19.450 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Maria A
Maria A
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Hund spist kyllinge ben - HJÆLP!! Hund spist kyllinge ben - HJÆLP!!

I går aftes havde vi fået kylling, og da min brune labrador Luna på næsten to år tit går i skraldespanden, valgte jeg at smide resterne af benene og der ud i skraldespanden udenfor. Det skal siges at skraldespanden er fyldt til kanten så benene ligger øverst. Her til morges da Luna går rundt uden for, opdager jeg at den står henne ved skraldespanden og æder noget fra jorden. På en eller anden måde har den fået nogle af benene ned, og står nu og æder dem. Jeg reagere hurtigt og råber at de må hun ikke - hvad resultere i at hun bare sluger det endnu hurtigere!! smiley
Jeg ringer efter mine forældre og spørg om de vil kigge efter hende imens jeg er på arbejde, det hele skete 08.40. Hun har i løbet af dagen været hos mine forældre og de har gået tur med hende. De siger hun ikke opfører sig anderledes end hun ellers ville. Hendes appetit er der stadig, og da de gik sled hun men det var lidt tyndt.
Klokken er nu 18.45 hun har lige leget lidt voldsom lege med min kærestes schæfer og har nu ligget sig hen foran brandeovnen.
En kollega fra mit arbejde sagde at jeg skulle holde øje med hende gummer, at hvis de blev blege kunne de være tegn på indre blødninger. Tjekkede hendes gummer da jeg hentede hende fra mine forældre og de var blege. Mine forældre siger derefter at det kommer jo an på farven af hunden - de har en sort labrador og den har sorte gummer. Luna er lys i huden så de mener ikke man kan se det på den måde.
Jeg har mærket hende på maven for lidt siden og hun spænder op når jeg mærker omkring mavesækken - men omkring tarmene er der intet.
Kan jeg gøre noget for at forhindre noget nu efter ni timer eller er det for sent? Hvad gør jeg? Er virkelig nervøs smiley smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund spist kyllinge ben - HJÆLP!!
  • #1   1. mar 2016 altså jeg ved at man nogle gange anbefaler at give hunden asparges fra dåse/glas hvis den har spist noget spidst ... men om det er lige sent nok, eller overhovedet hjælper ved jeg ikke .... måske der ikke er sket noget ... mine ville også spænde op hvis de trykkes på maven .....

men uanset kan du få en dåse asparges i den skader det intet...

• #3   1. mar 2016 Ring til vagten

• #5   1. mar 2016 Pia, jeg hæftede mig mere ved at det vidst er tilberedte ben. Ikke at det er kylling smiley
    Men som udgangspunkt sker der intet.
    Jeg ville dog ikke lade hunden masse rundt med maven fyldt, men samtidig er det jo mange timer siden.

• #7   1. mar 2016 Rigtig mange hunde har fået tilberedte kyllingeben og har klaret det fint, men hunden kan faktisk også dø af det, hold øje med hunden, hvis den virker smerteplaget, går krumrygget eller bliver sløj så kontakt dyrlægen straks smiley jeg har set en hund dø af at spise kyllingeben, det er ikke noget kønt syn!

• Maria A
    Maria A Tilmeldt:
    mar 2016

#9   1. mar 2016 Hvor meget vat ville i sige hun skulle spise?
    Har givet hende nogle snittede asparges og har nu hentet vat ved den lokale købmand.

• #11   1. mar 2016 hvis hendes gummer er hvide, ikke lyserøde, men hvide, så ville jeg tage til dyrlægen.
    Ellers som de andre siger med asparges og ventetid.

• Maria A
    Maria A Tilmeldt:
    mar 2016

#12   1. mar 2016 Har kontaktet dyrlæge - vedkommende forslog også bomuldsvat.

• #13   1. mar 2016 Der sker heldigvis i langt de fleste tilfælde ingenting, så jeg ville også bare holde ekstra øje med hende.

Kommentér på:
Hund spist kyllinge ben - HJÆLP!!

Annonce