{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste foder
  • #2   12. mar 2016 hvis ikke det skal være råt, så wilderness...
    høj kød indhold, ingen korn og fyldstoffer, ingen kunstige konserveringsmidler, farvestoffer osv.


  • #3   12. mar 2016 er kartofler, æbler og gulerødder ikke lige så meget fyldstof som ris, majs og korn.
    alle er kulhydrater


  • #4   12. mar 2016 Sabrina - er det wilderness fra real nature? jeg er lige inde og se på det og synes det minder meget om acana og purizon bare meget billigere og med lavere kødindhold end orijen (Wilderness er 70%-30%, Orijen er 20%-80%)

  • #6   12. mar 2016 Leif: det er jo ikke fordi hunde ikke må få kulhydrater - de dør jo faktisk uden. Det er bare om dem de får er fornuftige. Desuden indeholder fx æble og gulerødder jo også en mængde fornuftige ting som fx vitaminer og mineraler som hunden har meget ud af - eller?

  • #7   12. mar 2016 er råt meget bedre end blidt tilberedt mad? mine hunde nægter at spise råt men elsker det når det fx er kort let eller stegt? desuden tænker jeg på om optagelsen af fx gulerødder ikke lettes ved at dampe dem fx end at give dem rå?

  • #8   12. mar 2016 Wilderness er lækkert.
    Jeg så også at Zooplus havde fået et nyt mærke.
    jeg har ikke prøvet Purizon


  • #9   12. mar 2016 CPM, indeholder majs, ris og korn ikke vitaminer og mineraler ?
    alle vegetabilske produkter kan hunde ikke omsætte hvis det ikke har er kogt eller udsat for en varmebehandling på min. 80 grader ellers er det bare en mættende fødekilde som ikke udnyttes af hunden
    når du skriver at nogle mærker indeholder mere kød så er du jo nød til at trække vandet ud af alle kød produkter for at sammenligningen er korrekt.
    eks:
    hvis du tager 100 g. frisk kød har du et proteinindhold på 18-20 %
    hvis du tager 100 g. tørret kød har du et proteinindhold på 72-80 %


  • #10   12. mar 2016 jo du har ret majs og hvede indeholder også vitaminer og mineraler som er ganske fornuftige. Jeg er ikke en af dem som er bange for at give min hund hverken majs eller hvede. Jeg synes måske bare ikke min hunds foder skal bestå af 80% hvede. Men fx hvede har bestemt ikke kun negative funktioner. Fx bruges den i en del højenergifoder som stabiliserende for højt blodsukker.
    Jo selvfølgelig skal indeholdes af vand regnes fra - orijen som jeg henviser til har et proteinindhold på 38%


  • #12   12. mar 2016 der har du ganske ret, men mange, rigtig mange fejl fortolker foder og ser på ingredienslisten med % angivelse af råvarer, og det fortæller ikke altid hvad fodret indeholder af de forskellige råvarer,
    forleden var der en som omtalte herinde et kvalitets foder som bestod at 70 % frisk kød og resten ris, når tørfodret så er færdig står du med et indhold på ca. 175 gr. kød = ca. 40 % kød og 250 g.= ris ca 60 %
    rigtig mange som udtaler sig omkring foder ser blot på Ingredienslisten at kød står først og tror at så er det en super foder


  • #13   12. mar 2016 Det hos Zooplus hedder Wolf Of Wilderness. Men ved ikke hvor godt det er, men ikke så dyrt.
    24 kg. for 899.


  • #15   12. mar 2016 Håber det er ok eg lige kommer med et side spørgsmål.
    Er der nogle der har et bud/forklaring på hvorfor en hund trives dårligt på "kvalitets" foder, som dem der nævnes her i tråden, men fungere på royal canin med korn.
    Jeg ville rigtig gerne foder med nogle af de mærker i nævner, men min hund optager det åbebbart rigtig dårligt og det er helt vildt hvor meget der kommer ud i den anden ende.
    Jeg ville gerne at vi kunne veksle mellem forskellige varianter, men hos royal canin er det mest størrelse og race varianter og ikke smags varianter, nogle der har et bud på et foder der ligner royal? så vi har lidt at skifte i mellem.


  • #17   12. mar 2016 Jeg ville da bare lade hunden blive på det den trivedes på?

  • #18   12. mar 2016 Lis A: nej behøver ikke at skifte, tænker bare at det må være rart med lidt forskelligt for hunden.
    Jeg mener faktisk at opdrætter fortalte at de havde fodret med pedigree, jeg undrede mig nemlig.
    Jeg snakkede med dyrlægen fordi jeg syntes at mængden af afføring var helt vildt, de foreslog mig at prøve royal vanin fordi det var lettere optageligt og det virker.
    Ville bare gerne at vi kunne veksle lidt mellem forskellig smags varianter.


  • #19   12. mar 2016 altså det foder Salik umiddelbart har trivedes bedst på er et foder fuldstændig uden kød. Hans pels blev så blød og glansfuld. Han fik masser af energi og hans afføring har aldrig været minde eller flottere og så Elskede han det virkelig. Så jeg tror ikke nødvendigvis at et højt kødindhold er det samme som at hunden elsker det eller at dens afføring er mindst og flottest. Man bliver slagtet når man siger det - men det var i hvert fald hvad jeg oplevede.
    Sådan her så Salik ud på det foder


    profilbillede
Kommentér på:
Bedste foder

Annonce