Overtallig tand Overtallig tand
Ja, overtallig tand, er det noget noget her kender til?
Jeg har lige opdaget, at hvad jeg længe (meget længe) har gået og frygtet var en overtallig tand i ganen på Coco, nu er brudt frem og bekræfter mine anelser...
Den sidder midt imellem de to forreste tænder, og den går ret meget på. (min tlf kan ikke tage billeder for tiden desværre...) Pt er den brudt ca. 1,5mm frem, så den er lille, og hun er ikke umiddelbart besværet ift. at spise og sådan.
Men hvad gør man med sådan en?
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.907
jun 2011
Hvis tanden er brudt frem, så er risikoen for, at rødderne tager skade minimal, og det vil tage rigtig mange år, hvis den bare trykker ind på dem "udefra" - altså udenfor tandkødet. Så hun mente, at Coco muligvis kunne risikere at tabe en tand eller to om 10 år, så er hun jo 13, så jeg tænker, vi godt kan leve med det til den tid
Så jeg skal bare holde lidt øje med det, sørge for at børste den (den er voldsomt meget mere snavset end resten af hendes tænder) og så skal det nok gå, pyyh!
Tak for inputs!
jun 2011
Min mor fortalte her til aften, at det ved mennesker sker ofte. Her fjerner man dem netop kun, hvis de sidder og trykker indeni knoglen, da det kan skade de andre tænder. Er de først kommet ud, lader man dem sidde til børnene er omkring 12-13år, for at se om de falder ud med mælketænderne, og så fjerner man, hvis de ikke gør.
Overtallig tand