagt til dem da han ringede smiley

    Lige nu er han faktisk "normal" igen men ved jo ikke om det varer ved.. så snakker lige med manden og så tror jeg vi prøver at ringe til de "nye/gamle" vi har og hører hvad de siger.. for ondt skal han jo stadig ikke have smiley


  • #21   10. maj 2012 Altså hvis det var mig, så havde jeg ringet til en anden dyrlæge da, uanset hvor mange år jeg så havde været hos "den anden" .. Hvis ikke min hund kan komme ind på sådan en begrundelse som din hunds situation er i, havde jeg søgt andre steder hen..

  • #22   10. maj 2012 Altså hvis det var mig, så havde jeg ringet til en anden dyrlæge da, uanset hvor mange år jeg så havde været hos "den anden" .. Hvis ikke min hund kan komme ind på sådan en begrundelse som din hunds situation er i, havde jeg søgt andre steder hen..

  • #23   10. maj 2012 Jeg håber at du har ringet til en anden dyrlæge, kan kun bede en stille bøn.

  • #24   10. maj 2012 Man skal aldrig følge sig forpligtet over for en dyrlæge og føle at man svigter ved at ringe til en anden.
    Nogen gange er det faktisk meget godt med en second opinion har jeg fundet ud af - så ring med god samvittighed.


  • #26   10. maj 2012 Lizette H

    Lyder som en god ide.. Sidder virkelig på kanten af stolen efter mere omkring hundebassen.. Hver gang lynet i toppen blinker håber jeg det er en opdatering om at du er for pylret smiley

    Selv ville Buller være blevet presset ind idag hvis jeg havde ringet (snakkede med dr dyr om det onsdag sen aften) Og ellers havde jeg taget en dyr tid med nattetillæg smiley


  • #27   11. maj 2012 Han har virket okay siden igår eftermiddags... han har leget og spist og fået sit game jeg tilbage hvis man kan sige det sådan.. det eneste han ikke vil er at hoppe op i sengen.. VI har ikke kunne komme igennem hos dr. dyr endnu men ringer nu her og hører om vi kan få en tid inden weekenden..

  • #28   11. maj 2012 Lyder fornuftigt..

    Min afdøde beagle viste ingen tegn på problemer pånær den ene lille gang hun "kom til" at pive da hun løb under en stol.
    Jeg var ret kold over dagen og tiden, så fredag midnat tog vi til dyrlægen, og lørdag blev hun hasteopereret.

    Havde vi ventet til om mandagen ville jeg ikke have haft hende de par år mere..


  • #29   11. maj 2012 Lyder rigtig trist det er jeg ked af at høre smiley Godt i fik hende reddet..

    Han har det okay igen, og er glad, spiser, gør og tigger efter mad.. smiley så vi ser tiden an indtil mandag hvor vi har en tid da ingen dyrlæger svarede idag .. og hvis der blir det mindste i weekenden ringer vi..


  • #30   12. maj 2012 Lizette H

    Han er da en spøjs en var.. smiley Jeg glæder mig til at hører om man kan se hvad der har været galt.. Om det evt har været noget mildt forgiftning af et eller andet (Buller fik engang agernforgiftning)


  • #31   13. maj 2012 Ja han er lidt sær smiley
    Han har før haft sådan et par dage hvor han er lidt mærkelig.. men nu tager vi til dyrlægen og ser om der er noget galt en gang for alle smiley Håber på det bedste.. og helst ingen forgiftning smiley


  • #32   14. maj 2012 ville lige give en update smiley
    Manden har været afsted med ham idag og efter en tur hos kiropraktoren fandt de ud af at han har muskelspændinger i hoften, så det er derfor han ikke vil hoppe op.. smiley så nu er han sat på pencilin i 10 dage og så håber vi det hjælper for ellers skal han igennem flere undersøgelse.. Min arme lille basse.. smiley
    Endnu engang tak for hjælpen.. smiley


  • #33   14. maj 2012 Jeg tænker at det er en god nyhed.. I ved nu, at jeres antagelser ikke var forkerte, og at det ikke "er værre" smiley Puha...

  • #34   14. maj 2012 Indtil videre er det ikke "værre" hvertfald.. men er glad for at jeg blev ved med at sige han skulle tjekkes.. og vi fik det gjort.. for der var jo noget smiley

Kommentér på:
Min hund er måske syg??

Annonce