4.031 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Luludja C
Luludja C
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13

Staffordshire Bull Terrier - råd Staffordshire Bull Terrier - råd

Endelig efter 2 års venten har jeg nu fået af vide - at den hvalp jeg har ventet på så længe vil blive født til maj og jeg frit kan vælge som den første en hvalp fra kuldet.

Rigtig havde jeg bestemt mig for en han og har ligesom forelsket mig i tanken om en lille han i 2 år!
Men opdrætter nævner så Idag om jeg havde overvejet en tæve, da de er nemmere ifølge hende og hun tror det ville være bedst når hunden skal med i frisør salonen til daglig.

Jer der har erfaring med racen? Ville i anbefale mig en han eller hun? Jeg har kun haft han hunde før og synes nu egentlig de er mere rolige end tæver normalt..

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Staffordshire Bull Terrier - råd
  • #1   27. mar 2016 ØØh
    " Jeg har kun haft han hunde før og synes nu egentlig de er mere rolige end tæver normalt"

• Luludja C
    Luludja C Tilmeldt:
    jul 2014

#2   27. mar 2016 Øhh, hvad?
    Jeg har kun haft han hunde i min opvækst - mine veninder, venner osv har haft tæver og der har jeg følt deres tæver var mere vilde og ikke så medgørlige som de hanner vi har haft.
    Men nu spørger jeg ind til racen her og folk erfaringer. For kan være nogen har en anden opfattelse end opdrætter jeg skal købe af.

• #3   27. mar 2016 Dine han hunde var sikkert også mere "vilde" end dine venners tæver ,set fra deres syns punkt.
    Hunde har det jo med at være mere "vilde", når de møder andre hunde.
    Der er køns forskelle, men de individuelle forskelle er større, med mindre vi taler om eget køns aggressivitet

• #5   27. mar 2016 Hvorfor ikke vente med at tage beslutningen til hvalpene er født og så i sammenråd med opdrætter finde den hvalp der passer dig bedst. Om det så er en tæve eller han kan du jo se til den tid smiley

Jeg forstår ikke rådet med at TS skal vælge en anden hund ? Det er da et fjollet råd når man spørger ind til tæve/han overvejelser og ellers glæder sig til en hvalp man har ventet længe på !!!

• #6   27. mar 2016 Du skal vente til hvalpene er 6-7 uger gamle, hvalpetestede og viser temperamentsmæssige forskelle. Da kan du vælge på et grundlag, der vil passe nogenlunde.
    Du kan ikke vælge en nyfødt hvalp når hvalpen skal kunne udfylde en bestemt opgave. Egenskaberne er individuelle og ikke kønsbestemt.

• #7   27. mar 2016 Jeg ville da bestemt ikke råde TS til at kigge på en anden race. Hun har ventet på hunden i to år så jeg går ud fra at hun er klar over, at der er enkelte ting man skal tage hensyn til.

Som de andre ville jeg heller aldrig vælge en nyfødt hvalp. Du aner ikke hvordan den er ift. de andre. Jeg ville derfor også vente indtil du rent faktisk kan se dens personlighed/evner noget mere smiley Du kan komme til at fortryde det så inderligt, hvis det så viser sig at en anden hvalp i kuldet havde passet bedre.

• #8   27. mar 2016 Kommer der andre hunde i den frisørsalon? Jeg ved ikke om det også gælder tæver, men har mødt en del staff hanner, som var egetkønsaggressive. Hvis hunden skal være stille og rolig i en salon, hvor andre hunde også er velkomne kan det være en fordel at vælge det køn, som har mindst af den slags.
    En tæve giver så til gengæld udfordringer ifm løbetid, men det er jo i perioder, så der kunne man jo lade den være hjemme, imens man arbejder.

• Luludja C
    Luludja C Tilmeldt:
    jul 2014

#9   27. mar 2016 Jeg ved godt at racen er egetkønsaggressiv og det har jeg taget med i mine overvejelser allerede da jeg valgte det skulle være den race.
    Der kommer ikke andre hunde i frisør salonen end min og der må ikke komme andre hunde ind. Ligesom min heller ikke må rende blandt kunderne men skal være i baglokalet og gården, selvfølgelig med babygitter for døren så den kan se ud til salonen

• #10   27. mar 2016 Må man spørge hvor du er skrevet op, evt i en PB :)?

• Luludja C
    Luludja C Tilmeldt:
    jul 2014

#11   27. mar 2016 Kennel ooh so smart i Sverige. Så den bliver med FCI tavle også flyttet til DKK når det er smiley

• #12   27. mar 2016 Åh en lille svensker :). Jeg har også en svensker smiley

Fra hvilken tæve skal du have?

• Luludja C
    Luludja C Tilmeldt:
    jul 2014

#13   27. mar 2016 Maggie/Faith og Iron Man smiley

• Luludja C
    Luludja C Tilmeldt:
    jul 2014

#14   27. mar 2016 Moren..

profilbillede
  • Luludja C
    Luludja C Tilmeldt:
    jul 2014

#15   27. mar 2016 Faren.

profilbillede
  • #16   27. mar 2016 Okay :).
    Du har set at mor er carrier :)?

• Luludja C
    Luludja C Tilmeldt:
    jul 2014

#17   27. mar 2016 Det ved jeg godt smiley
    Men alt det har jeg talt med min dyrelæge om og opdrætter og dyrelægen mener ikke det vil påvirke hvalpen, da faren er clear og det derfor er de normale gener eller hvad man skal sige der vil tage over smiley

• Luludja C
    Luludja C Tilmeldt:
    jul 2014

#18   27. mar 2016 Altså, han vil måske bærer genet. Men vil ikke blive påvirket af det. smiley men jeg skal ikke selv bruge ham til avl. Så det tager jeg ikke så tungt.

• #19   27. mar 2016 Der sker heller ikke hvalpen noget :).
    Var ikke sikkert du var klar over betydningen af det.
    Vi har ikke mange carrier tilbage i dk, da det er nemt at avle ud af.

Glæder mig da til at se din lille Staff, når tiden endelig kommer til, hvor du skal have den hjem :).

Hvad angår køn, så kan du godt vælge hanhund, hvis den ikke er i selskab med hundene på salonen smiley

• Luludja C
    Luludja C Tilmeldt:
    jul 2014

#20   27. mar 2016 Har snakket det igennem med min dyrelæge og han sagde det ikke betød noget og det ikke ville påvirke hvalpen smiley .
    Og Iron Mans gener er jeg vild med - så det er klart min drømmehvalp og værd at vente på smiley .

Og altså, der må ikke komme dyr i salonen udover ham og han må som sagt ikke være ude blandt kunderne. Er mest for han ikke skal være alene hjemme at jeg har lukket gården og indretter baglokalet til ham.

Altså, er en han jeg har drømt om i to år. Så føles forkert at tage en tæve pludselig..

• #21   27. mar 2016 Jeg ville ikke være nervøs for en hanhund når det er som du skriver og sikke et drømmejob, at kan have sin hund med på job smiley

• #22   27. mar 2016 Jeg ville da holde fast i en hanhund hvis det er det du ønsker dig smiley

• #23   27. mar 2016 Jeg ville helt klart holde fast i at det skal være en hanhund.

Jeg har selv haft begge dele, og må bare indrømme at jeg trives bedst med hanhunde. Gider ikke tævers humørsvingninger i forbindelse med løbetid, gider ikke løbetiden, og gider ikke risikoen for livmoderbetændelse.

Hvis man er mest til hanhunde, så duer en tæve bare ikke rigtigt, ifølge min erfaring smiley

PS. Tillykke med at der endelig er en hvalp på vej smiley

• Luludja C
    Luludja C Tilmeldt:
    jul 2014

#24   27. mar 2016 Holder fast i en hanhund. For har slet ikke styr på tæver og jeg orker ikke rigtig at skulle tørre blod op osv.
    Tror bare jeg fungere bedst med hanhunde og han dyr generelt. smiley

• #25   27. mar 2016 Mit bedste råd er at sige til opdrætter du ønsker den hvalp du finder mest tiltrækkende. Uanset køn, men at du som udgangs punkt foretrækker en han.
    Skulle der nu kun komme en han som er et skravl eller ingen, ville det være ærgerligt at have ventet så længe forgæves. Og så kan det godt være en tæve er bedre..
    Men du skal også lytte til din fornæmmelse.

Kommentér på:
Staffordshire Bull Terrier - råd

Annonce