{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hårsækmider
  • #1   21. feb 2016 Almindeligt shampoo hjælper ikke, hunden skal behandles hos dyrlæge med medicin og antibiotika, hvis der er hudbetændelse.

  • Majbrit S
    Majbrit S Tilmeldt:
    maj 2013

    Emner: 2 Svar: 20
    #2   21. feb 2016 Nej men jeg mener når de er behandlet om man så kan holde det nede med noget special shampoo ?

  • #3   21. feb 2016 Nej det er der ikke. Man kan få noget shampoo til sart hud, men ikke noget decideret til at holde hårsækmiderne nede - det er hundens eget immunforsvar der skal sørge for det.

  • #4   21. feb 2016 Hårsækmidder (Demodex) er en gendefekt, så der findes ikke shampoo og andre sager som kan virke forebyggende.
    Udbruddene kommer som regel af stress.
    Det eneste du kan gøre er at give din hund en sund kost så den har et godt immunforsvar og sørge for at den ikke bliver udsat for stress.

    Hvis det er en tæve, så kan en sterilisation nedsætte/forebygge udbruddene, da løbetiden er en for hunden stressende periode.


  • #5   21. feb 2016 KW TJÆRE SHAMPOO
    En jeg kender, skulle vaske sine hund i dette (ordre fra dyrlægen), kan bare ikke huske om det var en eller to gange om ugen i starte, men det hjalp


  • Majbrit S
    Majbrit S Tilmeldt:
    maj 2013

    Emner: 2 Svar: 20
    #6   21. feb 2016 Okay tak for de gode råd. jeg vil prøve og snakke med en dyrelæge igen

  • #7   21. feb 2016 Rikke S

    Hunden må have været i et udbrud siden tjæreshampooen har hjulpet.

    Demodex er en arvelig gendefekt, og gendefekter kan man ikke vaske bort eller forebygge ved vask.

    Hvis man kunne det, så var det jo nemt at forebygge arvelige sygdomme.

    Den eneste måde at forebygge Demodex er ved at sørge for at hundens immunforsvar er i top, at hunden ikke bliver udsat for stress og ikke at avle på hunde med Demodex.


  • Majbrit S
    Majbrit S Tilmeldt:
    maj 2013

    Emner: 2 Svar: 20
    #9   6. apr 2016 Hej lige en opfølgning de hunde kiks BRAVECTO der virker mod lopper og flåter virker også mod hårsækmider har vi fundet ud af , den hjælper med at holde dem nede

Kommentér på:
Hårsækmider

Annonce