{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.143 visninger | Oprettet:

Tæve der dufter godt {{forumTopicSubject}}

Jeg ved at nogle giver korofyl (tror jeg de hedder) til tæver i løb, for at de ikke skal dufte så meget.
Kan det have effekt på tæver der ikke er i løb?

Vi passer jævnligt min brors tæve, og der var intet før første løbetid
Men nu bliver Hund helt kulret, savler og ville pinke hende konstant, hvis han fik lov (bare rolig det gør han ikke)
Hun er ikke er nærheden af løbetid, hun afsluttede for ca 1,5 mdr siden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæve der dufter godt
  • #1   18. apr 2016 Klofyl, der skal gives en del til tæven, husker ikke hvor mange, men det står på beholderen. Det virker på nogle tæver - ikke alle.

  • #2   18. apr 2016 Men også på tæver der ikke er i løb?

  • #3   18. apr 2016 Nej, da det kun er den gode duft, som pillerne eftersigende skulle "dæmpe". Jeg har aldrig overvejet selv at bruge dem på en tæve, der ikke var i løb. Men prøv da ad, så du kan teste det nu, hvor hun ikke dufter lige så godt som under rigtig løb.

  • #4   18. apr 2016 Hvis tæven dufter godt uden at være i løb, er det så ikke bare at prøve dem?

  • #5   18. apr 2016 Jeg brugte dem til min, da hun var ung, der var sådan... bedring.. men visse hanhunde er jo i virkeligheden ligeglade med duften, og humper løs/slikker/etc ligeså snart de opdager, det er en tæve.

    De typer klares bedst med en støvle.


  • #6   18. apr 2016 Kan din tæve finde ud af at sige fra, så husk at belønne den og gerne højlydt, det kan få hanhundejere til at fatte, at man ikke synes, det er ok. smiley

  • #7   18. apr 2016 Det er min hanhund og min brors tæve, og hun siger ikke fra
    Hun smider sig bare ned, så han kan komme til
    Men jeg prøver lige at høre min bror om vi skal prøve. Det vil være så ærgeligt hvis vi ikke kan passe hende, men jeg orker heller ikke være over dem konstant


  • #8   18. apr 2016 Er du sikker på at hunden ikke har underlivsbetændelse ? Nogle hanhunde kan godt "forveksle" duften af underlivsbetændelse, med duften af løbetid.

    Hvis du "bare" har en hormonbombe af en forelsket hanhund, så var det helt klart værd at afprøve klorofyl tabletter, dog tænker jeg at han vil slappe af med tiden, når de lærer hinanden bedre at kende


  • #9   18. apr 2016 Nej jeg ved ikke om hun har underlivsbetændelse.
    Han er sådan overfor ganske få tæver.
    Han har dog ikke været sådan overfor hende før efter hun begyndte at komme i løbetid.
    De har kendt hinanden siden hun var 3 mdr, vi passer hende jævnligt, så det bliver nok desværre ikke bedre over tid


  • #10   18. apr 2016 Hvad er tegn på underlivsbetændelse ud over ændret duft

  • #11   18. apr 2016 Problemet med underlivsbetændelse er, at der kan være mange tegn, eller næsten ingen tegn smiley Det er en giftig sygdom. Men sådan generelt, så vil man ofte opleve feber, øget drikkelyst, udflåd (gulligt/grønligt) og ændret adfærd (f.eks. krummer ryg pga. smerter). Men hvis I vil være helt sikre, så få evt. Dyrlægen til at mærke hende igennem.

    En anden mulighed var jo så også at få hende steriliseret, så er der i hvertfald ingen risiko for underlivsbetændelse, eller problemer med at få hende passet (ingen løbetid).


  • #12   18. apr 2016 Altså det eneste der er, er at hun åbebart dufter meget fantastisk for min ene hanhund, den anden er ligeglad.
    Hun er hverken syg eller trist og løber gladeligt og leger

    Om hun skal steriliseres har jeg ikke noget med at gøre, da det ikke er min hund smiley


  • #13   18. apr 2016 I må holde godt øje med hende, for mange gange, viser de først tegn på sygdommen, når det er så alvorligt, at de er ved at dø smiley Jeg har haft 2 tæver med underlivsbetændelse, og det er sgu noget skidt. Dyrlægen mente at min ene tæve havde haft gentagne underlivsbetændelser, som hun selv havde nedkæmpet (hun havde ikke vist tegn på sygdom), så det er en lumsk sygdom.

    Du kan jo foreslå en sterilisation til ejer smiley


  • #15   18. apr 2016 Tak skal I have
    Jeg vil helt sikkert nævne det for min bror.
    Jeg passer hende kun til torsdag, så jeg begynder ikke selv at tage til dyrlæge med hende, fordi min ene hund synes hun dufter godt smiley


  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #17   18. apr 2016 Klorofyl virker mod dårlig lugt generelt. Mennesker spiser dem f.eks. mod dårlig ånde og svedlugt.
    Så hvis det er pga en duft af en art, skulle de sagtens kunne virke, også selvom det ikke handler om aktuel løbetid.
    Men det kan vel også være en vane han har tillagt sig, efter han oplevede hende i løbetiden...?


  • #18   19. apr 2016 Han har ikke oplevet hende i løbetid, de har ikke været sammen der smiley

  • #20   19. apr 2016 Lenschow
    Jeg tror du har misforstået
    Det er min hund der er meget interesseret i min brors, som vi passer


  • #21   19. apr 2016 TS, jeg tror den kommentar er rettet mod mig. Men Lenschow, du gør dig ingen forståelse for, hvor lidt mange andre hundeejere tager hensyn. Og ja, man kan jo bede folk om en snor, men hvad så, når folk slet ikke er i nærheden, fordi hunden får lov at rende i forvejen? Hvad så når folk ikke reagerer? Hvad så når folk svarer, at det virker bedre, når tæven selv siger fra? Eller når de svarer, at "de selv skal finde ud af det"? Særligt den med at min hund skal presses så langt ud, at hun bliver sur, pisser mig fuldstændig af.

    Jo, man går jo bare selv. Selvfølgelig. Men her er det så, at der i 90% af tilfældene sker det, at hormonbunken bare går med. Igen, en støvle virker bare. Det får ejeren til at komme i sving med at finde en snor, eller i det mindste forsøge at få dyret væk fra os. Det hjælper naturligvis ikke på hormonbunkens ihærdighed, misforstå mig ikke, det gør det absolut ikke, men det virker på ejeren, når det begynder at være deres egen hund, det går ud over. smiley


  • #22   19. apr 2016 Sorry
    Så er det mig der har misforstået smiley


Kommentér på:
Tæve der dufter godt

Annonce