1.135 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Diarré efterfulgt af hård mave? Diarré efterfulgt af hård mave?

Hej HG'ere.

Jeg håber at kunne drage nytte af jeres erfaringer.

Vores lille Cubone døjede med diarré hele dagen igår. Han har derfor fået skånekost, mens vi så situationen an. Da der så begyndte en gang i mellem at komme en lille slimet glat blod med ud, besluttede vi at vi ville ringe til dyrlægen her til morgen, hvis han stadig havde tynd mave.

Vi har i nat ikke hørt en lyd fra ham, hvor han igår nat, da diarrén startede, vækkede os 2 gange, fordi han var kommet til at skide i sin taske.

Vi tænkte umiddelbart at det nok var er godt tegn at han har sovet hele natten, uden nogle uheld. Men da han så blev taget ud her kl 6:30, så tissede han kun. Den første tur efter natten, plejer vi altid at være sikre på at der både kommer det ene og det andet, ligemeget hvad klokken er, og hvor mange gange han har vækket os om natten.

Så mit spørgsmål er nu, er det normalt at en hund får hård mave efter at den har haft diarré?

Han får morgenmad her kl 8, hvis der ikke kommer noget ud, regner jeg med måske at give dyrlægen et kald, og hvis der kommer noget, afhænger det af konsistensen.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Diarré efterfulgt af hård mave?
  • #1   18. feb 2016 Han kan sagtens have hård mave, selv om du blot har set diarre/tynd afføring. Det kan være mavens måde at få den hårde afføring ud af systemet

• #2   18. feb 2016 + en rigtig stor del af skånekost (hvis det fx er ris og kogt kylling) optages, så det er ikke sikkert han har noget at skulle af med smiley jeg ville ikke være bekymret endnu smiley

• #3   18. feb 2016 Igår havde han brug for at komme ud cirka en gang i timen, så det virkede underligt at han har klaret hele natten, og heller ikke skulle da han vågnede.
    Men nu har han været ude, og det ser ud som om det bare er ligesom igår. Tynd mave, men han er glad og i godt humør. Så vi venter og ser ^^

• #4   18. feb 2016 Når man har diarré, så producerer tarmvæggene væske som reaktion på hvad der irriterer. Derfor er det tyndt.
    Hvis hunden har skidt meget og spist lidt er maven tom nu.
    Kommer den i gang i løbet af i dag, er det fint.

Det lyder ikke som overløbsdiarre (hård afføring sidder og spærrer, det blødeste i tarmen løber udenom)med afføring hver time.

Kommentér på:
Diarré efterfulgt af hård mave?

Annonce