{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.178 visninger | Oprettet:

Alene med 1 hund {{forumTopicSubject}}

(Undskyld alle mine indlæg - jeg vil bare være sikker på ALT inden jeg evt. anskaffer mig en hund.)

Er du alene om at have din hund?
Synes du det ofte er besværligt at være ene om den mht. alene tid?
Er der ellers nogle erfaringer?
Kom med alt jeg skal vide/overveje. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene med 1 hund
  • #2   23. mar 2016 Jeg har været alene med mine - det var ikk et problem ..
    Selvfølgelig er man mere afhængig, men for mig er mine hunde også en livsstil smiley

    Mine er alene 9 timer dagligt og derefter er de altid med mig - det var både gældende da jeg boede alenen og nu hvor jeg bor med en ..


  • #3   23. mar 2016 Jeg er alene med to papillonner på hhv 1 og 4 år.
    Det ER hårdt, og man skal virkelig planlægge ifht arbejde og fritid. Jeg er sygeplejerske, og arbejder mest nat - hvilket resulterer i, at mine hunde ofte er alene i op til 10 timer ad gangen. Det er (for de fleste) ikke optimalt, men det fungerer fint for os. Det betyder så, at jeg må ud på en god tur med dem før jeg sover, og igen når jeg står op. Jeg gør ikke andet end arbejde, sove og gå tur de dage jeg arbejder.
    Når jeg har fri, så er de fleste aktiviteter nogen som hundene kan være med på - mange af mine venner og familie synes det er hyggeligt med pelset besøg. Generelt går 75 % av min fritid på hund og hundevenlige aktiviteter.
    Jeg har ikke rigtig nogen som kan passe mine hunde, så jeg er noget bundet til dem.
    Det er ikke dumt at have nogle 'hundesittere' i baghånden, hvis du ikke planlægger at bruge det meste af din fritid på/med hunden smiley


  • #6   23. mar 2016 Er du alene om at have din hund? Ja smiley

    Synes du det ofte er besværligt at være ene om den mht. alene tid?

    Nja.. Nogen gange, men da jeg læser på uni har det været meget forskelligt fra semester til semester. Jeg er ret så heldig at have rigtig mange omkring mig, som gerne passer, når jeg skal i byen, særligt min underbo, så det er ret perfekt. Jeg planlægger dog altid rundt om hunden, det er bare sådan mit liv er, og det har omgangskredsen vænnet sig til og accepteret fint. Og så er jeg ikke hys med alenetiden, ifølge mig selv. Har hun fx været alene i 30 min om formiddagen, kan jeg godt finde på at gå i biografen om aftenen. Jeg forlader maks to gange om dagen, aldrig lige efter hinanden, og den samlede tid må ikke overstige 8 timer. Da jeg havde en kæreste var det en mikroskopisk smule nemmere, men ærlig talt ikke specielt meget. Det er min hund, jeg passer den - jeg vil helst selv passe den smiley

    Er der ellers nogle erfaringer?
    Masser, det ville være lidt udoverskueligt, at skulle liste det hele her med så bredt et spørgsmål smiley


  • #7   23. mar 2016 Jeg er alene med to hunde . Der skal planlægges lidt mere også fordi jeg er alene med to børn . Men det fungere meget godt .

  • #9   23. mar 2016 Jeg bor alene med 2 hunde og har også prøvet at være alene med 3 hunde.
    Jeg har aldrig prøvet andet, så jeg er vant til det.
    De seneste forhold jeg har haft, der har vi haft hver sit hus, så det har ikke ændret noget for mine hunde med alene tid osv i de perioder.


  • #12   23. mar 2016 Jeg har altid været alene om mine hunde, uanset om der har været en kæreste inde i billedet.
    Jeg duer ikke til at dele hund med nogen.
    For jeg vil have det på min måde når det omhandler mine hunde.
    Jeg vil selv gå med dem, træne dem, fodre dem, bestemme hvad de skal have af foder og udstyr osv.
    Min nuværende kæreste elsker Alba, men hun er min hund (fik hende også før jeg mødte ham) og det er kun mig der står for alt hvad angår hende!
    Og det har jeg det super godt med.
    Jeg skal virkelig være dårlig for ikke selv at kunne gå tur med hende, dog har min søster og min moster luftet hende et par gange hvis jeg virkelig har været dårlig.
    Men har det klart bedst med selv at gøre det. smiley


  • #13   23. mar 2016 Jeg har altid været ene om mine hunde. De to vi har nu, har da også min kæreste (igennem 5 år) men han er væk 215 dage om året. Dog har jeg altid kunne hente hjælp i mine forældre. Eller en veninde.
    Men jeg har da miste veninder på den konto, fordi når jeg så er kommet hjem fra job, køre jeg ikke uden mine hunden igen.


  • #14   23. mar 2016 Jeg er alene med Chico, og det fungerer fint smiley som de andre siger, er man nødt til at planlægge sine hundefri aktiviteter på dage, hvor man ikke er på job/studie, og det er den største udfordring

  • #15   23. mar 2016 Jeg har været alene med Louie over et par omgange efterhånden, og jeg har syntes, at det var svært. Mest fordi jeg har været studerende og har været nødsaget til at arbejde ved siden af, så jeg nogle dage havde meget lange dage (8-22 fx) Så der har det været nødvendigt at trække på netværket, som heldigvis har været mere end glade for at tage pelsklumpen. Så det tror jeg egentlig er det vigtigste, hvis man skal være alene med en hund; et godt netværk, som kan træde til, når det kniber med at nå hjem, eller man skal noget en weekend.
    Nu har jeg en ret travl kæreste, så det ramler stadig sammen en gang imellem, og vi må få hjælp. Men det går fint med en svigerfar, der arbejder på hjemmekontor og en svigermor, som arbejder aften og derfor kan passe om dagen og ellers hundevenner, som gerne svinger forbi og tager med på tur.


  • #16   23. mar 2016 Det bliver jeg, men nej. Jeg forventer ingen problemer med det. Vaks kan godt være alene, og jeg kommer til at arbejde deltid ude og deltid hjemme. Vaks skal nok klare sig smiley

  • #17   23. mar 2016 Savner tit en der kan passe ham hvis jeg skal noget, dette betyder jo så bare at jeg bliver nødt til at sige nej til rigtig mange ting.. og ja det er ret trist.

    Ellers er det jo fantastisk at have hund (også alene), og man føler sig ikke alene når hunden er her smiley


  • #18   23. mar 2016 Jeg er også alene med min hund, jeg synes aldrig det har været besværligt, men jeg synes de først 2 ½ år var meget hårdt, når man er alene, men det kommer også an på hvilken race man har.

    Det vigtigst er at få en hund der passer til ens livstil.

    Jeg har aldrig fortrudt, min hund har givet mig så meget lykke, glæde og sjove stunder.


  • #19   23. mar 2016 Jeg var alene med trille.
    det var aldrig et problem. nej jeg kunne ikke lige tage med til en fredags øl medmindre vi havde tidligt fri (gik på hf) og gruppearbejde osv skulle også altid ligge dage jeg havde tidlig fri da jeg skulle hjem altid lige efter skole.
    og når først jeg er hjemme (både da og nu) jamen så smutter jeg ingen steder uden trille. hvis hun har været alene de 8 Max 9 timer så kan vi ikke have planer uden hende.
    Vi har tilgengæld et rigtig godt netværk og det har jeg altid haft så hvis jeg vidste det brændte på en dag, kunne hun altid blive passet.


  • #20   23. mar 2016 Hvis man bare er sig selv, er det største problem alenetiden. Den bliver ofte alt for lang. Adfærdsbehandler anbefaler max seks timer for en enehund.
    Har man børn oveni, kompliceres tingene, for man kan ikke længere lufte hunden om aftenen, da børnene jo sover og ikke kan forlades, man kan ikke fokusere på træning hvis børnene skal med osv. Alt skal planlægges, der skal indkaldes barnepiger osv. Der er ikke rum til lige så mange ting, og man skal afpasse det med sit racevalg.


  • #21   23. mar 2016 Chico er alene 8 timer om dagen, men til gengæld tager jeg ikke af sted igen. Resten af tiden bliver brugt på afslapning hjemme og gåtur - mindst én tur på en time hver dag foruden de øvrige små gåture

  • #24   23. mar 2016 Jeg er alene med mine 3 hunde.
    Det er ikke besværligt, det kræver bare prioritering og planlægning.


  • #25   24. mar 2016 Jeg har altid været alene med pasning af hundene. Ser det ikke som et problem, da det er en livsstil for mig.

    Men det kræver sine ofre, planlægning og indskrænker din frihed væsentligt. Hvorvidt det fungerer for dig, kan kun du svare på.


Kommentér på:
Alene med 1 hund

Annonce