{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

Uddannelse - NATUR og HUND {{forumTopicSubject}}

Goooooddag!

Jeg er en pige på 19 år, som lige nu holder sabbatår. Jeg har svært ved at vælge mig ind på et studie, så håber I evt. kan hjælpe med noget inspiration?
Jeg elsker at være ude i naturen og har kigget lidt på noget naturvejleder uddannelse. Samtidig er jeg helt vild med at træne brugshundetræning - har planer om at tage hundefører uddannelsen hos hjemmeværnet, med min hund som jeg træner hver eneste dag (både hjemme og i klub). Jeg har også overvejet uddannelse som hundefører i hæren, men er ikke sikker på at jeg er klar på at blive udsendt, da jeg ikke står ind for Danmarksrolle i denne krig - men det er en helt anden historie. Det er lidt ærgeligt, da jeg ellers kunne få det hele med i pakken hos forsvaret; fysisktræning, være udenfor, træne hunde osv.
Såååå, egentlig søger jeg en uddannelse hvor kan få tid til at være sammen med min hund (evt. tage den med på arbejde senere) eller bare være med hunde konstant, men samtidig tjene penge nok. Det kan også være en uddannelse i udlandet, dog helst med mulighed for at få SU.

Håber I kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uddannelse - NATUR og HUND
  • #1   31. jan 2016 Det er nok rigtig svært. Tænker lidt hundeføre i forsvaret som du selv er inde på også er der politiet.

  • #3   31. jan 2016 Lige til info så bliver kvinder ikke tvunget udsendt..
    Du har vist et valg som kvinde smiley

    Bare så du ikke vælger hæren fra pga. evt. udsendelse.


  • #4   31. jan 2016 Hundefører i forsvaret tager riiiiigtig lang tid (kræver en reaktionsstyrkeuddannelse og videre karriere inden) og der er mange om budet, tænker også det er værd at have med i overvejelserne smiley

    Der er lige vilkår ift udsendelse smiley


  • #5   31. jan 2016 Argh Line : Det er ikke rigtigt. Kvinder bliver betegnet intetkøn i forsvaret for at være på lige fod med mænd, så de netop bliver udsendt. Min mand er i forsvaret og han siger de bruger hundeføre mere og mere under udsendelse og der køre hundeførerne deres egen rotation og hvis der er 1 kvinde ud og 9 mandlige hundefører så kan kvinden jo ikke forvente det kun er mændene der bliver udsendt hun kommer også afsted.

  • #6   31. jan 2016 Men for at vende tilbage til emnet hvad så med noget som veterinærsygeplejerske, hunde massør/fysioterapeut, arbejde med terapi hunde? smiley

  • #7   31. jan 2016 Tak for svaret. Jeg har undersøgt hvad der skal til for at blive hundefører hos forsvaret og hvad jeg kom frem til var; bevogtningsassistent hos flyvevåbnet (den jeg gerne vil) eller militærpolitiet. Jeg er godt klar over, at jeg først skal igennem de forskellige uddannelser før jeg kan kommet til mål. Det har jeg intet imod.
    De bruger vel ikke hunde hos søværnet? Der bliver nemlig udsendt, men ikke til krigsområde.
    Mht. til dine forslag RIKKE, så er det ikke så meget det jeg søger, da jeg gerne vil arbejde udenfor. smiley


  • #8   2. feb 2016 Min fejl så ifht udsendelse.. Sådan var det bare den gang jeg ville have en uddannelse inden for militæret.. Der havde du et valg som kvinde..

  • #9   2. feb 2016 Hvis man ikke ønsker udsendelse så skal man ikke i forsvaret (IMO) jo måske som værnepligtig, men som fastansat nej.


  • #10   2. feb 2016 Skægt så mange myter og gisninger der flyver rundt. Værnepligtige er kun i forsvaret i 4 mdr. Medmindre de er i livgarden. Mener de har 9.Og er på ingen måder klar til særligt meget når det er færdige med det. Og slet ikke en udsendelse. Der skal de lige en tur omkring HRU først. Der er INGEN der bliver tvunget til at blive udsendt. Men hvorfor arbejde for forsvaret hvis man ikke har lyst til at komme ud og bruge sine færdigheder? ? Nu skriver du at du ikke er enig i vores deltagelse i DENNE krig. Den må du lige uddybe?? Hvilken en af dem?? Vi har udsendte i en del lande. Hvis du bliver uddannet hundefører i flyvevåbnet er det hovedsageligt bevogtnings opgaver du vil komme til at arbejde med.

  • #11   2. feb 2016 Kvinder har aldrig haft gunstiger forhold ifh. Til udsendelser. Eftersom Ingen men er tvunget til noget heller.
    Men i ligestillingens navn har de kun meget lettere træningstilstands prøver


  • #12   2. feb 2016 Tusind tak for dit svar Steffen. Yes, jeg er godt klar over jeg ville skulle igennem en længere uddannelse - jeg har bevogtningsassistentsuddannelsen hos flyvevåbnet i tankerne.
    Jeg synes bare at det (som civil) er svært at vurdere om nødvendigheden i at sende soldater til Irak/Afghanistan. Jeg vil gerne sætte risikere mit liv for at forsvare mit land - men ikke for at angribe eller blande os i ting som ikke har noget med Danmark at gøre. Dermed ikke sagt, at jeg har noget imod at blive udsendt for at forsvare Danmark rent taktisk, samt lave øvelser.
    Én ting som hiver mig lidt væk fra forsvaret, er at der ikke er så store chancer for, at jeg kan bruge min egen hund - eller bare tage ham med for den sagskyld ..


  • #13   2. feb 2016 Naturligvis kan man som soldat sige nej, du kan så samtidig få svaret tilbage helt okay, men så er du også fyret. Og ja hvis man vil i forsvaret vil man vel også ud og bruge sine færdigheder. Nu skal det ikke lyde som om de bare fyre på livets løs, men netop hvis man har funktioner der skal bruges i evt udsendelser er det ikke altid man har valget.

  • #14   2. feb 2016 som bevogtnings assistent i flyvevåbnet er der heller ikke meget størrere risiko for dit liv end der er hvor du befinder dig lige nu.

    og ja det kan da være svært at vurdere som civil hvad der er nødvendigt og hvad der ikke er. men man kan ihvertfald sagtens vurdere hvad man selv synes. men når man er i forsvaret er politikerne ens chef.. man behøver ikke være enig i de ting de beder en om t udføre, men derfor skal de jo gøres alligevel.. hvis det så strider så meget imod hvad man selv synes man kan stå indefor må man jo finde en anden stilling.. men nu er vi jo ikke kun i afghanistan og Irak.. da vi bombede syrien fløj de ud fra Italien.


Kommentér på:
Uddannelse - NATUR og HUND

Annonce