Scosiale medier, chatrooms, og livestreaming...? {{forumTopicSubject}}
Haj alle sammen...
Som i jo nok godt kan regne ud handler det her indlæg om sociale medier, chatrooms, og livestreaming...
Jeg er 12 år gammel(prøv at tage mig seriøst alligevel), og lige meget hvor, og hvornår jeg er i det offentlige rum ser jeg mennesker der er på sociale medier, chatrooms, og/eller livestreamer. Så er det bare at jeg tænker... hvorfor er ("de unges")samfund udviklet sig sådan at hvis man ikke har samtlige sociale medier som fx. Facebook, Instagram, Snapchat, ask.fm, Twitter... som man jo selvfølgelig skal opdatere 10 gange i minuttet er man UDE for fællesskabet?
Jeg er 12 år og jeg VED at det er sådan det er... Jeg har en god skole, gode forældre, gode venner... osv., men alligevel er det stadigvæk vigtigt for mig at være online.
Hvis jeg får noget "flot" ar spise så tager jeg da lige et billede til Instagram, og hvis jeg oplever noget spændene så deler jeg da lige lokaliteten med min "venner" på Facebook.
Sådan er det, og det bliver kun være! Jeg er nogle gange nød til at holde pause fra det hele i 2 ugers tid, fordi at det for mig bliver en tvangstanke liige... at tjekke. Det er ikke sundt for mig, eller for nogle andre. Så nu er det bar at jeg gerne vil vide lidt om hvad i tænker omkring disse sociale medier, chatrooms, og livestreaming...
Bare byd ind, godt på ond!
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.110
dec 2012
Følger: 34 Følgere: 261 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 3.510
Men mennesket har både behov for en form for fællesskab, anerkendelse og bekræftelse -og derfor må vi i højere grad ty til en form for selviscenesættelse eller selvpromovering på nettet. Her når vi længere ud -selvom det er langt mere overfladisk og det giver et kick i de neurotransmittere i hjernen som får det til at "føles rart" -lidt de samme mekanismer der sker når folk tager stoffer...man bliver så at sige afhængig af den følelse -i større eller mindre omfang...
jun 2013
Følger: 34 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.048
Jeg er også altid den sidste der får noget at vide, det er ligesom at være smidt af bussen
Men fint nok, jeg lever ganske glimrende uden
jan 2013
Følger: 19 Følgere: 107 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 1.116
Alle vegne render folk rundt med snuden nede i telefonen
Jeg selv er kun på HG og jo har da en instagram konto og lægger også billeder ud af hund,men det er ikke noget der har den største prioritet i mit liv...vil hellere møde folk rigtigt
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 4.465
Nu er folk nødt til at ringe eller skrive til mig for at få fat i mig
Det må være deres prioritering
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
Mon ikke at de unge på et eller andet tidspunkt indser at livet er sjovere/mere spændende når det leves IRL, fremfor online ?
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Og det vil jeg ikke undvære. Bruger det til at netværke og til vidensdeling. Der er så meget, jeg ved nu, som jeg ikke ville have en chance for at vide, hvis det ikke var for Facebook.
Hele min livssituation er som den er som en direkte konsekvens af facebooknetværk - og mit helbred ligeså.
Det er meget mere end bare det at være social - men det er klart, det er helt forskelligt hvordan vi bruger det.
Scosiale medier, chatrooms, og livestreaming...?