{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Scosiale medier, chatrooms, og livestreaming...? {{forumTopicSubject}}

Haj alle sammen... smiley
Som i jo nok godt kan regne ud handler det her indlæg om sociale medier, chatrooms, og livestreaming...

Jeg er 12 år gammel(prøv at tage mig seriøst alligevel), og lige meget hvor, og hvornår jeg er i det offentlige rum ser jeg mennesker der er på sociale medier, chatrooms, og/eller livestreamer. Så er det bare at jeg tænker... hvorfor er ("de unges")samfund udviklet sig sådan at hvis man ikke har samtlige sociale medier som fx. Facebook, Instagram, Snapchat, ask.fm, Twitter... som man jo selvfølgelig skal opdatere 10 gange i minuttet er man UDE for fællesskabet?

Jeg er 12 år og jeg VED at det er sådan det er... Jeg har en god skole, gode forældre, gode venner... osv., men alligevel er det stadigvæk vigtigt for mig at være online.
Hvis jeg får noget "flot" ar spise så tager jeg da lige et billede til Instagram, og hvis jeg oplever noget spændene så deler jeg da lige lokaliteten med min "venner" på Facebook.

Sådan er det, og det bliver kun være! Jeg er nogle gange nød til at holde pause fra det hele i 2 ugers tid, fordi at det for mig bliver en tvangstanke liige... at tjekke. Det er ikke sundt for mig, eller for nogle andre. Så nu er det bar at jeg gerne vil vide lidt om hvad i tænker omkring disse sociale medier, chatrooms, og livestreaming... smiley

Bare byd ind, godt på ond!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scosiale medier, chatrooms, og livestreaming...?
  • #1   21. feb 2016 Jeg er på nogle sociale medier (facebook, snapchat), og jeg tjekker dem ofte, men jeg smider sjældent selv noget op. Der hvor mange smider noget op flere gange om ugen, gør jeg måske en gang om måneden smiley

• #2   21. feb 2016 Hvorfor? tjah man kan argumentere for at samfundet har bevæget sig væk fra fælleskaber...familier og venner og mod en meget mere individorienteret leveform hvor vi har fokus på egne behov langt højere end andres.

Men mennesket har både behov for en form for fællesskab, anerkendelse og bekræftelse -og derfor må vi i højere grad ty til en form for selviscenesættelse eller selvpromovering på nettet. Her når vi længere ud -selvom det er langt mere overfladisk og det giver et kick i de neurotransmittere i hjernen som får det til at "føles rart" -lidt de samme mekanismer der sker når folk tager stoffer...man bliver så at sige afhængig af den følelse -i større eller mindre omfang...

• #4   21. feb 2016 Jeg er nu også en af dem der har valgt det fra - er på HG, thats it.

Jeg er også altid den sidste der får noget at vide, det er ligesom at være smidt af bussen smiley
    Men fint nok, jeg lever ganske glimrende uden smiley

• #6   21. feb 2016 Jeg tænker selv at jeg synes det er blevet et underligt samfund...hvis man ikke er på alle sociale platforme-så er man dømt ude smiley
    Alle vegne render folk rundt med snuden nede i telefonen smiley
    Jeg selv er kun på HG og jo har da en instagram konto og lægger også billeder ud af hund,men det er ikke noget der har den største prioritet i mit liv...vil hellere møde folk rigtigt smiley

• #11   21. feb 2016 Efter nogle år på FB, hvor jeg så og hørte mindre og mindre til folk i virkeligheden, deaktiverede jeg min profil.

Nu er folk nødt til at ringe eller skrive til mig for at få fat i mig smiley Så den eneste profil jeg har, der er aktiv, er denne smiley Jeg bliver mødt med mange mærkelige spørgsmål og blikke, når jeg siger, jeg ikke er på FB...men hva...det får mig ikke til at sove dårligere om natten af den grund smiley

Det må være deres prioritering smiley

• #14   21. feb 2016 Er vist blevet for gammel til den slags nymodens pjat smiley smiley Er på HG, og det er så det.

Mon ikke at de unge på et eller andet tidspunkt indser at livet er sjovere/mere spændende når det leves IRL, fremfor online ? smiley

• #15   21. feb 2016 Jeg bruger Facebook som det eneste sociale medie...

Og det vil jeg ikke undvære. Bruger det til at netværke og til vidensdeling. Der er så meget, jeg ved nu, som jeg ikke ville have en chance for at vide, hvis det ikke var for Facebook.
    Hele min livssituation er som den er som en direkte konsekvens af facebooknetværk - og mit helbred ligeså.

Det er meget mere end bare det at være social - men det er klart, det er helt forskelligt hvordan vi bruger det.

Kommentér på:
Scosiale medier, chatrooms, og livestreaming...?

Annonce