{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.688 visninger | Oprettet:

Min tæve dufter kronisk dejligt {{forumTopicSubject}}

Luna er nu omkring halvandet år, og var i første løbetid da hun var 11 måneder. Ca. 2-3 måneder efter løbetiden begyndte hun at dufte virkelig godt. Siden da har hanhunde i større eller mindre grad været meget interesserede i hendes bagdel. Det har vel varet omkring 3 måneder nu, uden hun faktisk har været i løbetid. Nogle hanhunde hyler efter hende og prøver at parre hende, andre prøver bare meget ihærdigt at få lov at snuse.
Jeg forsøger at gå steder/ tidspunkter, hvor der ikke er alt for mange hunde, men det kan jo ikke undgås at møde løse hanhunde i ny og næ smiley
Jeg synes det er ret svært at finde ud af, hvordan jeg skal gribe det an, da hun kan blive ret utryg hvis større hanhunde er efter hende, og det er jo også er problem ift., at ejerne kan miste kontrollen over deres hanhunde, og blive irriterede over, at jeg kommer med “en tæve i løbetid” (selvom hun ikke er det.)
Luna er ret social og legesyg, og jeg savner også det sociale ved gåturene. Jeg har hørt om lignende historier, hvor det ikke hjalp at sterilisere.
Jeg søger lidt råd og erfaringer, hvis nogen har oplevet noget lignende.
Umiddelbart overvejer jeg at se, om det hjælper at få hende på p-piller, og hvordan hun ellers reagerer på det, og derfra vurdere om det giver mening at sterilisere hende, men jeg ville meget nødigt ud i at skulle det, hvis der er håb for, det bare er en periode, og at det går over igen forholdsvis snart.
Hvad tænker I? smiley Nogen der har erfaringer med noget lignende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min tæve dufter kronisk dejligt
  • #2   23. mar 2021 Jeg er heller ikke vild med, hvis der skal rodes med hendes hormoner. Tak for tippet, det havde jeg slet ikke hørt om! smiley

  • #3   23. mar 2021 Jeg ville nok også lige få hende tjekket ved dyrlægen: Fx kan tæver godt have skedekatar uden andre 'symptomer' end at hanhundene finder hende mægtig interessant.

  • #4   23. mar 2021 Ah, ja, jeg tænker også at jeg må snakke med dem. Jeg sendte dyrlægen en mail omkring det her for et par uger siden, men hørte ikke fra dem. Jeg prøver at ringe derind senere smiley

  • #6   23. mar 2021 Jeg kan egentlig ikke forstå at man ikke kan undgå løse hunde? Kan du ikke bare gå et sted hvor der ikke er nogen løse? Ellers må du fjerne andres hanhunde hvis ikke ejer selv gør det! Det er utrolig synd for din hund og du risikerer at hun bliver nødt til at sige fra ret voldsomt og så får du rigtig meget bøvl fremover!

  • #7   23. mar 2021 Bodil, medmindre jeg kun går tur på fortorvet er det ret svært at undgå. Bor på indre Nørrebro, så alle steder hvor der er en plet græs, kan der være løse hunde. Jeg har også Luna løs, så hun har bedre mulighed for at trække sig, men jeg er enig, det er rigtig ubehageligt.

  • #9   23. mar 2021 Som Mette skriver, kan hun have skedekatar. Det havde min den lille efter 2. løbetid, og dyrlægen sagde, at det øgede risikoen for livmoderbetændelse efter næste løbetid. Hun blev selvfølgelig steriliseret. At symptombehandle med fx klorofyl, uden at have tjekket om der er en underliggende årsag, kan være ekstremt farligt for din hund smiley

  • #10   23. mar 2021 Hvad har det med noget at gøre, hippie? Det er jo ikke hende der løber hen til hanhundende, men den anden vej rundt smiley Hun er altid tæt på mig.

    A, jeg havde slet ikke hørt om skedekatar før i dag, frem til nu har flere sagt, at der bare er nogle tæver der altid dufter godt, så jeg vidste ikke der var noget at undersøge før. Men vi har fået tid hos dyrlægen på fredag, efter jeg fandt ud af der kunne være en årsag.



  • #11   23. mar 2021 Jeg ved ikke om jeg fejltolker noget, men jeg føler mig lidt dømt. Jeg prøver at gøre, hvad jeg tror er bedst for min hund med den viden jeg har, og går i de små parker, hvor jeg møder færrest løse hunde. smiley Men jeg synes også det er synd for Luna, hvis hun bare skal gå rundt i snor på fortorvet, og det er det.

  • #12   23. mar 2021 Folk kan nemt lyde lidt hårde og være hurtige på aftrækkeren. Som regel fordi de enten har hund på en anden måde, eller som her, simpelthen bor steder, hvor det er nemmere at skærme sin hund.

    Spring op og fald ned på det. Godt du får vovse tjekket! Jeg anede heller ikke noget om skedekatar, før jeg bemærkede at min hund havde udflåd (som jeg vidste kunne være et tegn på livmoderbetændelse) uden for løbetid, og derfor tog til dyrlæge. Jeg havde nemlig længe studset over at hanhundene var så vilde med hende. Og det har gjort at hun i dag HADER hanhunde, som snuser hende bagi. Man kunne nok argumentere, at jeg ikke havde skærmet hende godtnok dengang, men jeg gjorde det, jeg dengang fandt bedst.

    Jeg håber du giver en update efter dyrlægebesøg. Bed dem om at tage en svabeprøve, hvis de ikke umiddelbart kan se noget.


  • #13   23. mar 2021 Tak, A smiley
    Det er også nogle svære dilemmaer ind i mellem. Men det er heldigvis langt fra hver dag, at der opstår de dumme situationer, og nu er der da håb for, at det er noget der kan gå over! smiley
    Jeg skal nok give en update!


  • #15   24. mar 2021 Prøv du at gå en tur i en park i København og holde din hund i snor, mens du forventer, at folk holder deres egne hunde væk.
    Det er en anden kultur derinde - og at forvente at man kan gå i fred er vel nogenlunde ligeså urealistisk som at se Rosa Lund danse kinddans med Lars Boje Mathiesen på det lokale halbal i Østre Ubehage ....


  • #17   24. mar 2021 #16 - men det er da overhovedet ikke det, TS forventer?

  • #19   24. mar 2021 #18

    Tror ts er ligeglad med løse hanhunde. Tror derimod at ts er træt af løse hanhunde, udstyret med ejere, der ikke kan kalde dem væk fra hendes lille hund.


  • #20   24. mar 2021 Det kan jeg sørme ikke se at TS skriver hverken direkte eller mellem linjerne. Det er jo ikke fordi hun beklager sig over hvorvidt de er iført snor eller ej smiley problemet er nok ejere der ikke har styr på deres hunde, og som bliver irriterede over at hun tillader sig at gå tur.


  • #21   24. mar 2021 Hahahah, well put, Martine! smiley
    Ja, det er som Fünke skriver. Situationerne bliver jo som regel hurtigt afværget, jeg tror egentlig det, der generer mig mest er, at det er blevet lidt en risiko for konflikt hver gang jeg møder en ejer med en hanhund. Føler tit, at de ikke tror på, hun ikke er i løbetid, og at det er irriterende, at vi er der. smiley


  • #22   24. mar 2021 Jeg har lidt samme issue med min 1.5 år tæve Avicii, vi kører ud til Valbyparken hvor man kan gå i fred smiley (i al fald om formiddagen).

    Er det alle hanhunde som reagerer på din hund, eller kun nogle? Jeg oplever at de fleste unghunde reagerer meget stærkt, og de ældre de har lært spillets regler og er derfor ikke total “numse-hypnotiserede”


  • #24   24. mar 2021 Buch, de fleste er interesserede i en eller anden grad, men det er klart mest unghundene der er helt vilde smiley Nogle kan godt abstrahere fra det når Luna siger fra eller prøver at lægge op til leg i stedet, eller hvis ejeren kalder. Men der er også en del, som er lidt for voldsomme og insisterende. Jeg ville ønske jeg havde bil eller cykel, så det også var lidt nemmere at komme ud og gå lidt mere fredelige steder smiley Men nu håber jeg bare, at det kan blive løst når vi har været hos dyrlægen smiley

  • #25   26. mar 2021 Så har vi været hos dyrlægen. Der blev taget svaberprøve, og der var hverken tegn på skedekatar eller løbetid, så vi må virkelig bare håbe, at det går over med alderen, og evt. prøve med klorofyl.
    Til gengæld opdagede de en løs knæskal, som hun skal opereres for i april måned smiley


  • #27   26. mar 2021 Ja, hanhundene, i hvert fald de unge af dem, er desværre ikke super til at respektere når hun siger fra. Dyrlægen kendte ikke til klorofyl, er der nogen der ved hvordan man gør med dosis? Hun vejer 7,4 kg, så ud fra hvad jeg lige kunne læse mig til, tænker jeg at give 2 tabletter 2 gange dagligt? smiley

  • #29   26. mar 2021 Hvilken grad af løs knæ har hun og er hun påvirket?

  • #30   26. mar 2021 Tak, Krumme smiley

    Bodil, det var ikke så slemt. Hun trækker lidt på det ene bagben en gang i mellem, men spæner ellers rundt i fuld fart og virker glad. Men dyrlægen anbefalede alligevel operation, så det ikke bliver værre eller slider på knoglen bagved smiley


  • #31   26. mar 2021 Dyrlæger vil gerne operere det er der penge i, mit bedste råd vil være at få en dygtig massør eller lignende til at vurdere, er det ikke en 3 nu så vil genoptræning ofte kunne klare det, jeg ser alt for mange som bliver opereret nu og alt for mange som aldrig bliver rigtig gode. Er det behandlingskrævende er du berettiget til refusion så kontakt din opdrætter

  • #32   26. mar 2021 Enig med Bodil.
    Kent Ravn fortalte at en skævhed ikke sjældent er årsag til løs knæskal. Ved at få rettet hunden, holdes knæskallen på plads.
    Det ville klart være mit første forsøg inden operation.


  • #33   26. mar 2021 Jeg prøver at læse lidt op rundt omkring, tak smiley

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #34   26. mar 2021 Skævhed i kroppen OG uorden i hormonerne kan begge give løs knæskal.

    Så en rigtig god ide, at få hunden justeret (altid en god ide, minimum 2 gange om året) og hjælper det ikke og din hund stadig dufter dejligt, så få tjekket hormonbalancen.



  • #35   26. mar 2021 Tak. Kan I anbefale gode hundemassører/osteopater i Københavnsområdet? smiley Jeg tænker også, at det uanset hvad er en god ide.

  • #36   26. mar 2021 Ikke helt i Københavns området, men i Nordsjælland, jeg bruger Birgitte Langvad som er uddannet dyrlæge og arbejder med osteopat, akupunktur og laser.
    Hun er rigtig dygtig og behagelig.
    Hun har klinikken i Helsinge,
    Akupunkturhuset Nucleus. smiley


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #37   26. mar 2021 Jeg bruger selv bl.a. Kent Ravn : https://www.kynorehab.dk/?fbclid=IwAR1W2ObSedskZQ2ohXMtpL0WnE6ik0xjX7S6upe0FsR6scaGQOacVBxIEX4 . Det er heller ikke helt i København, selv om han kommer jævnligt til Sjælland forskellige steder. Desværre er han p.t. uarbejdsdygtig og det vides ikke endnu hvornår han er klar.

    Mathilde Kamper har givet en anbefaling, så hvis du har mulighed for at tage til Helsinge, så lyder anbefalingen god smiley (Og det antager jeg ud fra, at vedkommende bruger osteopati, akupunktur og laser)

    Tove Due er også en mulighed, hun kommer også rundt omkring https://duetove.dk/


  • #38   26. mar 2021 Tak skal I have! smiley Jeg er lidt begrænset af ikke at have bil, men jeg må se hvad jeg kan finde ud af smiley

Kommentér på:
Min tæve dufter kronisk dejligt

Annonce