1.910 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Halsbånd - forslag Halsbånd - forslag

Min smuksak er en lille dame på 9 måneder. Cocker / golden retriever med tilhørende bølget pels.
Jeg var ikke imponeret over det gamle halsbånd. Mærket var anione og det skulle strammes af og til, fordi det gav sig og blev løsere. Fred være med at jeg har stået to gange og kigget på et halsbånd for enden af en line uden hund i. (Der skete ikke andet end hun legede med en hundeven og halsbåndet er smidt ud nu, så det gentager sig ikke.)

Vi har købt et bredt læderhalsbånd ad mærket Hunter, og det er pænt, kan ikke løsne sig fordi det spænder på en anden måde men desværre slider det hårdt på hendes pryd, jeg mener er hårdt mod pelsen.

Hunden har hele tiden samme halsbånd på. Navneskiltet skal jo være et sted, og line sidder i halsbåndet når vi går tur eller træner.

Hvad anbefaler i
1) Skal ikke give sig med tiden, jeg købte netop nyt for ikke at stå med line & halsbånd uden hund.
2) Skal slide minimalt på lang pels.
3) Jeg gider ikke glimmer og bling bling... Det skal være enkelt, praktisk, holdbart og gerne bygget til daglig brug de næste års tid...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halsbånd - forslag
  • #1   6. apr 2016 Jeg ville gå efter et rundsyet kvælerhalsbånd
    http://kenjan.dk/varegrupper/hundeartikler/hundehalsband/rundsyet-og-rundlaeder.html

• #2   6. apr 2016 Jeg har Trixie Fusion halvkvæl
    til Caos og det virker, han har endnu ikke forladt sit halsbånd, samt hans pels under halsbåndet er fin, så enten som Søren skriver, eller et halvkvæler, vil være en god løsning
    http://www.dyrenesnetto.dk/shop/kvaelerhalsbaand-polstret-med-neopren-trixie-3081.html

• #3   6. apr 2016 Hej Søren.
    Kvæl eller halvkvæl?

Jeg havde en ekspedient som jeg mistænkte for at have lige så meget professionel indsigt i sine produkter som hvis jeg havde spurgt en dør der er bidt i...

Jeg tænker umiddelbart, at korrekt brugt er der intet "syndt" i ovennævnte modeller, hvis de løsner sig i samme brøkdel af et sekund hunden ikke trækker. Fungerer de sådan?

• #4   6. apr 2016 Jeg bruger selv kvæl til Chili, men et halvkvæl sikrer vel også, at hunden ikke kan vriste sig fri. Det rundsyede gør, at pelsen slides mindre smiley

• #11   6. apr 2016 Jeg er rigtig glad for dem her:
    http://www.123hjemmeside.dk/hundenshus/1321384

De er brede, bløde - med halvkvæl - og bliver syet specielt til hunden efter mål og farvevalg.

Mine har deres nye på, på det her foto:

profilbillede
  • #12   6. apr 2016 Hvad er kilden til at det skal dække to halshvirvler?

Interessant påstand.
    Hvor høj er en 25-30 kg hunds hvirvel? 3 cm? Dvs alle som ikke bruger 6 cm halsbånd gør noget grumt? Men jeg har kun ser ingen med så store halsbånd?

• #13   6. apr 2016 Helene - man anbefaler et bredt halsbånd over to hvirvler, for at undgå nakkeskader, når/hvis hunden får et ryk i snoren (ikke nødvendigvis fordi du rykker i snoren, men fordi den selv hopper rundt eller springer frem) Det er det mindst belastende, hvis man ikke ønsker at bruge sele, og er specielt vigtigt med hvalpe og unge hunde, som jo ikke lige altid er helt stabile i at gå pænt i linen.

Så snart man er 100% sikker på, at hunde ikke trækker eller hopper frem, så kan man jo reelt gå med en sytråd smiley

• #14   6. apr 2016 Det er ikke højde på nakkehvirvlen, men bredden man går efter smiley

• #15   6. apr 2016 Men hvad er der fra baghovedet til forside af bryst?
    30 cm? fordelt på 6 cervikale hvirvler, det vil sige måske op til 5 cm pr hvirvel?

Men halsbånd er ikke så brede, ikke engang transport selen, som er certificeret til bilkørsel som sikkerhedsele til hund, er så bred.
    Hvorfor ser vi ikke kliniske skader hos hovedparten af hunde?
    Hvad er den originale kilde, før jeg køber specialsyet bredt halsbånd?

• #16   6. apr 2016 Bredden er det laterale plan? Dvs fra højre til venstre. Højde er op og ned.

Ups, noget er galt i formuleringen.

• #17   6. apr 2016 Jeg stemmer i med Karina: Nomehalsbånd. Jeg har brugt den slags i snart 10 år og jeg kommer nok aldrig til at bruge andet til fx gåture smiley
    Bortset fra kæde med store led engang i mellem når det fx regner, vi skal til stranden, en gang imellem til træning eller vi går spor og skal have noget at sætte böttcherselen fast i smiley (og nej, kæden er ikke 'ond' og jeg bruger den ikke til afstraffelse)
    Min hund vejer 35 kg hendes Nomehalsbånd er 5 cm bredt. Jeg køber dem samme sted som Karina; de er flotte, holdbare og man kan selv vælge hvordan det skal se ud smiley Her er Perle med sit fine pink halsbånd med navn smiley

profilbillede
  • #18   6. apr 2016 @Helene jeg deler lidt din undren mht påstanden om de to hvirvler. Set med anatomiske øjne giver det ikke rigtigt mening at snakke om bredden af to hvirvler smiley Og skulle have dækket to hvirvlers højde så skal de fleste mellemstore/store hunde bruge halsbånd på 10-15 cm i bredden smiley
    Jeg bruger Nome fordi det er ikke slider på pelsen og kan købes hunden IKKE kan trække sig baglæns ud. Det sidste har været meget vigtigt med et par af mine tidligere hunde, men megajagtinstinkter og stor opfindsomhed for at komme afsted på jagt smiley

• #19   6. apr 2016 Et halsbånd skal dække to halshvirvler for at beskytte hundens hals. Spændende teori. Uanset halsbåndets bredde så vil de første hvirvler uden for halsbåndet stadig være mere udsatte, men det kan langt de fleste hund godt holde til.
    Chilis halsbånd er tyndere end min lillefinger. Er jeg så en dyreplager?

• #20   6. apr 2016 Menes der ikke bare at halsbåndet skal kunne nå hen til/henover to halshvirvler? Jeg har selv tænkt at det jo ellers skulle være enormt bredt.. Pointen er vel bare at et fx tyndt rundsyet kan lægge sig uheldig og trykke midt imellem hvilket giver skader.

Personligt brugt jeg sele da hun var hvalp, whippethalsbånd, da hun var unghund og skulle lære at gå pænt, og nu et ca 2-3cm bredt læder fra Hunter.

Jeg synes bestemt ikke, du skal vælge hverken halv eller helkvæl, hvis din hund skal have halsbånd på hele tiden. Der kan ske uheld, når den er alene hjemme, hvor kvælerhalsbåndene har alt for nemt ved at sætte sig fast i ting.

• #21   6. apr 2016 Mine hunde har aldrig halsbånd på når de er alene. Der kan ske uheld også med faste halsbånd; min gamle foxterrier fik engang en tå på ene bagpote til at sidde fast i ringen på hendes halsbånd (fast læder). Det ville da have været trælst hvis det var sket mens hun var alene hjemme smiley

• #22   6. apr 2016 Hvis jeg tager halsbåndet af Saga og lægger det et højt sted klatrer hun op efter det og gnaver i det eller begraver det i kurvens tæpper.
    Hun ved godt, at det er hendes...

Hun får lov til at have det på altid. Risikoen for for alt muligt andet er større.

• #23   6. apr 2016 Tager jeg halsbåndet af Saga og lægger det et utilgængeligt sted, klatrer eller hopper hun op og henter det.
    Gnaver lidt i det og begraver det så i kurven.

Hun ved godt, hvad der er hendes.
    Det er sikkert nok i dette lys at hun beholder det på - hellere om halsen end i maven.

Underligt nok skal sko bare bæres?

profilbillede
  • #24   6. apr 2016 Rundsyet læder synes jeg er bedst til langhårede hunde.
    Det slider ikke pelsen på samme måde som flade halsbånd og det bliver ikke vilket ind i hår på samme måde.

elgskind er super lækkert blødt men det er ikke så holdbart som kalveskind.
    Jeg bruger helkvæl til min, men jeg bruger aldrig kvælerfunktionen.
    Det er nemt at få af og på, selv med en stor manke

• #25   6. apr 2016 Jeg bruger rundsyet læderhalsbånd (kvæler) til min langhårede hund, da det virker som om at det er den type der slider mindst, samt undgår at filtre sig sammen med pelsen. Men han har det kun på, når vi går tur. Ved ikke hvor godt det vil fungere til en hund, der skal have det på 24 - 7 ? Der ville jeg nok ikke vælge kvæler modellen.

• #26   8. apr 2016 @Helene: Det er da helt sikkert muligt at fjerne et halsbånd fra sin hunds rækkevidde smiley

• #27   8. apr 2016 Ja. På toppen af reolen, men siden jeg mener at hun skal have et "håndtag" på, i tilfælde af hun kommer løs og naboen skal fange hende, hun skal holdes for at holde så torn kan tages ud af pote og andet mærkeligt så synes jeg det er smartere at lade hende beholde det på.

• #28   8. apr 2016 Det er lidt ligesom debatten om grimer og heste - jeg vil også lade en hest beholde grimen på.

• #29   8. apr 2016 Kan godt følge tankegangen i at lade hunden beholde halsbåndet på, altid. Har selv overvejet det, da mine strøg ud af havelågen, som var blæst op i løbet af natten smiley Men tør ikke at lade dem beholde halsbåndet på, når de er alene, da de risikoen for at hænge fast i hinandens halsbånd, under leg, er for stor.

Helene: Hvad med et rundsyet almindeligt læderhalsbånd til din hund ? Tror at det kunne fungere meget godt smiley

• #30   8. apr 2016 Det tror jeg også.

...
    Eller halvkvæl, jeg tror at størrelse 40 cm i lukket tilstand vil passe til minimum af kvæl effekt men at det er dejligt løst for hende resten af tiden.
    Så er det nok også nemmere at vride af, hvis hun en dag sidder fast.
    Jeg tror at nuværende passer en hals str 40-45 cm, og det er i inderste hul.

Jeg har nu haft mange dyr hele mit liv, og husker ingen episoder med at jeg har set, eller andre som har dyr har set med egne øjne dyr der sidder fast i seletøj eller lignende.

Men jeg har da fanget fremmede løse heste, som jeg kunne holde fordi de havde grimer på, og gribe en hund på gale streger pga jeg kunne holde i halsbåndet.

• #31   8. apr 2016 Jeg har desværre haft en rigtig grim oplevelse, da Aqui og Qimmit var unghunde og løb og legede.
    Det var på en gåtur, og de havde halsbånd på - og som de fleste hunde i den alder, havde de en fest med at fange hinanden i halsbåndene og holde fast.

På et tidspunkt havde Qimmit fat i Aquis halsbånd, og Aqui hoppede så meget rundt, at halsbåndet snoede sig en omgang rundt om Qimmits underkæbe, hvorefter de begge sad uhjælpeligt fast - og Aqui var meget meget tæt på at blive kvalt.
    Gudskelov var vi to afsted med dem, så den ene kunne holde Aqui i ro, mens den anden fik løsnet og drejet Qimmit rundt, så han kunne komme løs.
    Hvis jeg havde stået alene, er jeg bange for, at jeg havde mistet Aqui...
    For ikke at tale om, hvis det var sket derhjemme, mens de var alene.

Såååå.. INGEN halsbånd hjemme ved mig, medmindre jeg er sammen med hundene.

• #32   8. apr 2016 Okey Karina.

Du er den første jeg har mødt, som har set den slags.

Jeg har kun hørt vandrehistorier.
    Og jeg frygter mere for en hund, der løber udud foran en bil, det uheld er lettest at standse hvis man har noget at holde fast i.

Det er forskelligt, hvad vi frygter.

• #33   8. apr 2016 Helene: Mine har flere gange siddet fast med en klo i deres halvkvæler halsbånd (når de har kløet sig), så det vil jeg ikke anbefale til hjemmebrug. Tror at der er mindst risiko for det, med et fast halsbånd.

Og så har en bekendt, som er opdrætter, forøvrigt også oplevet at to hunde fik viklet sig ind i den enes halsbånd, under leg. Det kostede en knækket hjørnetand smiley Så det sker desværre, men gudskelov ikke så tit.

• #34   8. apr 2016 Okey.
    Det er tre cases.

Foresten, jeg endte med rundsyet

• #35   8. apr 2016 Håber at det nye halsbånd fungerer smiley

• #36   9. apr 2016 Indtil videre ser det sådan ud.

Og det glider meget fint over pelsen og gnaver ikke.

Kommentér på:
Halsbånd - forslag

Annonce