{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.243 visninger | Oprettet:

Mummi
Mummi
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.203

Er folk på 70 år for gamle til at få hund? {{forumTopicSubject}}

Jeg er personlig lidt rystet over folk på 70 år nærmest må opgive at finde en ny hund når deres nuværende er gået bort, de søger ikke hvalp men hunde mellem 4-6 år - trods det vurderer selv de danske internater ´´70 år er for gammel til de kommer i betragtning´´

Jeg har stor forståelse og helt enig i hvorfor de organisationer som hjælper udenlandske hunde til Dk er forsigtige når der er tale om ældre folk og en hund man trods alt har meget lidt baggrundsviden om inden ankomst, men at den aldersgruppe rask væk sorteres fra som ny ejer af hunde som befinder sig i DK ryster mig - om få år skal vi vel være 70 år for overhovedet at kunne gå på pension, - men det bliver måske et liv uden hund derfra hvis ikke holdningen ændrer sig..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af blandingsbatteri i bad 500 kr.
  • Reparation af klippo plæneklipper. “ rekyl” og snor mangler efter sigende. + tjek 900 kr.
  • Reparation af taginddækning / tagfals ved tagvindue (2 små steder) 1.200 kr.
  • udskiftning af lås 530 kr.
  • Rengøring 2.300 kr.
  • Problem with wanshing machine, probably with the door (Bosh, error -61) 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er folk på 70 år for gamle til at få hund?
  • #1   13. mar 2016 Kan heller ikke se problemet, så længe man er frisk og har energi nok til en hund... vi bliver jo gamle idag, og en på 70 kan jo sagtens leve 15-20+ år mere smiley

• #2   13. mar 2016 Jeg har da solgt en hvalp til en dame på over 70. For det første var det en meget frisk dame, for det andet var hendes tidligere hund af samme race, som den damen købte af mig. Både damens datter og barnebarn var med flere gange.
    Alle hvalpekøbere bliver "vurderet" individuelt, og alder alene kan aldrig være en grund til ikke at personen ikke kan købe en hvalp.
    Man kan alligevel ikke sikre sig mod alle mulige ting, og en frisk dame på 70 år kan da sagtens risikere at overleve hunden smiley
    Når det så drejer sig om en voksen hund, forstår jeg da slet ikke, at det ikke er muligt af få hund, bare fordi man er lidt oppe i alderen.

• #3   13. mar 2016 Tja Ghita Nørby havde ingen problemer med at købe en ny saluki hvalp i en alder af 80... Det kan man så tænke lidt over....

• #5   13. mar 2016 Jeg synes ikke 70 år er for gammelt, men det kommer selvfølgelig an på race og hvilken kondition de ældre er i. De skal være i god fysisk form og de skal være mentalt raske.

Jeg har solgt to hvalpe til folk der oppe af, men de var også meget friske og havde racekendskab, begge havde haft racen igennem hele deres liv, så de kendte til racens behov.

De to hunde jeg så har solgt til ældre mennesker har det som blommen i et æg. Den ene bor hos et par der camperere mange gange om året over alt i Europa, de bor desuden i en lille by helt nede ved stranden, så den oplever en masse.
    Den anden bor hos en frisk dame, der går lange ture hver eneste dag, og så laver hun den dejligste hjemmelavede hundemad til ham, de har mange oplevelser sammen de to.

Jeg har ikke et minut fortrudt, at jeg har solgt til de mennesker, de hunde har det godt - de er aldrig alene og de får masser af oplevelser, ture og frisk luft, de har super gode hundeliv.

• #7   13. mar 2016 Vi kan jo alle sammen blive ramt af en bus i morgen.. Hvis ejers fysisk ellers passer til racevalget, så er der da ingen grund til bekymring.

• #8   13. mar 2016 Jeg blev adspurgt om salg af hvalp til et par omkring 72 og 75 år sidst vi havde hvalpe. Først tænkte vi nej, og vi afslog faktisk, for det kræver sit at have så aktiv en race.
    Men så fik vi baggrundshistorie med erfaring, træneruddannelse og to andre huskies i huset, samt et solidt familienetværk, og det ændrede sagen. Vi kom faktisk frem til, at hvis skæbnen ville det, så vil vi bestemt foretrække at få en godt trænet hund retur fra sådan et erfarent ejerpar, fremfor en vild utrænet hund fra et ungt uerfarent par.
    Konklusionen blev, at alder i sig selv ikke er afgørende faktor

• #9   13. mar 2016 Hov, jeg skal da huske at tilføje at parret i dag ejer en skøn unghund på ca 9 mdr herfra, og alle trives i høj grad.

• #10   13. mar 2016 Ja det er også utroligt i min verden - altså at de sorteres fra pga. alder, ikke desto mindre har jeg oplevet den holdning flere gange indenfor de sidste par måneder så der er ikke tale om et enkeltstående tilfælde..
    i går faldt jeg så over (endnu) en svindel annonce med hunde herinde, som altid tænker jeg ´´hvem hopper efterhånden på de fupannoncer mere´´ kom så til at tænke på jeg lige nu har kendskab til 3 mennesker omkring de 70 år som nærmest har opgivet håbet pga. alders sorteringen - eller 2 par for at være helt nøjagtig, den 3 har nemlig overtaget vores plejehund, men måske den ældre gruppe som gang på gang er blevet sorteret fra har tendens til at falde i

• #11   13. mar 2016 I det hele taget kan man ofte undre sig over de "krav" internater stiller, måske også derfor nogen af dem har svært ved at komme af med dyrene ?

Min gamle far på 87, kører stadig bil, går ture i skoven, går til fitness osv...han kan dog ikke styre Floyd, men en lille hund ville han uden problemer kunne håndtere

• #12   13. mar 2016 ts sorry for ot, men, kennelmor jeg er faktisk nået til konklusionen for gammel om mig selv til at få en ny collie, simpelthen for dårligt gående til dens behov.
    Det går fint med pomserne og gamle Blackie....d.s.g./lab blanding, men skal bestemt ikke have store hunde mere er nu 67 år gammel, men kan da godt finde på at købe/tillægge en pomser mere når jeg om tre år bliver 70 (i teorien)

• #14   13. mar 2016 Det er da ikke længe siden dyrevennen havde en artikel med et ægtepar et godt stykke over 70 der adopterede en ung misrøgtet og med adfærdsproblemer i den tungere ende -rottweiler blanding.

Der må jeg nu indrømme min tanke var at det ikke var kritisk nok...

-ældre mennesker kan være fantastiske hundeejere -ingen tvivl om det. Men jeg vil nu helst være fri for at møde Rotte-mix der ikke kan med andre hunde og udfaldstendenser og 80'årige "Åse" for enden af snoren...så lidt kritisk sans må internaterne for min skyld gerne have. Fordomme og udelukkelse nej smiley

• #16   13. mar 2016 Selvfølgelig er de ikke for gamle!
    Jeg har sagt at når jeg bliver gammel og går med rollator, så skal jeg have gamle aflagte slidte Schæferhunde der passer til mit tempo smiley

• #17   13. mar 2016 Nu som kongelig.....netop fordi jeg går med rollator har jeg (med stor sorg) måttet melde fra til ny collie....eller schæfer, kan ikke magte at "lufte" dem ordenligt. så er glad for alt andet fungerer godt så har med pomserne et lykkeligt hundeliv forhåbenligt mange år endnu ....er jo kun 67 nu!!

profilbillede
  • #18   13. mar 2016 Men rødtop, jeg skrev jo netop gamle, slidte, aflagte Schæfere, ikke unge brugshunde smiley

• #19   13. mar 2016 Altså... min mormor er 74, og jeg ville bestemt mene, at hun er i stand til at have en hund. Hun har det ikke, fordi hun synes, det ville begrænse hende i forhold til at rejse til Færøerne (hvor hun trods alt kommer fra), men hun har da haft Vaks i en måneds tid før, og der er altså ingen problemer - Selvom jeg betragter Vaks som værende en okay aktiv hund.

En hvalp ville hun nok blive lidt træt af, men tror nu godt, hun ville kunne klare det med lidt god vilje.

Nu varierer det også fra menneske til menneske, hvor friske, de er, men altså... Ja. Synes egentlig, at min mormor er meget frisk.

• #20   13. mar 2016 JAMEN kongelig...... tror ikke jeg ej heller kan klare en gammel schæfertæve, og så længe Kewin lever skal der ikke en anden hanhund permanent boende i huset her.
    Jeg er blevet bidt flere gange af min søsters schæfertæve Perle ....år tilbage, men synes det virkelig er et spil i lotteriet at overtage sådan en "madamme"
    har jo haft Otto en virkelig dejlig schæferhan som blev 12 1/2 år gammel savner ham stadig han blev aflivet 25 august 2005

profilbillede
  • #22   13. mar 2016 Det gælder ikke for alle internater. Mine forældrer har for ca. 6 mdr. købt hund fra bornholms internat, som er under dyrenes beskyttelse. De er 72 og 76 år, men meget aktive mennesker.

• #26   13. mar 2016 Vil lige nævne ingen af de 3 hold ægtepar på 70 år, har haft urealistiske forventninger, tværtimod har de alle søgt hund over 3 år, de er raske og rørige og har mistet deres egen hund for nylig, håber sådan en debat om emnet kan være med til ´´man´´ genovervejer hvilken alder folk skal have for at være egnede som hundeejer af en voksen hund, jeg har kendskab til en ældre dame som fik en hvalp - hun havde så lige glemt hvor meget arbejde der var i det og sultede den fordi den ellers sked hele tiden.... - rædselsfuldt men heldigvis et særsyn alle de andre ældre hunde ejere jeg har været i kontakt med har været rigtig gode til at takle hverdagen med deres hund især fordi den generation også udvikler sig mht. hundens tarv, de gamle opdragelsesprincipper osv.

• #28   13. mar 2016 Puh max 70 ;( det er bestemt også min plan at have hund når jeg bliver hjemmegående) efterlønner), der har man jo alverdens tid til den .... men hvalp tror jeg så ikke på jeg skal have igen, eller måske maks 1 gang mere... er snart 56, men regner med at de 2 jeg har nu lever til jeg er er omkring og i starten af 60´erne ... synes sidste hvalp var en hård omgang, på den anden side set er hun en fantastisk hund i dag ....

• #30   13. mar 2016 enig sådan har jeg det også med hvalpe ... men energien bliver altså ikke mindre af at det er em mindre hund ... må indrømme at det der hvalpe energi niveau kan jeg fint klare om dagen, men om aftenen sætter jeg pris på fred og ro, og synes ikke jeg helt kunne leve op til hvalpens behov ... de øvrige gange vi har haft hvalp var vi yngre og havde børn hjemme, det hjalp nu en del mht. at opfylde nogle af hvalpens behov ...

• Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    nov 2014

Emner: 8 Svar: 26
    #32   13. mar 2016 70 år er ingen alder, min morfar fik hund da han var 79 år. Han fik en puddel på 1 år fra en familie der ikke ville den mere, og de to er som pot og pande i dag 6 år senere. Min morfar ville bare sidde og falde hen i en stol hvis han ikke havde sin hund, men nu kommer han ud og gå, små ture af flere omgange om dagen. Så jeg er helt med på at folk på 70 år kan få hund, de skal være friske og selv tage vare på hunden, som alle os andre. Og der er helt sikkert mange hunde ude i Danmark som gerne vil have en familie som er hjemme det meste af tiden.

• #33   14. mar 2016 Absolut ikke for gamle !! Jeg selv satser da på at blive min. 120 år gammel, og bliver da vildt skuffet, hvis ikke jeg kan få lov at købe en ny hund som 110 årig smiley

Jeg har selv solgt en hvalp til en ældre dame i 70'erne. Og hun havde skam lavet aftale med en god, ung hundeveninde om at overtage hunden, hvis nu der skulle ske hende noget.

• #34   14. mar 2016 Jeg vil bestemt fortsætte med at have hund, så længe jeg forsvarligt give den, hvad der er behov for. Jeg er 67 nu, og min yngste hund er en lille gadedreng nede fra Rødtop på knap 3 år. Han har lovet mig at blive tudsegammel, og det samme har vores anden hund på 7 år, men skulle det værste ske, vil jeg da gerne have en ny hund, men det vil nok blive en voksen hund næste gang.

• #36   14. mar 2016 En af mine træningskammerater er godt over de 70. Hun har lige fået sig en ny brugsmodel bjæfer. Vovsen er 6 mdr gammel og har stået i en hundegård siden den forlod opdrætter = den har meget at lære om verden. Jeg har da ikke umiddelbart tænkt at jeg synes hun er for gammel smiley Hun er meget erfaren i den slags hunde og hun skal nok få en god hund ud denne her også (hun har da flyttet den temmelig meget på de 14 dage hun har haft den). Hun har i forvejen en af samme slags på 6 år, som hun træner i A-klassen med.

• #37   14. mar 2016 Dyreværnet undersøger forholdene før de tildeler internathunde. Så jeg er sikker på, at hvis en 70 årig opfylder krav til hund, så godkende adoptionen.

Kommentér på:
Er folk på 70 år for gamle til at få hund?

Annonce