3.287 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hund spist chokolade :( Hund spist chokolade :(

Min hund har desværre fået fat i resterne af en plade chokolade og er noget i tvivl om hvor slemt det står til idet den plade den har fået fat i hovedsageligt består af nougat og kun 20% chokolade. Men hvordan med lige netop nougat er det også giftigt for dem har ikke kunne finde noget på Google omkring nougat så håber i kan hjælpe. Den har spist chokolade af mærket ragusa.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund spist chokolade :(
  • #1   25. feb 2016 hvor stor er hunden?? og hvor mange gr. har den spist??
    jeg tror ikke du behøver at bekymre dig, det lyder ikke til at der er særligt højt kakao indhold i den.. det burde du kunne se på pakken

• #3   25. feb 2016 Det er en lille hund som har spist ca 60 g selve chokoladen har indeholdt 60% ved ikke om der også er kakao i nougat massen men tror det idet de på pakken kalder det trøffelmasse. Pakken indeholder 11% hasselnødder 20% chokolade og resten trøffelmasse

• #4   25. feb 2016 Ring til dyrlægen

• #5   25. feb 2016 Dyrlægen mener ikk der er grund til bekymring det største problem som kan gøre den dårlig er fedt og sukker indholdet så gudskelov for det

• #6   25. feb 2016 hvis din hund ikke har feber heller savler af katten til så tro jeg ikke du skal være bekymring men stadig holde øjne med hundes adfærd om den gør noget som den ikke skulle gøre smiley

• #7   25. feb 2016 http://www.dmm.dk/chokolade.php

• #9   25. feb 2016 Minions råd er virkelig godt at kende.

Salt direkte på tungen virker hurtigst, som regel. Men hvis det er nemmere at få saltvand i munden på hunden, så er det selvf. det man gør.

Dog skal denne metode IKKE bruges hvis det hunden har spist/drukket er ætsende, eller hvis det er noget der har skarpe kanter, der kan rive spiserøret op.

Men ved indtagelse af alle former for giftigt mad, der er det om at få det op, så hurtigt som muligt.

• #11   25. feb 2016 hvis det ikke virker så to finger i halsen på hunden smiley
    lyder voldsom men nej det er der ikke

• #12   25. feb 2016 Det er meget individuelt hvordan tolerancen er i forhold til chokolade... Jeg ville absolut ikke vente og se om hunden får symptomer, da de første symptomer på forgiftning ikke ses (uregelmæssig hjerterytme blandt andet), og når først symptomerne ses, er store dele af giftstoffet allerede optaget... Så hvis der er tale om et (som allerede nævnt) ikke-ætsende stof bør hunden kaste op, mens (evt vagt-)dyrlægen kontaktes. Til en anden gang kan det anbefales at have Norit (aktivt kul, kan købes på apoteket, dosering er 1 tablet pr 5kg hund) liggende. Dette binder giftstofferne i tarmen, men bør ikke erstatte et eventuelt dyrlægebesøg. Hvis det var min hund, havde jeg givet Norit nu også - der er ingen grund til at lade hunden indtage de skadelige stoffer selvom der ikke er tale om dødelig dosis af theobromin.

• #13   26. feb 2016 Og hvis man skal have hunden til at kaste op skal det være lige efter den har indtaget det. Ikke flere timer senere.

• #14   26. feb 2016 ... Eller i hvert fald hurtigst muligt (hvis hunden har lavet ballade mens man var væk fx) smiley

• #15   26. feb 2016 Hvad er f.eks. ætsende og må ikke kastes op?

• #17   26. feb 2016 Palle: Tænker en stor engangssprøjte er fin til a få saltvand i hunden

• #22   28. feb 2016 Ved ætsende skal man rigtigt nok af sted til dyrlægen - man kan evt tilbyde hunden vand; det fortynder det ætsende. Man skal gerne også skylle hundens mund. Det samme gælder desuden for ætsende eller basiske stoffer på hundens hud/pels: hunden ind under bruseren, og så holder du den der under KOLDT vand...

Kommentér på:
Hund spist chokolade :(

Annonce