{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med cavaton
  • #2   30. apr 2016 Ved at bomuldshunden næsten ikke fælder, samt at blandingen ml. cavalier og bomuld hellere ikke gør. Har kig på en cavatonhvalp men ved ikke helt hvad jeg går ind til rent pelsplejemæssig

  • #3   30. apr 2016 Med en blanding aner man ikke hvad man får, den kan ende ud på 100 forskellige måder.
    Og så bør man nok også holde sig for øje at det næppe er super gode opdrættere der laver den slags.

    En blanding af cavalier og bomuldshund kan da sagtens fælde. Gider du ikke fælderi så køb en race der ikke fælder.


  • #4   30. apr 2016 For alle blandingshunde gælder, at du ikke kan vide hvad du får. Læs om de to racer og så ved du, at den KAN få begge typer pels.

  • #6   30. apr 2016 Nå ja - og en person, det gerne vil fortælle dig, at et gadekryds hedder noget fint, og får bedre helbred/pels/( indsæt selv andre urealistiske fordele) er kun ude på at score en alt for høj pris for hvalpene.

  • #8   30. apr 2016 Jeps - og Barley er en Grosser Labratiner!

  • #10   30. apr 2016 Jeg kunne ikke selv nå at skrive en passende hymne til emnet. I må nøjes smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=yNDUU4gHCuE


  • #12   30. apr 2016 Kan godt høre at jeg skal tænke mig om her. Nogen forslag til en dejlig familiehund med minimal pelspleje/fældning som samtidig har lidt "nuttethedsfaktor" ?

  • #13   30. apr 2016 Puddel!

  • #15   30. apr 2016 men ikke en puddel smiley

  • #17   30. apr 2016 Minion - gør en udgift til en indtægt http://www.jobindex.dk/cgi/showarchive.cgi?tid=r3309526
    Annoncen er lidt gammel, men mon ikke de har brug for en rask ungersvend igen smiley


  • #18   30. apr 2016 Måske mest fældfri så smiley

  • #21   30. apr 2016 Hæ hæ - kom lige til at tænke på den gang, hvor der var en der havde bomuldshunde til salg, og hun prøvede at bilde folk ind, at den ikke havde pels som andre hunde, men bomuld!
    Alle argumentet om at bomuld er plantefibre og de ikke vokser på hunde, prellede helt af!


  • #23   30. apr 2016 Tibetansk spaniel måske...? smiley

  • #24   30. apr 2016 Der er 3 muligheder hvis man vil undgå fældningen.
    Hårløs, ruhåret eller pelshund.
    Den hårløse kræver en del pleje for at se pæn og velholdt ud.
    De ruhårede skal trimmes ca. Hver 3 måned. Det kan man snildt selv lære, en dygtig og ordentlig opdrætter lærer dig hvordan. Er fortrinsvis terriers, schnauzer osv. Så vær obs å om det er det temperament du er til.
    Og pelshundene, som taber hår, der blot bliver siddende i den anden pels, hvorfor pelsen skal børstes grundig jævnligt for at rede det der ikke landet på gulvet ud af pelsen. De kræver alle en hel del arbejde. Igen viser en god opdrætter dig hvordan og giver dig al den læring og støtte du har brug for.

    Hvis du mikser pelstype risikerer du en kombipels. De kan Feks være en cotonlignende pels som har for meget underuld til det kan redes ordentligt ud.. Det kan være cavaliertypen men med dårlige dækhårstyper, så pelsen bliver sjask våd i regn og uredelig som følger.
    Hvis man absolut vil blande så bør det være så man ikke laver mærkelige pelstyper. Især når man sælger til alm. Mennesker der ikke har erfaring med pelsarbejde.

    Der ud over forstår jeg slet ikke man tør blande noget som helst med cavalier.. Med de sygdomme de har at tjekke for, så ville det da som minimum være en krav inden øv, at forældre er tjekkede. Det ør det så være uanset blanding eller ej.


  • #26   30. apr 2016 Jeg tænker bare at de hunde, der fælder minimalt, det er vel også ofte nogen man relativt tit skal have vasket, blowet mm. og klippet. Dvs. minimal fældning går ikke altid så godt i hånd med minimal pelspleje også.
    Men jeg tænker umiddelbart om en Løwchen vil passe? Super nuttet lille hund, kan dog vist eftersigende have tendens til at gø en del, og man kan holde den i hvalpeklip (hedder det også det ved Løwchen?) hvis ikke man bryder sig om løveklippet - jeg synes det er en sød lille lærenem hund med "nuttethedsfaktor" men mere indgående kender jeg den dog ikke smiley


  • #27   1. maj 2016 Tænk på det sådan: den tid du bruger på at støvsuge med en hund der fælder, bruger du i stedet på børstning, trimning eller lignende.. blot så du ved det smiley

  • #28   1. maj 2016 Lige med den nævnte blanding ville jeg være mindre bekymret for pelstypen, og mere bekymret for helbredet, cavalier døjer med en del helbredsproblemer, og et sted der laver blandinger med "smarte" navne er nok mindre tilbøjelige til at teste for diverse arvelige sygdomme, end en etableret opdrætter.

    Alle hunde kræver pleje, enten i form af vask, børstning, klipning eller trimning. At en hund fælder, er en mindre væsentlig del af det at have hund. Mudderpoterne er meget værre smiley


  • #29   1. maj 2016 Vores racer fælder ikke. De slal til gengæld trimmes regelmæssigt. ingen bad, men en ugentlig gennemredning. Vi har 3 sealyham terriers pt samt en airedale. Det pels vi ser på gulvet, er kattens!!
    Til gengæld er vi ikke i tvivl om hvornår efteråret sætter ind. Vores gulve er fyldt med blade, grene og mudder, som bliver slæbt med ind. Men nuttede og ikke fældende. Det er de bestemt ??


  • #31   1. maj 2016 Ønsker du en ikk fældende hund og stadig Inge Pelspleje skal du ville ofte 800-1200 kr på Pelspleje hver 6-8 uge .. Så kan hunden blive klippet ne hver 6-8 uge så kan du (i princippet) bare lade pelsen gro og så få den klippe ned igen .. Men du max vente 6-8 uger da pelsen ellers knuder og det gør ondt på hunden

  • #32   1. maj 2016 Hvis man man vil have en hund der ikke fælder og hvor der ikke skal bruges tid på pelspleje, så er der vist kun en hårløs at vælge smiley

  • #33   1. maj 2016 Og der skal der så bruges tid på hudpleje og solcreme smiley

Kommentér på:
Erfaring med cavaton

Annonce