{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Letvægtsfoder {{forumTopicSubject}}

d. 1 juli tager jeg på vandring i lapland. Jeg går hele Kings Trail (omkring 450 km) og jeg ville meget gerne have selskab af Salik. MEN og her kommer problemet. Hans foder vejer jo en krig. Jeg skal have foder med til 20 dage og han spiser omkring 15 kg af hans normale foder. Det er helt udelukket at jeg kan bære det med. Min rygsæk er på 70 liter og skulle meget gerne ikke veje mere en 15-17 kg når jeg starter. Så for at Salik kan komme med bliver jeg nød til at finde ud af noget med det foder. Så jeg ville høre jer om der skulle være nogle lyse hoveder her inde som har en god ide.
Det jeg har overvejer er at tage frysetørret mad med til ham fra orijen. En pose på 450g koster 300kr (dyrt) i sådan en er der 30 rationer. Jeg har regnet mig frem til at han burde kunne klare sig med 15 rationer om dagen så der er mad til 2 dage i sådan en pose. Så tager jeg 10 poser med burde jeg have mad nok med til ham. Det vejer så alligevel 4,5 kg og 3000kr bare på foder. Det synes jeg helt ærligt er meget dyrt!
Som alternatur overvejer jeg k9 natural frysetørret barf. De skkriver at 4 kg svarer til 16 kg friskt kød og giver 80 måltider til en 20 kg hund
En anden overvejelser jeg har gjort mig var a købe en dehydrator selv og så tørre maden hjemmefra - men om dette er en løsning kan jeg ikke gennemskule - i forhold til hvor længe det kan holde sig og hvor meget vægt jeg reelt slipper for?
Så jeg kunne virkelig godt bruge nogle gode forslag til hvad jeg kan fodre ham med - både for at det ikke vejer ret meget og ikke bliver urimeligt dyrt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Letvægtsfoder
Kommentér på:
Letvægtsfoder

Annonce