3.222 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 76 Svar

Olde English Bulldog Olde English Bulldog

Hej HG

Jeg vil gerne høre jer, hvis om det er muligt at finde en sund Olde English Bulldog??

Er der nogle bestemte linier man skal gå efter?

Hvilken stamtavle skal man gå efter?

Den skal være sund (hvis dette findes??)
Den skal være adræt, have et fornuftigt sind og skulle kunne klare nogle gode gåture i skoven hver dag!

Er det muligt??

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 480 kr.
  • Forhave og baghave 1.100 kr.
  • Vvs til installation af opvaskemaskine 800 kr.
  • Diverse håndværksopgaver 2.200 kr.
  • Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Fjern asbest tag 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olde English Bulldog
  • #1   4. feb 2016 Muligt er det jo nok, men jeg ved ikke hvor ? Det eneste som jeg kan råde dig til, er at kigge godt og grundigt på de forskellige kenneler. Har de hjemmesider, så kig efter sundhedsresultater på hundene. Skriver de ingenting, men tvært imod, påstår at racen er sund og rask, så hold dig væk !!

Prøv at tage på udstillinger/træf, og få en god snak med folk. Jo mere man færdes indenfor en bestemt type/races verden, jo mere info får man.

Og endelig, vær obs på at det er en blandingsrace, hvor der bl.a. er brugt amerikansk bulldog, som jo desværre er ulovlig i Dk. Så hold øje med at der ikke må være am. bulldog i stamtavlen, da hunden så er ulovlig i Dk.

• #2   4. feb 2016 Ja, det med at der er blandet Amerikansk Bulldog i er jeg klar over, og vil selvfølgelig undgå det. Derfor jeg tænker linier og stamtavle er vigtig.

Men er der ikke flere forskellige klubber de kan have stamtavle i??
    Hvilken skal man holde sig til?
    Da den jo ikke er i DKK, ikke??

• #3   4. feb 2016 Den er ikke FCI anderkendt, og har derfor heller ikke DKK stamtavle, og jo, der findes flere stambogsførende klubber indenfor racen, så det er en ret uoverskuelig opgave (synes jeg) at kigge efter sunde linjer/seriøse opdrættere.

Har selv overvejet racen, men fravalgt dem, da jeg syntes at de var for ustabile både i temperament/udseende. Samt at der var en del useriøse opdrættere.

• #4   4. feb 2016 I DK er der to steder der stambogs føre OEB'en DDH og OEBTeam. Alle hunde stammer ud af blandinger. Så en OEB er ikke en blandings hund. Racen er en gammel race der var ved at udgå så den er genskabt igen for år tilbage. En del linier er fra udlandet hvor Am.bullen er lovlig, så være obs på hvad der står på tavlerne hvis/når i køber dem:) Der findes en del avlere herhjemme. Så kig hjemmesider, tag kontakt til div avlere om at komme på besøg. Og/eller tag ud på div udstillinger og mød folk og racen

• #6   4. feb 2016 Det gør der ved alle racer vil jeg så sige.

• #9   4. feb 2016 Der er ingen 100% garanti for et kuld hvalpe uanset race eller blanding alle er sunde ( her snakker jeg ikke kun fra et kuld) trods avler har tjekket forældre dyrene i hovede og r** desværre. Har en bekendt der har haft schæfer og der var en med allergi, en med total skod ryg og hofter og så en der bare var tip top. Forældrene var tjekket med tavle osv osv og ud af så gode linier. Dette sker bare desværre:( Ved godt nogle racer er mere disponible end andre for forskellige sygdomme. Men man må som køber sætte sig godt ind i den/de racer man vil have. Der er jo altid forskellige krav til træning motion osv ved dem alle.

• #12   4. feb 2016 Jeg ved jo ikke hvor folk får deres hunde tjekket. Ved at Feks DDH har deres egen dyrlæge der tjekker for resultatet. Nogle bruger egen dyrlæge og nogle ugen sender til udlandet.
    Da jeg for mange år siden havde am.bull og han fik taget HD. Der var jeg rystet over vurderingen fra to dyrlæger i samme klinik. Den ene ringede til mig og sagde han havde D hofter, og det var jeg jo ked af, men så måtte vi ko leve me det . Så tjekkede "overdyrlægen" og så var det et B.. Jeg turde ikke bruge deres ord for gode vare, og de billeder blev sendt ind til en på Sjælland ( husker jo selvf ikke navnet, men Esber /Esbersen) og han havde B hofter . Han blev aldrig avlet på.

• #13   4. feb 2016 Kristina: Mener ikke at man helt kan sige at OEB er en gammel race, da den "blev skabt" i 70'erne, ud fra et ønske at at "genskabe" den gamle type af engelsk bulldog, som var lettere og sundere. Der er bl.a. brugt pittbull, am.bull og bullmastiff i forsøget på at skabe en sundere og lettere udgave af den engelske bulldog.

Så ja, i teorien kan man betragte racen som en gammel race, hvis man ser den som en engelsk bulldog (der jo har eksisteret i mange år), men i virkeligheden er det en forholdsvis ny "designerrace". Bemærk, den kaldes ikke engelsk bulldog, men old english bulldog, da det netop ikke er den samme race.
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Olde_English_Bulldogge

Racen er skabt af David Leavitt, og jeg har læst at han ikke brød sig om den udvikling som racen tog, da den begyndte at blive populær, og således skabte Leavit-bulldog, som altså også er en old english bulldog.

Hvis det var mig der skulle have en OEB, ville jeg nok starte med at kigge efter Leavit bulldog, men sidst jeg checkede var der kun opdrættere i udlandet.

• #14   4. feb 2016 Mig behøver du ikke belære

• #15   4. feb 2016 Kristina: Beklager, hvis du føler dig "belært", men at påstå at OEB er en gammel race, er lidt af en overdrivelse i mine ører smiley

• #16   4. feb 2016 Altså jeg har været ved avlere i Holland som var ved at genskabe OEB'en da den var ved at ud dø. Jeg var med da den første OEB kom til DK og da det første OEB hvalpe blev født i dk , altså ikke i 70'erne, men i 2003/2005.

• #17   4. feb 2016 Racen stammer fra USA, og blev skabt der i 70'erne, hvornår den kom til Europa/Danmark aner jeg ikke smiley

• #19   4. feb 2016 Kristina

Må jeg spørge hvor din har stamtavle?
    Og hvilken klub du fortrækker?
    Spørger da jeg ikke rigtig kender til nogen af klubberne?!

Og gælder begge to hvis man skulle blive stoppet ag politiet måske på grund af udseendet?!
    Ville nødig miste en hund på det grundlag!!

• #20   4. feb 2016 Og hvordan er de at træne?
    Kan de lære at gå løse i skoven?

Har jo haft fransk, og han var egentligt rimelig trænbar og lærte mange ting på sit blot 4 årige liv.

Elsker den franske's sind og alle dens skøre påfund smiley
    Men tør ikke og få en igen på grund af den manglende sundhed smiley

Jeg kender kun til fransk og engelsk.
    Kan man sammenligne OEB med deres sind på nogen måde?

Syntes de er enormt flotte (når de ikke er overdrevet store)
    Men sindet og sundhed skal også passe jo smiley

• #21   4. feb 2016 Isabelle der er jo forskel på en alm. Engelsk bulldog og Oldien. Og ugen forskel til lewitt . Den OEB jeg personligt går efter er den som kom frem i dk igen i 2002/2003. Der var ikke avlere i dk dengang. smiley

• #22   4. feb 2016 Nanna- jeg har en med en OEB team tavle. Jeg har ingen favorit tavle. Jeg går mere op i sind og sundhed.

• #23   4. feb 2016 Altså min er nem at træne. Ja han kan løbe løs, og er en glad hund med et godt sind. Men han er jo ik 2 endnu så der kan jo ske køns aggresivitet som med så mange andre racer. Men han er som bulldogger er flest, han har selektiv hørelse smiley Og for mange gentagelser så gider han ikke mere..

Begge tavler fra DDH og OEB team gælder hvis man sku blive stoppet af politiet. Men der er jo en masse steder man kan få dem registreret , NKC ekc og og og der findes mange klubber i udlandet:)

• #24   4. feb 2016 Kristina

Ok, tak for svar!!
    Det er ikke lige nu jeg ønsker nr. 2 hund.
    Da hende jeg har nu kun bliver 2 år om 16 dage.
    Og syntes ikke hun er helt mentalt klar til hund nr. 2. Da hun ikke selv er helt mentalt voksen endnu smiley

Men må ærligt indrømme jeg savner en bulldog i mit liv!!
    De er altså fantastiske!! smiley

• #25   4. feb 2016 Nanna- jeg ved ikke hvor i landet du bor. Men tag ud og mød racen. Man høre tit kun de negative historier fra andre som kender nogen som kender nogen der har haft en syg hund, og derfor er alle syge.. Dan dit eget indtryk. Mød forældre dyrene, avlerene. Og alle os andre der kan dele vores erfaringer om racen... Jeg udstiller og går til træning med min, og ellers er han sofa /hygge hund, med stort aktivitets behov... Men han har de der skøre påfund som du beskriver bulldogger har smiley

• #26   4. feb 2016 Nanna: Så kan du jo passende bruge en masse tid på at læse om racen, nærstudere opdrættere og linjer, samt mødes med en masse OEB folk.

Vær kritisk, og stil masser af spørgsmål.

Google er et fantastisk redskab. Og da racen stammer fra USA, kan du finde mest info om racen på engelsk. God jagt smiley

• #28   4. feb 2016 Kristina

Jeg bor i Silkeborg, og ser ikke rigtig racen i gadebilledet her.
    Så kender ikke meget til racen andet end hvad jeg har læst mig til, desværre.

Men vil utroligt gerne ud og møde dem!!
    Ja, bulldogs er bare noget helt specielt i mine øjne smiley

• #29   4. feb 2016 Anine det kommer jo an på hunden:) Jeg kender nogen hvor de nærmest skal tvinge hunden ud og gå. Min bliver der gået 4-5 ture med om dagen , og de to af dem er på mindst 1 time. Og så resten er på 15-40 min. Men hvis min ik får motion /bliver aktiveret så kravler han på væggene. Vi træner forskellige ting så der sker lidt.

• #30   4. feb 2016 Ann-Marie

Ja, tid har jeg nok af.
    Har ikke travlt.
    Har heller ikke lagt mig fast på racen eller hund nr. 2 endnu.
    Men racen har vækket min interesse.
    Og den kunne nemt blive hund nr. 2 den dag dagen kommer.

Jeg savner bulldog i hverdagen og alle deres skøre påfund smiley
    Og selvfølgelig skal racen nærstuderes først!! smiley

• #31   4. feb 2016 Nanna- nu er jeg en nød til geografi. Men der er Esbjerg , Gørding, og Hjallerup hvor der er nogle skønne OEBer hos søde folk, der går op i sundhed. Men ellers er der en del grupper på FB hvor du kan få svar på meget. Dog er der lige så mange meninger og holdninger som der er hunde smiley så igen læs om racen mød den og Folkene bag..

• #32   4. feb 2016 Kristina

Har meldt mig ind i et par grupper på fb.
    Men jeg er til gengæld en nød til fb, så jeg kunne kun finde udenlandske grupper, deriblandt en på tysk hvilket jeg ikke forstår et ord af smiley

Men måske man skulle lave et opslag herinde hvor man søgte OEB'er omkring Silkeborg der ville lade mig møde dem og få en god snak med dem og hunden smiley

• #33   4. feb 2016 Lyder som en god ide Nanna:) bare skriv dk eller Danmark efter old english bulldog eller OEB på FB så kommer der flere danske frem:) men ellers hjælper jeg gerne. Så siger du bare til:)

• #34   4. feb 2016 Mange tak Kristina
    Og tak for din tid og svar smiley

• #35   4. feb 2016 Velbekomme Nanna smiley

• #36   4. feb 2016 Lige et sidste spørgsmål i denne omgang.
    Hvilke sygdomme skal man kigge efter der er undersøgt for?
    Nu jeg vil kigge lidt rundt på de forskellige kenneler smiley

• #37   4. feb 2016 At der er tjekket for HD er en god ide. At forældre dyrene ikke har Etiopien ..
    Altså vil sige de samme ting som ved andre racer også. Og så synes jeg selv at forældrenes sind har utrolig meget at sige.. Så for mig er det vigtigt at møde dem:)

• #39   4. feb 2016 Ok, tak for jeres svar... Jeg må igang med at Google smiley

• #40   4. feb 2016 Ok... Jeg er så også en nød til at Google... Havde lige glædet mig til at sidde og Google kenneler, men kan ikke rigtig finde nogen!!

Så hvis nogen vil anbefale nogen må i meget gerne linke, og gerne hvilke man skal holde sig fra!!
    I må gerne sende en privat besked hvis i ikke har lyst til at skrive det her.

Håber nogle har lidt gode kenneler at kigge på.
    smiley

• #42   4. feb 2016 Har sendt dig en besked.
    Og igen dan dig dit eget indtryk. Har selv bullforce linier i min. Og kender mange gode hunde med bullforce tæt på eller i tavlerne..

• #43   4. feb 2016 Nanna... Nu har jeg selv haft en syg hund og en race, som døjer med en del sygdom, og jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår hvis du køber en OEB.

Du nævner, at FB netop døjer med meget sygdom, og at du derfor leder efter "ny" race.

Mit spørgsmål er så, hvorfor ikke lede efter en "sund" race??

OEB er jo lige så sygdomsplaget som FB blot lidt anderledes problematikker.

Ejerne af OEB, vil med meget få undtagelser, forsvare racen og påstå, at sundheden er ok, hvilket ikke er tilfældet.

Ud over udseendet varierer, så varierer deres sind også meget... egetkønsaggressivitet må du som udgangspunkt regne med kan fremkomme... de hanner jeg har mødt har ikke kunne med andre hanner.

Ud over dårlige hofter, problemer med hjertet, hudproblemer så synes jeg ofte de er bygget helt forkert, og ofte meget dårligt vinklet. Den sidste hanhund jeg så tilbudt til avl har så dårlig vinklet bagben, men igen det synes man åbenbart ikke er ret vigtigt.

Jeg ville seriøst kigge på anden race OG vægte at støtte fornuftig avl med fokus på sundhed.

• #44   4. feb 2016 Louise

Jeg forstår hvad du mener!!
    Nej, min bulldog blev aflivet tidligt, på grund af meget dårlig avl.
    Hans sind var ellers perfekt men hans krop var meget sølle.

Jeg ønsker selvfølgelig ikke på nogen måde at skulle af med en hund så tidligt igen, det er simpelthen det værste jeg har været med til!

Men hvad skal jeg så kigge efter??
    Ikke at jeg ikke knus elsker min Labrador og det er heller ikke min sidste!!
    Men jeg ELSKER bulldoggens sind og personlighed!
    De er så sjove, charmerende og glade hunde. Ihvertfald dem jeg har kendt!!
    Kender bare ikke så meget til OEB'en så derfor søger jeg viden da jeg tænkte det nemt kunne være noget i stedet for den franske!

• #46   4. feb 2016 Nu er det ikke din FB jeg hentyder til, men du nævner selv at du ikke ønsker en race, som døjer med sygdom som FB.... så derfor, kun for at hjælpe dig, forstår jeg ikke at du overvejer OEB.

Jeg er selv kommet frem til, efter mange år, at jeg nok ikke får Bullterrier igen... jeg vil ikke købe mig til bekymringer.. det er simpelthen for hårdt.

Jeg har fået øjnene op for glæden ved en rask hund, og nej jeg skal nok ikke have en Lab igen, selvom jeg elsker ham jeg har nu.

Jeg synes du skal kigge på andre racer end OEB, men jeg ved ikke, hvad du ønsker ud over FB'ens sind.. Jeg er overbevist om, at mange andre racer har super personlighed.

• #47   4. feb 2016 Maj-Britt

Det kan du have ret i.
    Men for mig er der noget helt helt særligt over bulldogs!!!
    Alle hunde har vel noget særligt. Men ikke for alle. Det er ikke alle hunderacer der siger mig lige meget.

• #48   4. feb 2016 Nanna ud over det, så er OEB et ordentligt lokum af en hund.. de er altså store sammenlignet med FB. Jeg kan godt lide de typer generelt... altså Amstaff, Ambull osv... men de sidste OEB'er jeg har mødt har virkelig ikke været noget jeg kunne falde for.

• #49   4. feb 2016 Nanna... Jeg tror bare du har brug for at åbne dig lidt.. Jeg har aldrig ville eje en Lab.. aldrig.. men ved du hvad.. jeg er glad for ham jeg har fået.. han er fjollet, har faktisk personlighed... en Bullterrier bliver han aldrig, men det lever jeg fint med.

Du gider jo ikke en syg hund, så derfor ville du gøre dig selv en stor tjeneste ved at kigge på sundhed også.

• #50   4. feb 2016 Det er bestemt heller ikke de store jeg er interesseret i.
    Kan godt se der er meget meget stor variation i racen!

Jeg ønsker bestemt heller ikke en hund igen der er syg!!
    Også derfor jeg spørger til råds herinde smiley

Syntes bulldogs er super flotte hunde!
    Både franske og OEB, men de er jo så langt mere end det!!

• #51   4. feb 2016 Kigger også på sundhed, derfor min tråd!!!
    Og for at blive klogere på racen!
    Da jeg ikke kender meget til den.

Syntes jeg er åben, der er da langt fra labrador til bulldog.
    Men det skal jo også være en race jeg kan harmonere med og give hvad den har brug for.

• #52   4. feb 2016 Jeg elsker FB.. men jeg gider ikke den manglende sundhed.

Tænker du skal gøre op med dig selv, hvad du vil gå på kompromis med.

Hvis du vil have en Bulldog, så ville jeg kigge hos Venges efter en FB.. eller Molosshuset efter FB og EB.

Ikke om jeg ville eje en OEB... dog må de kloge lige komme ind vedr. Leavitt linierne om de er bedre mht sundhed.. tror dog de kun er at opdrive i udlandet.

• #53   4. feb 2016 Nanna... jeg ved ikke om dine !!!!! betyder frustration eller om jeg ikke skal lægge mere i dem..

Synes det er fint du spørger herinde smiley

Jeg personligt ville dog holde mig langt fra OEB.

• #54   4. feb 2016 Ok, jeg troede faktisk at der var mange (ikke alle) OEB'er der var sundere end de fleste franske.

Havde fundet en kennel med franske hvor der bliver testet for en del ting, men ville undersøge andre racer også.

• #55   4. feb 2016 Louise
    Er ikke frustreret smiley
    Jeg ville bare undersøge tingene først.
    Det er nemt at gå ud og købe en hund, men det er svært hvis man skal af med den igen tidligt på grund af sygdom!

• #56   4. feb 2016 Nanna ok smiley

Jeg har jo kun mine erfaringer.. en syg hund og aflivning holder jeg ikke til igen (ved godt at der ikke er garantier), men jeg kigger efter sunde racer, og så har jeg accepteret at det også nok udelukker Bullterrier som jeg virkelig elsker.

Jeg kender ingen FB avlere, som er så ærlige som Venges og Molosshuset... og de er ærlige omkring alle de problemer Bulldogs har... Men også hos dem er der jo heller ingen garantier.

Jeg ville virkelig overveje andre racer, hvis jeg var dig.

• #57   4. feb 2016 Nanna: Problemet med OEB er netop at de opdrættes i flere forskellige klubber, med mere eller mindre seriøse opdrættere. Samt at det er en ret ny race, som er fremavlet, bl.a ved brug af 2 racer som er ulovlige i Dk.

Når der ikke er en overordnet, seriøs kennelklub (som DKK), der udstikker fælles retningslinjer og krav, samt at det er en forholdsvis ny race, så ender du op med en meget blandet landhandel, både mht. udseende, samt temperament. Det bliver derfor også sværere at kigge efter sunde linjer, da der ikke er noget register at kigge i.

Som sagt, har jeg selv fravalgt racen, da jeg ikke syntes at deres avlsprogram var seriøst nok. Samt at jeg var bekymret for deres temperament.

Kan godt forstå at du er faldet for bulldogs, jeg har det på samme måde. Så hvis du virkelig brænder for en bulldog, så støt de opdrættere, som rent faktisk er seriøse omkring deres bulldog avl, og som er åbne omkring helbredsproblemerne, samt tester for alt hvad der kan testes for.
    Fransk bulldog: Venges
    Engelsk bulldog: Molosshuset

Det giver dig ingen garanti for en sund hund, men det giver dig garanti for at opdrætter har gjort alt for at lave sunde hvalpe.

• #58   4. feb 2016 Molosshuset har også FB og Babett skal vist parres i år.

• #61   5. feb 2016 VRØVL Claus.. Jeg kan godt lide typer som OEB, Amstaff og Bullterrier, men syge hunde er jeg ikke tosset med.

• #63   6. feb 2016 Claus: Jeg er "bidt af en gal bulldog", har i mange år ønsket mig en engelsk bulldog, men pga. helbredsproblemerne, har jeg holdt mig væk.

Så jeg var begejstret da OEB dukkede op, og jeg begyndte at læse omkring filosofien om racen. Det lød jo fantastisk at man ville arbejde seriøst på at avle en sund bulldog. Problemet er bare at "projektet" er løbet løbsk, og der har været al for lidt styring mht. krav og avlsgodkendelser. Resultatet er desværre at alt for mange OEB'er døjer med diverse sygdomme, samt at afkommet falder ret så forskelligt ud, både mht. sind og udseende. Desuden er der jo så også det problem at racen er skabt, ved bl.a at bruge pittbull og am.bull, som i dag er ulovlig at eje i Dk.

Jeg har derfor fravalgt OEB.

Jeg er sikker på at der findes raske og skønne OEB'er, men der findes desværre også en del som døjer med alverdens lidelser.

• #65   8. feb 2016 Menja- heldigvis kan man jo have hver sin mening om hunde-livet-hundeklubber-ret og uret smiley Jeg har en skøn race og det er mit valg at jeg har den. Jeg kan kun tale varmt for racen, har haft med den at gøre siden 2002/2003, og jeg har jo også meninger og holdninger om andre racer og klubber:) Jeg sidder og læser de beskeder der er i tråden og må indrømme jeg føler mig underholdt.... Men ved du hvad , livet går videre. Og jeg står gerne ved Linses siden og kæmper om ny hundelov smiley

• #66   8. feb 2016 Kristina selvfølgelig skal man da vælge den race, som man har lyst til smiley

Men at andre klubber har problemer gør vel ikke OEB'en mere sund eller deres tavler bedre?

• #67   9. feb 2016 Har du overvejet en boston terrier?
    Jeg mistede selv min franske pga sygdom og skiftede til boston og har ikke er sekund fortrudt det smiley

Racen ligger en del op af den franske bulldog kort sagt en rigtig klovne hund med energi og elsker alt og alle (og meget meget venlig over for andre hanhunde osv )
    En boston er desuden os nem at træne og god til agility smiley

Dertil er en boston en ret sund race
    Men Patella Lux, øjenlysning og hemivertebrae bør være tjekket ved forældrene smiley

En boston har dertil os tit bedere luftveje end en fransk bulldog

Jeg tjekker ved mine
    Patella Lux
    Blødgane
    Øjenlyser
    Spondylose
    Hemivertebrae

Hvis du har lyst til at møde racen bor jeg ved Varde smiley

profilbillede
  • #68   9. feb 2016 Joe&Alfred&Zara

Boston terrier er ikke et dårligt bud!.Den lyder som en skøn race!
    Hvordan er det med det "terrier"?
    Er den en terrier?
    Jeg er nemlig lidt i tvivl, så nok et dumt spørgsmål. smiley

Syntes det er en utrolig smuk lille hund, hvor ligger de henne af i vægt?

smiley

• #69   9. feb 2016 Boston terrier er en selvskabshund smiley
    De var avlet til at være en kamphund i tidernes morgen men havde et for mildt sind til dette smiley

De ligger fra 5kg og op til 11kg smiley

Dog skal de aktiveres og have motion de er en aktiv og glad race smiley

• #70   9. feb 2016 Ok, det lyder som en dejlig hund.
    Vil læse mere om dem smiley

Min franske (og min Labrador selvfølgelig) krævede/kræver også motion og mental stimulering.
    Så Boston terrier'en kunne godt være et super godt bud smiley

• #71   9. feb 2016 God ide smiley
    Og ønsker du at møde nogle så står mine 3 klar til at sige Hej smiley

• #72   9. feb 2016 Hvor er det bare sødt af dig smiley

Bor i Silkeborg, så der er lidt vej da jeg ikke selv har kørekort desværre.
    Men hvis det en dag kan lade sig gøre vil jeg helt klart tænke på dit flotte tilbud, tusind tak smiley

• #74   9. feb 2016 Louise Elmo og junior.
    Nej OEB tavler er ikke bedre end DKK DDH DHL DRU eller hvad tavle der findes derude. Men at blive ved at sige der kun findes syge OEB er jo noget fis. Jeg har haft mange racer i mine overvejelser, og ALLE har et eller andet, nogen mennesker har ALTID en mening og negativ holdning til nogen racer. Men det er jo en frit for.
    Jeg kan undre mig over at mange altid fremhæver DKK, det er helt sikkert en fin klub/forening går selv til hunde træning i DKK med min OEB. Men at de fjernede deres avls restriktioner og lagde det ud i special klubberne er jo ikke anderledes end de små klubber der ikke hære til under DKK. Så fordi en hund har tavle i DKK er den ikke et hak bedre eller sundere end en hund i DRU feks smiley

• #75   9. feb 2016 Kristina nu kan man jo heldigvis blot vælge de avlere som tester for det man ønsker.

Sjovt nok scanner ingen af de OEB avlere vi ser her hjerte... og når man så ser flere med hjerteproblemer, så kan man undre sig lidt.

Selv OEB avlere/ejere kan se problematikken vedr sundhed.

Jeg tror ikke nogen siger, at alle OEB'er er syge, men det ville være direkte løgn at påstå, at racen ikke har en del sygdom at slås med.

Igen så forstår jeg ikke, hvordan det hjælper at fremhæve andres fejl og mangler, når man står med en race med så mange problemer... DKK har noget så anderledes som HUNDEWEB, deres racer er ikke blandet med ulovlige racer på det sidste og ja man har stadig DKK til at hjælpe, hvis man står med syg hund.

• #76   9. feb 2016 Og det helt spændende ved at købe med DKK tavle er faktisk, at hunden lever op til en racestandard.. hvis man dog kunne sige det om OEB.

og jeg har INTET imod OEB... men dem som avler dem er jeg ikke imponeret over.

• #77   9. feb 2016 Jeg synes det er ærgeligt at du på en måde nedgøre de avlere der rent faktisk gør en masse mht sundhed for racen. For dem er der mange af, men ja der er også dem som ikke gør. Men hvorfor gør alle til "the bad guys"? Hjernescanning har jeg aldrig hørt om skulle være nødvendigt ved OEBen. Har hørt om en med dårligt hjerte og en der er død pga hjertelunge orm..

• #78   9. feb 2016 Kristina.. jeg mangler at møde en seriøs avler.. Beklager.

• #79   9. feb 2016 Louise Elmo og junior- hvis en seriøs avler i dine øjne kun er seriøs hvis de hjertescanner så kan jeg godt forstå du ikke har mødt dem. Men hvis du kender avlere i dk med OEBer er der mange der både for HD ad spondulose tjek patella og mental test og testet for allergi:)
    Nu ved jeg ikke hvad avler der har gjort at du har dette syn på alle avlere , men det er lidt synd du har sat alle til at være ens og useriøse

• #80   9. feb 2016 Kristina.. Jeg kender jo ikke alle, og påstår heller ikke at alle OEB'er er syge, MEN dem jeg har set som tester avler på hunde som man i min verden ikke burde avle på.

Jeg har set flere med hjerteproblemer .. senest en fra Weightpullgruppen .. en ung hund, som i meget tidlig alder viste store problemer med hjertet.

Den måde hundene er bygget på er også er problem.. som nævnt længere oppe hunde med meget dårlig vinkling.. og det avler man alligevel på.

Jeg tror personligt, at det er op ad bakke med den race.. en avler i dk spytter hvalpe ud, og købere avler videre selvom de ikke er værd at avle på. Bullforce Scarface er også så IN og det er i min verden så skræmmende, at man synes en hund bør se sådan ud, og at man ønsker at bruge de linier.

• #81   9. feb 2016 Mht scarface giver jeg dig ret:) ham er jeg ikke fan af.
    Det er jo desværre sådan så længe der er købere så er der sælgere. Og hvis man vælger at købe en hund fra en avler man ved ikke har tjekket for div sygdomme så er der jo en stor chance for der er noget galt. Men igen du kan også finde sygdom i avl fra tjekkede hunde. Fra min tid med amerikansk bulldog, fik en et kuld hvalpe på 9 hvalpe og tæven havde A hofter og fine albuer ( det var hvad man tjekkede for dengang) og hannen havde også fine resultater. Der var en hvalp med "dværg" vækst, og en med kæmpe vækst da de blev voksne. Det var ret vildt at se en forskel. Har en ide om hvad for en hund til weight pull du snakker om, tror jeg kender den:)

• #82   9. feb 2016 Kristina ... og der har vi Hundeweb.. da sygdom netop springer led over, og igen har jeg heller ikke påstået, at der ikke findes syge hunde med DKK tavler, da jeg selv har haft en, MEN det ændrer ikke på den dårlige OEB avl.

Der er ingen garantier med levende dyr... men jeg synes det er trist at OEB avlen ikke er mere seriøs.. det er ikke din skyld og heller ikke de få seriøses skyld... men hundeloven har gjort racen populær, da man ikke mere kan få Amstaff Ambull osv...

Du må da også kunne nikke genkende til, at hundene afviger meget fra hinanden både udseende og sind? Der mangler ligesom en rød tråd i racen.

• #83   9. feb 2016 Hvis man er inde i linier så ved man jo hvad man går efter og hvad de forskellige linier laver. Dem der har lavet mere end et kuld, de avler jo type. De fleste OEBer herhjemme kan du se hvem har lavet da de jo avler ud fra de typer de vil. Der er mange grene af OEBen , du kan få de små tætte som ligner en engelsk og så er der dem som er atletiske. Det kommer an på hvad linier du går efter

• #84   9. feb 2016 Ok.. ja så er min holdning at der er alt for mange linier, og at mange... rigtig mange ikke rigtig går op i de linier når de avler..

• #85   9. feb 2016 Det med at gå op i hvad linier de blander giver jeg dig ret i smiley Der vil i alle racer / blandinger altid være nogen der gør det for pengene:)

• #87   9. feb 2016 Og sådan skal det være Claus R

• #89   9. feb 2016 Hvor er hun fra?

• #91   9. feb 2016 Nej men det må blive næste gang så:)

• #93   9. feb 2016 Nej jeg har altid kun haft hanner de er altid større. Men tror min han vejede omkring 17-19 kg da han var et halvt år

• #95   9. feb 2016 Eller måske i god foder stand smiley

• #97   10. feb 2016 Dejligt:)

Kommentér på:
Olde English Bulldog

Annonce