Halsbånd - forslag Halsbånd - forslag
Min smuksak er en lille dame på 9 måneder. Cocker / golden retriever med tilhørende bølget pels.
Jeg var ikke imponeret over det gamle halsbånd. Mærket var anione og det skulle strammes af og til, fordi det gav sig og blev løsere. Fred være med at jeg har stået to gange og kigget på et halsbånd for enden af en line uden hund i. (Der skete ikke andet end hun legede med en hundeven og halsbåndet er smidt ud nu, så det gentager sig ikke.)
Vi har købt et bredt læderhalsbånd ad mærket Hunter, og det er pænt, kan ikke løsne sig fordi det spænder på en anden måde men desværre slider det hårdt på hendes pryd, jeg mener er hårdt mod pelsen.
Hunden har hele tiden samme halsbånd på. Navneskiltet skal jo være et sted, og line sidder i halsbåndet når vi går tur eller træner.
Hvad anbefaler i
1) Skal ikke give sig med tiden, jeg købte netop nyt for ikke at stå med line & halsbånd uden hund.
2) Skal slide minimalt på lang pels.
3) Jeg gider ikke glimmer og bling bling... Det skal være enkelt, praktisk, holdbart og gerne bygget til daglig brug de næste års tid...
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
http://kenjan.dk/varegrupper/hundeartikler/hundehalsband/rundsyet-og-rundlaeder.html
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.535
til Caos og det virker, han har endnu ikke forladt sit halsbånd, samt hans pels under halsbåndet er fin, så enten som Søren skriver, eller et halvkvæler, vil være en god løsning
http://www.dyrenesnetto.dk/shop/kvaelerhalsbaand-polstret-med-neopren-trixie-3081.html
jun 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 451
Kvæl eller halvkvæl?
Jeg havde en ekspedient som jeg mistænkte for at have lige så meget professionel indsigt i sine produkter som hvis jeg havde spurgt en dør der er bidt i...
Jeg tænker umiddelbart, at korrekt brugt er der intet "syndt" i ovennævnte modeller, hvis de løsner sig i samme brøkdel af et sekund hunden ikke trækker. Fungerer de sådan?
maj 2008
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 516 Svar: 12.529
http://www.123hjemmeside.dk/hundenshus/1321384
De er brede, bløde - med halvkvæl - og bliver syet specielt til hunden efter mål og farvevalg.
Mine har deres nye på, på det her foto:
jun 2015
Interessant påstand.
Hvor høj er en 25-30 kg hunds hvirvel? 3 cm? Dvs alle som ikke bruger 6 cm halsbånd gør noget grumt? Men jeg har kun ser ingen med så store halsbånd?
aug 2007
Så snart man er 100% sikker på, at hunde ikke trækker eller hopper frem, så kan man jo reelt gå med en sytråd
maj 2015
Følger: 52 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.478
jun 2015
30 cm? fordelt på 6 cervikale hvirvler, det vil sige måske op til 5 cm pr hvirvel?
Men halsbånd er ikke så brede, ikke engang transport selen, som er certificeret til bilkørsel som sikkerhedsele til hund, er så bred.
Hvorfor ser vi ikke kliniske skader hos hovedparten af hunde?
Hvad er den originale kilde, før jeg køber specialsyet bredt halsbånd?
jun 2015
Ups, noget er galt i formuleringen.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.514
Bortset fra kæde med store led engang i mellem når det fx regner, vi skal til stranden, en gang imellem til træning eller vi går spor og skal have noget at sætte böttcherselen fast i
Min hund vejer 35 kg hendes Nomehalsbånd er 5 cm bredt. Jeg køber dem samme sted som Karina; de er flotte, holdbare og man kan selv vælge hvordan det skal se ud
feb 2013
Jeg bruger Nome fordi det er ikke slider på pelsen og kan købes hunden IKKE kan trække sig baglæns ud. Det sidste har været meget vigtigt med et par af mine tidligere hunde, men megajagtinstinkter og stor opfindsomhed for at komme afsted på jagt
maj 2008
Chilis halsbånd er tyndere end min lillefinger. Er jeg så en dyreplager?
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.907
Personligt brugt jeg sele da hun var hvalp, whippethalsbånd, da hun var unghund og skulle lære at gå pænt, og nu et ca 2-3cm bredt læder fra Hunter.
Jeg synes bestemt ikke, du skal vælge hverken halv eller helkvæl, hvis din hund skal have halsbånd på hele tiden. Der kan ske uheld, når den er alene hjemme, hvor kvælerhalsbåndene har alt for nemt ved at sætte sig fast i ting.
feb 2013
jun 2015
Hun ved godt, at det er hendes...
Hun får lov til at have det på altid. Risikoen for for alt muligt andet er større.
jun 2015
Gnaver lidt i det og begraver det så i kurven.
Hun ved godt, hvad der er hendes.
Det er sikkert nok i dette lys at hun beholder det på - hellere om halsen end i maven.
Underligt nok skal sko bare bæres?
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Det slider ikke pelsen på samme måde som flade halsbånd og det bliver ikke vilket ind i hår på samme måde.
elgskind er super lækkert blødt men det er ikke så holdbart som kalveskind.
Jeg bruger helkvæl til min, men jeg bruger aldrig kvælerfunktionen.
Det er nemt at få af og på, selv med en stor manke
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
feb 2013
jun 2015
jun 2015
dec 2010
Helene: Hvad med et rundsyet almindeligt læderhalsbånd til din hund ? Tror at det kunne fungere meget godt
jun 2015
...
Eller halvkvæl, jeg tror at størrelse 40 cm i lukket tilstand vil passe til minimum af kvæl effekt men at det er dejligt løst for hende resten af tiden.
Så er det nok også nemmere at vride af, hvis hun en dag sidder fast.
Jeg tror at nuværende passer en hals str 40-45 cm, og det er i inderste hul.
Jeg har nu haft mange dyr hele mit liv, og husker ingen episoder med at jeg har set, eller andre som har dyr har set med egne øjne dyr der sidder fast i seletøj eller lignende.
Men jeg har da fanget fremmede løse heste, som jeg kunne holde fordi de havde grimer på, og gribe en hund på gale streger pga jeg kunne holde i halsbåndet.
aug 2007
Det var på en gåtur, og de havde halsbånd på - og som de fleste hunde i den alder, havde de en fest med at fange hinanden i halsbåndene og holde fast.
På et tidspunkt havde Qimmit fat i Aquis halsbånd, og Aqui hoppede så meget rundt, at halsbåndet snoede sig en omgang rundt om Qimmits underkæbe, hvorefter de begge sad uhjælpeligt fast - og Aqui var meget meget tæt på at blive kvalt.
Gudskelov var vi to afsted med dem, så den ene kunne holde Aqui i ro, mens den anden fik løsnet og drejet Qimmit rundt, så han kunne komme løs.
Hvis jeg havde stået alene, er jeg bange for, at jeg havde mistet Aqui...
For ikke at tale om, hvis det var sket derhjemme, mens de var alene.
Såååå.. INGEN halsbånd hjemme ved mig, medmindre jeg er sammen med hundene.
jun 2015
Du er den første jeg har mødt, som har set den slags.
Jeg har kun hørt vandrehistorier.
Og jeg frygter mere for en hund, der løber udud foran en bil, det uheld er lettest at standse hvis man har noget at holde fast i.
Det er forskelligt, hvad vi frygter.
dec 2010
Og så har en bekendt, som er opdrætter, forøvrigt også oplevet at to hunde fik viklet sig ind i den enes halsbånd, under leg. Det kostede en knækket hjørnetand
jun 2015
Det er tre cases.
Foresten, jeg endte med rundsyet
dec 2010
jun 2015
Og det glider meget fint over pelsen og gnaver ikke.
Halsbånd - forslag