Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Endnu en fodertråd
  • Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 298
    #4   6. apr 2016 Vi giver en skive rugbrød dagligt så blev maven fin hos vores smiley

• #6   6. apr 2016 Smid en håndfuld havregryn, rugflager eller lign. i det kornfri foder eller stik hunden en skive rugbrød ved siden af.
    Man kan også være fancy og købe et af de færdige korn/grønt mix og putte i foderet, men det andet er billigere og efter min mening nemmere.

Når jeg har noget rugbrød, der er ved at være lidt gammelt eller bare har for mange rester efter en frokost, så rister jeg det og bruger det som godbidder.

• #8   6. apr 2016 Hvad er det der gør at du ikke mener hun trivedes på kornfrit?

• #9   6. apr 2016 Hun har afføring 3 gange dagligt (bliver fodret 2 gange om dagen) og skal have MEGET foder for at holde vægt. Jeg tror hun har afføring så ofte, fordi hun får så meget foder, for ikke at tabe sig igen.

Vi har prøvet taste of the wild (den gule sæk) og to forskellige sække fra real nature wilderness, det er samme problem med det hele smiley

• #11   6. apr 2016 Ville der så ikke være orm i afføringen?

De første 11 måneder af hendes liv har hun fået Arion, så skifter vi til div. kornfrie mærker, hun begynder at have afføring oftere, og tabe sig (bliver derfor sat op i foder).. Så jeg tænker blot at det giver mening, at foderet er synderen smiley

• #13   6. apr 2016 Vi skal alligevel til sundhedstjek her på fredag, så vil spørge hende der smiley

• #15   6. apr 2016 Jeg købte i efteråret et par sække Kingsmoor kornfrit og alle mine 4 hunde tabte sig på det og måtte sættes op både i forhold til det nuværende foder (med korn) og i forhold til vejledning på sækken. Mine hunde var vilde med det, men der skulle noget mere til.

Jeg har hørt andre, der har oplevet det samme med kornfrit, så selv om det lyder som det mest naturlige og sikkert er sundt uden korn, så kan din hund sagtens være en af dem, der ikke så godt holder sul på de.

Men det lyder da fornuftigt at vende det med dyrlægen, når du alligevel derhen

• #16   6. apr 2016 Ikke alle hunde fungerer på kornfrit. Vaks gør fx ikke. Hans hud bliver fedtet, han taber sig, han får skæl og hans afføring bliver blød.
    Han fungerer på foder med ris i.

Men prøv nogle af de forslag, de andre kommer med - Uanset hvad, skader det ikke at tjekke for orm.

• #17   6. apr 2016 Tidligere foder har også været med ris, som "kornkilde".. Jeg synes det er ærgerligt, fordi hun ELSKER foderet, og alle hunde vi møder er helt elektrisk for det. Jeg synes bare det er for meget foder hun skal have, og for mange gange om dagen, hun skal skide.

Vender det med dyrlægen når hun alligevel skal vaccineres smiley

- Hun får næsten det dobbelte af, hvad hun fik på det gamle foder, og det er også næsten det dobbelte af, hvad vejledningen på posen siger.

• #18   6. apr 2016 Hvis hunden fungerer godt på Arion er det så ikke bare at fodre med det ?
    Hvorfor er det så vigtigt med kødprocenten når hunden åbenbart har det bedre med det der ikke lever op til din ide om idealfoderet?

• #19   6. apr 2016 Mikes Mor, jeg fodrer Essentials og Platinum i alle varianter samt en god del Barf kød/ben/fisk/æg og egnede rester fra vores egen mad.

• #20   6. apr 2016 *lb* Det er bestemt også under overvejelse, jeg vil blot gerne give hende et foder, der er bedre i mine øjne smiley

• #22   6. apr 2016 Hvorfor ikke bare give hende det, hun fra starten fungerede på?

• #23   6. apr 2016 Nå, der havde været andre smiley

Det giver ikke mening at søge efter det perfekte foder på ingredienslisten, når hunden allerede helt tydeligt viser hvad der er perfekt for den.

• #24   6. apr 2016 *CH* Men hun er 10x vildere med kornfrit smagsmæssigt, end Arion smiley

• #25   6. apr 2016 Hun kan ikke smage om der er korn eller ej. Hvis Arion ikke smager hende, så er det jo om at finde et produkt der BÅDE smager hende og hun fungerer på.

Når det kommer dertil så er ingredienslisten udelukkende vejledende og der må vi smide vores kæpheste over skulderen og glemme dem lidt smiley

• #26   6. apr 2016 Nej, men hun kan vel smage forskel, fordi der er markant mere kød i det foder vi har nu (kornfrit), derfor ville jeg gerne have et foder, med lige så meget kød, så det smager godt, men stadig med korn, som der er i Arion smiley

Jeg vil jo helst give hende et foder hun elsker - men det nytter ikke noget, når hun skal have 400-450 gram om dagen, og skider 3 gange smiley

• #27   6. apr 2016 Nej, hun skal fungere på det, det er nr. 1.

Jeg tror ikke hundene kan smage om der er mere eller mindre kød i tørfoder. Det ville undre mig meget.
    Der er kun en vej og det er at prøve sig frem. Du ved, at du kan vende tilbage til Arion, det fungerer hun på.
    Hvis hun ikke elsker det højt, så ved du ihvertfald at ingredienslisten der passer hende godt.

Så er det om at finde noget tilsvarende og håbe det bedste både hvad smag og effekt angår.

• #29   6. apr 2016 Jeg tænkte bare, at det, at der er så meget forskelligt kød i, må give en eller anden god smag smiley

Vi må eventuelt forsøge os med foder der ligner arion i ingredienslisten - og så prøve det af i et par måneder. Hun er nemlig altid vild med foder, når det er helt nyt, men så plejer glæden at falde.. Wilderness er hun stadig HELT vild for, hun hopper og danser når hun skal have mad smiley

• #30   6. apr 2016 Mine hunde fungerer ikke på kornfri, faktisk fungerer de bedst på foder med majs;) sådan er det, jeg køber aldrig foder lavet af affald, dvs biprodukter, men korn ser altså ud til at være nødvendigt for mine hunde;)

• #31   6. apr 2016 nu er der altså en del smagsvarrianter i Arion..

kylling
    lam
    laks
    hjort

hvilke er prøvet ?
    min kræsenpind af en hund er ret vild med den med hjort (Digestive Sensibility)

Der findes også kornfri Arion.
    Den hedder chicken & potato

• #32   6. apr 2016 Arion original serien er i øvrigt også glutenfri. dvs der er ikke korn i, men der er ris så det afhænger lidt af definition og overbevisning om Arion er kornfri eller ikke

• #33   6. apr 2016 lb vi har prøvet kylling og laks smiley Kan jo være det har noget med gluten at gøre - vi skal måske prøve en anden smagsvariant smiley

• #34   6. apr 2016 Mine hunde kan allerbedst li Royal Canin - sådan har det været med samtlige hunde jeg har haft siden 90.
    Så enten har de ingen smagsløg, eller også har de lige sønderskudt din teori om, at hunde bedst kan lide foder med masser af kød i smiley

Jeg kan ikke få mine hunde til at fungere på kornfrit - de skal æde sig midtover og taber sig alligevel.
    Det dur ikke helt smiley

• #35   6. apr 2016 Fint at vende det med dyrlægen, men lad være med at bide på dyrlægens eget foder smiley

• #36   6. apr 2016 Hvad er der galt med dyrlægens foder da ?

• #37   6. apr 2016 Hvis den fungerer på dyrlægens, så er det jo det, den skal have...

• #38   6. apr 2016 At dyrlægerne altid forsøger at sælge deres eget foder. De ved en helvedes masse om syge dyr, men de ved ikke altid det store om ernæring hos hunde.

• #39   6. apr 2016 Nå så det er ikke foderet men dyrlægerne den er gal med .. godt så ..

Kommentér på:
Endnu en fodertråd

Annonce