{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

Endnu en tråd om hvalpefoder {{forumTopicSubject}}

Ja endnu en fodertråd - sorry, men jeg synes alt hvad jeg søger herinde er fra 2012-13 og det er lige gammelt nok når vi skriver 2015 om lidt.

Hvilket mærke af foder anbefaler I til en cavalier?

Den store var møgkræsen og spiste nærmest intet hele hendes hvalpetid, så der har jeg desværre ikke gode erfaringer fra. Hun stortrives dog på hendes voksen foder som består af Wolfsblut eller TOW (alt efter hvad der lige er på tilbud).

Vil de to mærker ikke også være fine til hvalpe? Og er der noget med at især Wolfsblut har varianter hvor der er meget protein osv. i som ikke er godt for hvalpene? Eller bliver den variant så ikke lavet til hvalpe?

Oplys og belær mig endelig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Endnu en tråd om hvalpefoder
  • #1   24. nov 2014 Tow laver super hvalpe foder.


  • #3   24. nov 2014 Jeg skal selvfølgelig snakke med opdrætter om hvad hun får - og hun får sikkert også nok godt foder. Men derfor vil jeg rigtig gerne researche lidt om det inden jeg skal hjem og besøge dem smiley

    Umiddelbart sværger jeg til Wolfsblut, men jeg har jo som sagt ingen erfaring med deres hvalpevariant. Hun vil blive flyttet over på et kornfrit foder, hvis hun ikke allerede får det smiley det er netop mig der nægter at fodre med rovdyr med korn. Men jeg bestiller altid Wolfsblut hjem via Tyskland for at spare penge, men det er jo ikke sådan at bytte så vil lige være helt sikker på at det er det rigtige jeg bestiller. Måske skulle jeg finde ud af noget med en lille foderprøve, men må se.

    Og tak smiley jeg glæder mig simpelthen som et lille barn til hun kan komme hjem.


  • #5   24. nov 2014 Ja det ved jeg da heller ikke smiley

    En lovlig undskyldning er vel at jeg sidder til forelæsning og skal forestille at lytte til den surrealistiske inspiration i DK - så tæller det vel ikke at jeg læser dansk på uni og skal forestille at kunne skrive...? smiley smiley


  • #7   24. nov 2014 Jo, men jeg har ikke rigtig en fryser til at fodre med BARF.

    Jeg er også lidt ræd for det efter Saphira endte med at blive hundesyg af mavekatar og mavesårslignelse symptomer efter jeg havde forsøgt at starte hende op på det. Så jeg har mistet modet lidt til det.


  • #8   24. nov 2014 Jeg er gået fra at råfodre den ene af mine hunde igennem 8 år, til nu at fodre ham med Hike Sensitive, og det er nok det bedste jeg har gjort for ham smiley
    Jeg vænnede mig aldrig til at fodre med det rå, og det glæder mig helt ind i mit hjerte at se, at han endelig får lov til at æde noget, han virkelig kan lide smiley

    Jeg er ikke så meget inde i deres hvalpefoder - men du kan da evt kigge ind på deres hjemmeside.
    Tillykke med den nye smiley


  • #10   24. nov 2014 Det var vist også noget med at man ikke må starte på grøn kallun - hvilket jeg jo blev rådet til af byens forhandler.
    Og så bliver jeg bare sådan lidt at nå ren forhandler der netop skal rådgive osv. lyver for mig, så tør jeg næsten ikke at lægge hund til det længere.
    Hun får ofte rester fra vores bord af forskelligt kød, pålæg, ris osv. Hun spiser helst ikke med mindre der er noget ovenpå pillerne. Men bare 2 gram kød fra vores bord og så spiser hun glædeligt.

    Men rå kød nægter hun at røre - hvilket er sjovt for hun elskede det som lille. Lige indtil nummeret med kallunen. Nu jeg kan ikke engang få hende til at spise et lammeribben eller andet smiley der håber jeg at miniputten har en drabelig appetit så hun kan lære storsøster at man godt kan spise rå ben.


  • #11   24. nov 2014 Hvad mener I om Olivers kornfrie? Det er vist det som hun fodres med nu.

Kommentér på:
Endnu en tråd om hvalpefoder

Annonce