262 visninger
|
Oprettet:
Til alle som kan hjælpe... :) {{forumTopicSubject}}
Vi tænkte på om der var nogen herinde som ved noget om den form for træning, hvor man bl.a. træner hunden med hjælp af beskyttelses ærme....? Peter mener det hedder noget med "epo", men vi kan ikke finde noget om det på nettet....
nov 2004
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 48
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 413 Svar: 5.978
feb 2005
Følger: 43 Følgere: 42 Emner: 52 Svar: 1.500
okt 2004
Følger: 78 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 1.265
Det er ganske rigtigt til C-arbejde man bruger et bideærme....Det er langtfra kun schæferhundeklubben der træner det.
Kort sagt er det brugshundeklubber, og specielklubber for brugshunderacer.
De forskellige klubber har forskellige restriktioner på hvilke racer der må deltage i C-arbejde, og det er BESTEMT heller ikke noget man "bare lige" kaster sig ud i!
Der er mange ting at tage ind i sine overvejelser først.
Det er vigtigt at den grundlæggende dressur er på plads først, og at man "kender" sin hund og dens temperament....Det er absolut ikke alle hunde der bør lærer C-arbejde! Og her mener jeg ikke hunderacer, men hundeindivider!
Forstået på den måde at en hund der træner C-arbejde bør have en vis psyke og et godt temperament i forvejen....
Jeg uddyber meget gerne alt det jeg kan, ligesom andre sikkert også gerne vil ( Ved der er en del herinde med langt større erfaring i C-arbejde end jeg)
Mange hilsner Laila.....
( Der ikke kan komme ind på sin egen profil, fordi jeg åbenbart ikke må få tilsendt min kode.....)
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 413 Svar: 5.978
Inge: det er vi klar over, men vi har hørt at den amerikanske bulldog skulle være god til det, så derfor har vi overvejet det... Vi er godt klar over det med temperament og lignende, og vi har planer om endnu et kursus før vi overhovedet begynder at overveje c-arbejde...
feb 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 1
Til alle som kan hjælpe... :)