{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.234 visninger | Oprettet:

Kryds lige fingre - Ozzy`s knude på halen {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger, så kryds lige fingre for os kl. 11, hvor vi skal til opfølgende tjek af Ozzys knude/bule på halen.

Vi var afsted for en uge siden, hvor de først troede det var en knude/cyste af en art som skulle opereres væk, men da de ville tage biopsi kom der puds, så han kom på antibiotika og det blev indtil videre behandlet som en byld.

Der er desværre ikke sket nogen forbedring, knuden/bulen er ikke blevet mindre. Så jeg tænker at den bedste nyhed vi kan få, er at de stadig mener det er en byld, men at den skal skæres op / opereres væk.

Det er ikke fordi jeg er panisk og tror han har kræft og han skal dø eller noget, men er bare så træt af hvis de skal til at operere ham, da halen jo er et ret træls sted mht. heling. Hans fordel er så ifølge dyrlægen at han er stumphalet, og der dermed ikke er så meget hale der bevæger sig, men stumphalen har så også den ulempe at der ikke er så meget at forbinde, og den dermed nemmere kan ryge af.

Den værste nyhed vi kan få er selvfølgelig at der bliver taget en biopsi, og den kommer tilbage og viser noget grimt. Men jeg vælger at tro og håbe på det er noget harmløst, men derfor kunne lidt krydsede fingre nu være rart.

Vi er så heldige at Miemiv kommer og henter os, og tager med , sidst vi var afsted var hun med inde i rummet hvilket var så betryggende og rart. Tænk sig at man kan møde så skønne mennesker på en hundeside smiley

Ozzy er heldigvis så glad for alt og alle, at det aldrig er noget problem at have ham med, der er jo folk der snakker med ham, så han har en fest og lader dem gøre hvad de nu skal smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kryds lige fingre - Ozzy`s knude på halen
  • #1   10. feb 2016 Vi er lige kommet hjem fra dyrlægen. Ozzy skal opereres på fredag, dyrlægen mener stadig at det bare er en byld, men at den er indkapslet og antibiotikaen derfor ikke trænger ind.

    Når han er bedøvet vil de afgøre hvad de præcis gør, der er flere forskellige muligheder, men de kan lidt bedre vurdere det når de har ham bedøvet og fået barberet pelsen væk.


  • #2   10. feb 2016 Kan man ikke "stikke hul i den"?

  • #3   10. feb 2016 De har suget noget ud med kanyle både i sidste uge, og så i dag. men det er begrænse hvad de kan få ud da den er meget indkapslet. Men hun snakkede om noget spaltning, hvor de vist ikke skulle skære, ja jeg ved det ikke forstod det sgu ikke helt smiley

    Men når de har lagt ham under narkose , kan de nemmere undersøge den og dermed finde ud af hvad der er den bedste løsning.

    Lige nu er jeg igen igen glad for at vi har valgt sygeforsikring, for vi er allerede oppe på ca. 1300, og så kommer der operationen og diverse opfølgningsbesøg, og det er ikke unormalt at et halesår tager 6-8 uger om at hele, så vi har jo nok en del besøg endnu før vi er færdige.


  • #4   10. feb 2016 En byld kan komme til at indeholde indtørret puds, der ikke bare løber ud fordi man skære hul smiley Lade man det blive kan det skabe meget ravage så man alligevel ender med en operation.
    Og ja, halesår er megatrælse at få til at hele - been there smiley God bedring med ham.


  • #5   10. feb 2016 Ja mine nerver holder heller ikke til at se tiden an mere, jeg har brug for en afklaring, og så må vi tage den trælse heling med.

  • #6   10. feb 2016 hellere få det undersøgt til bunds, og få gjort hvad der er bedst muligt, jeg håber på det "bare" er en byld smiley
    og ja, hurra for HG`ere, de er for manges vedkommende, nogle herlige skabninger og venner i nød smiley


  • #7   10. feb 2016 Præcis MLA. Og jeg tænker også når den nu er indkapslet som hun har nævnt flere gange, og den i løbet af den sidste uge bare er vokset til samme størrelse igen, så tror jeg sgu ikke på at en uge mere ville ændre noget som helst. For problemet ved den er indkapslet og nærmest "udstødt" fra kroppen, er jo netop at den ikke er i kontakt med hverken nerve eller blodbaner, ergo kommer antibiotikaen jo ikke derud, og den forsvinder jo ikke bare på magisk vis af sig selv.

  • #8   10. feb 2016 Og ja Miemig er SÅ skøn altså, hun kommer også igen på fredag og henter os, og så tager jeg med hende hjem til dyrlægen ringer og siger vi kan hente Ozzy igen.

    Hun vil ikke have noget for det, men det vil jeg simpelthen ikke høre tale om, så nu bliver der altså købt en gave hun kan få på fredag som tak for hjælpen smiley


  • #9   10. feb 2016 Svigermekanikken kom forresten forbi i dag, svigermor blev nødt til at se hvordan Ozzy havde det, haha. Syntes det er lidt sødt hun er så bekymret, han er virkelig hendes lille øjesten, han lå også ved siden af / halvt ovenpå hende under hele besøget.

    Men Ozzy er jo heldigvis frisk som normalt, og viser ingen tegn på smerter eller gener overhovedet. Det ændre sig jo nok lidt fredag, men så må vi tage det med smiley


  • #10   10. feb 2016 Jeg krydser fingre for at han snart er helt frisk igen. God bedring med den lille fyr.

  • #11   11. feb 2016 Mange tak Ann-Marie , vi har været mere til dyrlæge de sidste 5 måneder, end vi har været de andre 6 år vi har haft hundene, så nu syntes jeg godt snart det må stoppe smiley

  • #12   11. feb 2016 Puha har fået overslag fra dyrlægen, er du vimmer en pris!! Knap 4400 .- men det er så hvis der er en knude derinde, og er så inkl. blodprøve før narkose, analyse af tumor på eksternt lab, og et opfølgende tjek.

    Hvis det nu bare er en indkapslet byld, så bliver det vel forhåbentlig ikke helt så dyrt.

    Længe leve svigerforældre der kan hjælpe indtil vi får penge tilbage fra forsikringen!!! Som svigermor sagde igår, så er det vigtigste at han bliver rask igen smiley


  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #13   11. feb 2016 Håbet snart i finder ud ad hvad din hund fejler. Det er så træls med en syg hund.

    Men hvis det ikke lykkes denne gang, vil jeg klart anbefale dig at kontakte en anden dyrlæge. Kan ikke se formålet med alle disse "forsøg".


  • #14   11. feb 2016 Hvis det ikke lykkes denne gang , og alle disse forsøg? Du får det til at lyde som om vi har været afsted et utal af gange, og det har stået på i flere måneder smiley

  • Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 492
    #15   11. feb 2016 Okay, var ikke ment på den måde. Men man bliver jo altid utålmodig når ens dyr er syg. smiley

  • #16   11. feb 2016 Tvivler på andre dyrlæger ville have gjort anderledes. Det er jo helt normalt at man ved visse ting først ser tiden an og f.eks prøver antibiotika, inden man vælger at ty til operation med narkose smiley

  • #17   11. feb 2016 Har forresten snakket med dyrlægen i dag, for skulle lige høre hvad regningen var på for de to sidste besøg, så jeg har penge nok med i morgen smiley

    Men uanset om det er en indkapslet byld eller tumor, så kommer der til at koste det samme, da de skal fjernes på samme måde. Ved ikke om det bliver billigere, hvis de kan nøjes med at spalte bylden, hvis det altså er en byld. Hvis det er en byld, spare vi jo så de ca. 800 det vil koste at få analyseret en knude på et eksternt lab.

    Så ja yffer pyffer det bliver en dyr omgang det her, men for pokker han er jo det værd smiley


  • #18   12. feb 2016 Dejligt med en sød, og hundevenlig svigermor, den slags er guld værd smiley
    Håber at det "bare" er en byld ! God bedring smiley


  • #19   12. feb 2016 Ja hun er virkelig guld værd!! Da Mailo var igennem hornhindesåret sagde hun også at vi måtte sige til, hvis vi fik brug for at låne penge, men der klarede vi den uden hjælp, fordi jeg brugte min fødselsdagsopsparing smiley

    Gik omkuld på sofaen i aftes ved 18 tiden, og er lige vågnet, det bliver nogle lange timer de næste timer, haha. Vågnede lige kort ved 1 tiden fordi Ozzy kom ned og ville ligge i ske med mig , og nu ligger han ved min side smiley


  • #20   12. feb 2016 Lyder som om at din søde svigermor fortjener at blive forkælet tit og ofte smiley

Kommentér på:
Kryds lige fingre - Ozzy`s knude på halen

Annonce