{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

Sort russisk terrier {{forumTopicSubject}}

Kan en sort russisk terrier være lysgrå/sort eller er de kun i helt sorte?

Jeg så nemlig en hund i dag - og jeg fortryder så meget at vi ikke stoppede bilen og spurgte hvad dælen det var for en, for den var godt nok speciel!

Min første tanke var egentlig "hold nu op en FED Kerry Blue Terrier", men det var den nu for stor til at være (højde). Men den havde farven og den krøllede pels.

Jeg kan ikke rigtig finde andet end den russiske som kunne minde om den.
Det kunne selvfølgelig være noget blanding - det var bare den krøllede pels og terrier-looket som virkelig fik mig til at tænke.



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sort russisk terrier
  • #3   25. mar 2016 Jeg synes ikke det var en riesen, da den netop så ud til at have krøllet pels. Den virkede også kraftigere i bygningen.

    Den var ikke sort/sølv og jeg synes heller ikke rigtig at salt/pepper er den farve jeg så.
    Jeg skulle virkelig have stoppet bilen og spurgt! smiley


  • #5   25. mar 2016 Bouvier de Flandres?

  • #7   25. mar 2016 Riesen kommer kun i sort eller peber/salt, og de har ikke krøller. Schnauzere mister ikke farven med tiden med mindre man maskinklipper, så er der nogle linjer, der bliver rigtig kedelige i pelsen. Men riesen og mellem har, så vidt jeg ved, mindre tendens til det end dværgene, da de har en meget bedre pels ift stridhed (er det et ord? :-P)

    En sort russisk kan godt blive blå-grå når de bliver gamle, jeg mødte en på en udstilling engang (den var bare med). De bliver klippet med maskine ligesom Kerry blue'en, så de skal være krøllede. smiley


  • #8   25. mar 2016 Og det lyder som om det var en sort russisk, du så. De ligner ret meget en stor Kerry blue..

  • #10   26. mar 2016 Jeg synes også det er en smuk race (men nu har jeg jo selv haft Kerry der minder i udseende).
    Men det må næsten have været sådan en så.

    Bouvier de Flandres kunne godt ligne også - men så er jeg igen i tvivl om farven, om den findes så lys.

    Men begge er i hvert fald smukke racer! smiley Ser jeg nogensinde den hund igen, så bliver ejer spurgt! smiley


Kommentér på:
Sort russisk terrier

Annonce