981 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Overtallig tand Overtallig tand

Ja, overtallig tand, er det noget noget her kender til?

Jeg har lige opdaget, at hvad jeg længe (meget længe) har gået og frygtet var en overtallig tand i ganen på Coco, nu er brudt frem og bekræfter mine anelser...

Den sidder midt imellem de to forreste tænder, og den går ret meget på. (min tlf kan ikke tage billeder for tiden desværre...) Pt er den brudt ca. 1,5mm frem, så den er lille, og hun er ikke umiddelbart besværet ift. at spise og sådan.

Men hvad gør man med sådan en?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overtallig tand
  • #2   3. apr 2016 Ja, har godt læst, at hvis den trykker på de blivende tænder, kan den forårsage at roden går i opløsning, og tænderne bliver løse... smiley

• #5   3. apr 2016 Nå, jeg fik lige snakket med min mor, som er tandlæge.
    Hvis tanden er brudt frem, så er risikoen for, at rødderne tager skade minimal, og det vil tage rigtig mange år, hvis den bare trykker ind på dem "udefra" - altså udenfor tandkødet. Så hun mente, at Coco muligvis kunne risikere at tabe en tand eller to om 10 år, så er hun jo 13, så jeg tænker, vi godt kan leve med det til den tid smiley

Så jeg skal bare holde lidt øje med det, sørge for at børste den (den er voldsomt meget mere snavset end resten af hendes tænder) og så skal det nok gå, pyyh! smiley

Tak for inputs!

• #7   3. apr 2016 Jeg tror, det er meget forskelligt, om de kommer ud eller ej. Cocos har været på vej lige siden tandskifte, jeg husker helt tydeligt, at jeg sagde til min mor dengang, at det så ud til, at der ville komme en tand ud fra ganen også. Den har så brugt to år på at komme frem..

Min mor fortalte her til aften, at det ved mennesker sker ofte. Her fjerner man dem netop kun, hvis de sidder og trykker indeni knoglen, da det kan skade de andre tænder. Er de først kommet ud, lader man dem sidde til børnene er omkring 12-13år, for at se om de falder ud med mælketænderne, og så fjerner man, hvis de ikke gør.

Kommentér på:
Overtallig tand

Annonce