Bekymret for min hund! Bekymret for min hund!
Hej
Jeg har idag været ved dyrlægen med min hund - men jeg er stadig bekymret for hende.
Lige lidt "baggrunds indfo":
16 december får jeg akut kejsersnit 5 uger for tidligt, hvilket resultere i 10 dages indlæggelse. Diva og Dusty bliver passet hjemme hos os selv, af min mor (som har hendes hund med). Diva taber sig noget i perioden!
24 december dør dusty (divas ven) pludselig (aflives pga voldsomme kramper, som dyrlægen ikke kunne få bugt med... hjerneblødning var nok årsagen )
Vi kommer hjem fra sygehuset d. 26 december og allerede der begynder jeg at ligge mærke til at Diva virker lidt trist. Men får afvide af min kæreste og mor at sådan er Diva jo nok bare, og at den eneste grund til at jeg ligger mærke til det er fordi jeg er opmærksom på hende nu...
Det bliver lige så langsomt værre med hendes "tristhed", hvor jeg synes hun bare ser så tom og trist ud i øjnene når hun er omkring os i huset.. Hun vil dog gerne gå ture, spiser og drikker som hun skal og leger som hun plejer uden problemer...
For omkring 1½ måned siden er hun i løbetid - noget som altid har gjort hende lidt "mut", så at hendes "tristhed" eskalere der, tænker vi ikke sååå meget over - fordi hun plejer jo at være trist når hun er i løbetid...
Her den sidste måneds tid er hun så begyndt på at når vi er ude at gå, at hun så pludselig bliver TRÆT og sætter farten ned (hun løber ellers altid foran barnevognen i snoren)...
Og de seneste par dage her er det eskaleret.. Hun virker mere og mere træt, og efter en gåtur på 30 minutter, så kan hun knapt slæbe sig op af vores indkørsel...
Hun er 8 år, lille papillon på 2,9 kg og har altid været slank...
Dyrlægen lytter på hjerte, lunger og puls - og alt er som det skal være... Mærker mave regionen igennem, og heller ikke her finder han noget...
Får taget en blodprøve på hende, og her er kun små afvigelser... et nyretal som er LIDT forhøjet (men ikke noget som han synes har betydning, med mindre hun drikker og tisser mere end normalt.. Det har jeg ikke lagt mærke til, men nu er vandet målt af og jeg begynder at registrere hendes tissetåre)...
Så generelt finder han intet på hende.. Og siger derfor at det er "mellem ørene", og at han er sikker på hun er påvirket af de to store omvæltninger (baby og tab af kammerat), plus oven i det hele en løbetid...
Men årh, selvom han har undersøgt hende - så er jeg bare UTRYG....!
apr 2011
Følger: 12 Følgere: 41 Hunde: 8 Emner: 71 Svar: 611
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 196 Svar: 431
apr 2011
Hun var deprimeret, gad ikke at træne osv
apr 2011
sep 2006
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.611
sep 2006
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
sep 2006
Dyrlægen mente at hun ville have lettere ved at knytte sig til en hvalp end en voksen hund... Og det er måske rigtig nok.. Men for søren, det er også et stort ansvar at skaffe sig en hvalp - hvis det så ikke lige er det??
Idag havde hun været passet hjemme hos min mor og hendes hund mens jeg var ude på dommerjob, og der havde min mor været ved købmanden.. Da hun kom hjem og hundene opdagede hende, kunne hun høre at Diva hun SKREG..! Og hun skreg helt indtil min mor fik flået døren op, og fik taget hende op - så faldt hun til ro.. (hun skriger altid når nogen kommer hjem.. men mor sagde det havde været mere end normalt).. Men der havde hun jo ikke været alene?
Nu har jeg lige været ude og lege med hende for eks. og hun løber rundt og leger som hun plejer, gøer og ruller sig oven i sin bold osv.. Så på mange punkter er hun sig selv - gøer også hvis hun lige hører en lyd eller noget... men hun er bare mere træt/trist end hun plejer...
Og vi "tør" jo ikke rigtig tage hende med ud på flere gåture nu her, så længe hun er sådan?? (vi må nok indrømme at gå ture aldrig er det vi har gjort mest i.. det har mere været leg i haven osv).. Men gåturene er blevet flere her efter den bette er kommet...
jun 2013
Følger: 4 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 37 Svar: 604
sep 2006
sep 2006
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
sep 2006
Hun skreg ikke på samme måde før, der kom hun bare med nogle gø/uro indtil døren blev lukket op... Hun virker bare ellers til at tage det ok at være alene hjemme.. Vi har gjort så hun kan komme op i vindueskarmen og kigge ud, så der ligger hun som regel når hun er alene hjemme...
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.535
aug 2006
Det er katastrofalt at tro på at hunden er lidt smådeprimeret når den i virkeligheden kan være plaget af infektion eller anden sygdom.
sep 2006
sep 2006
Men jeg sidder stadig selv med den der "Der MÅ være noget galt med hende" på en måde?
aug 2006
Kun i den akutte fase kan man forvente (dog ikke altid) at se forhøjede infektionstal.
Der skal en antistoftest til for at udelukke den type infektion.
Bekymret for min hund!