{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

Et spørgsmål om klip {{forumTopicSubject}}

I dag besluttede jeg mig for at klippe Mocca's ører (altså pelsen derpå) da hun hurtigt får knuder, og vi har svært ved at få dem ud.
The thing is, jeg aner intet omkring klipning af en hund, og det kan man vidst også se på resultatet.

Jeg ville så høre om der var nogle kloge hoveder derude med forstand på hunde klip der kunne give lidt gode råd, eller henvise til hjemmesider der havde.
Bare til fremtidige klipninger smiley

(Og nej, det ikke en mulighed at gå til en professionel da hun hader at blive groomet, og hun er ikke fan af fremmede)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et spørgsmål om klip
  • #1   17. feb 2016 Det ser fint ud.. Jeg klipper også på vores newfoundlændere, jeg bruger en filer saks.. (kam på den ene side, og lige skær på den anden)..
    Det gør at man kan klippe, uden at kanter bliver tydeligt (ligner ikke det er klippet)
    Jeg klipper i kant af øre.. altså langs øreflip.. løfter op, og klipper under øre (altså totter under) så øret falder "ind til hovedet" Og hundene kan derefter også nemmere evnt ryste skidt ud af øre smiley
    Til sidst klipper jeg så selve dækhår bliver kortere... altsåholder øre, og klipper på skrå.. Pas på øreflip, og dine fingre..
    Bare øv dig, det gror ud igen smiley


  • #2   17. feb 2016 Det også det jeg trøster mig ved smiley tak for tippet smiley

  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #4   17. feb 2016 Ja man kan redde meget meget med en efillérsaks, eller en fortyndersaks også kaldet. smiley Man kan få nogen rigtig gode og meget dyre nogen, men hvis det bare er til ørepels kan man fint klare sig med en billig, som fås i enhver dyrebutik.

    F.eks. i maxizoo: http://www.maxizoo.dk/more4-fortyndersaks-sort-rod.html


  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #5   17. feb 2016 Tror kun jeg gav 89 for min i et Bonnie dyrecenter.

  • #6   17. feb 2016 Vores er en dyrere Jaguar saks.. Men nu har jeg også 4 newfoundlændere, at ordne smiley En billigere kan sagtens bruges smiley


  • #7   17. feb 2016 Fremadrettet kan du med fordel gøre det at du klipper ed éffilersaksen midt i knuden frem og tilbage et par gange og så redder knuden ud. Når man gør det, så kan man som oftest uden problemer redde knuden ud.

  • #8   17. feb 2016 Hun hader når jeg piller knuder ud, så det er derfor jeg gik igang med at klippe smiley
    Hun er en besværlig lille tøs ^^


  • #9   17. feb 2016 Jeg måtte også klippe Luckys den anden dag. Hans hår på ørene er så blødt, glat og fint at det filtre som en i H..... selvom man prøver at holde det med kam osv. hans ene glo sad fast i en filt og han hylede op, så tog jeg saksen og klippede lortet af smiley
    Normalt bruger jeg sådan en saks som de andre nævner, fordi resultatet bliver pænere, men det skulle bare ordnes og det skulle være NU, så kunne selvfølgelig ikke lige finde den i farten, så blev en helt normal saks.


  • #10   17. feb 2016 Det også derfor jeg klipper Mocca's. Men min mor kan bedre lide hende med det lange, det bare så ærgerligt det ikke er til at holde /:
    Men vil kigge efter sådan en saks ^^


Kommentér på:
Et spørgsmål om klip

Annonce