3.737 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Gadehund på Rhodos Gadehund på Rhodos

Jeg er lige kommet hjem fra en uges ferie på Rhodos. Jeg har grædt mig gennem ugen, aldrig har jeg set hunde/katte leve så dårligt. Dagen før vi skulle rejse var vi i FALIRAKI-IALISSOS for at aflevere en cykel. Her mødte vi en lille sort hund som haltede på venstre bagben og var helt skæv i hovedet, der løb noget mørkebrunt ud af den ene øre, den var bare skind og ben. Når den prøve at komme ind til hotellerne for at finde noget at spise blev den bare sparket væk. Jeg fik hurtigt købt noget hunde vådfodder og fik kaldt hunden til mig, jeg ville gerne have fanget den, men hver gang jeg kom for tæt på bed den mig. Jeg fik den fodret og vi kom tilbage om aftenen for igen at prøve at fange den, denne gang med en hundesnor, vi kunne desværre ikke finde den, vi prøvede igen lørdag morgen inden vi skulle med flyveren hjem, desværre fandt vi den ikke. Jeg er så ked af at det ikke lykkedes mig at finde den igen og få den fanget, vi havde set der var en dyrlæge i Rhodos by. Er der nogen her inde der ved om der er nogle dyrerednings grupper på Rhodos som man kan kontakte og de måske kunne hjælpe den lille meget syge hund. Jeg kan bare ikke glemme den.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gadehund på Rhodos
  • #1   8. maj 2016 Der er SÅ mange gadehunde at jeg tror det bliver umuligt. Jeg ved det lyder hårdt, men at én får dyrlægehjælp ændrer intet i det store hele. Jeg tænker at du i stedet kan gøre en forskel ved at finde et internat og hjælpe dem med økonomisk støtte.

Det er umuligt at finde én tilfældig græsk gadehund for at lige præcis den kan få hjælp, men du kan støtte internaterne økonomisk så de kan hjælpe gadehundene endnu bedre smiley

• #3   8. maj 2016 I havde ikke kunnet stille meget op med den, hvis i havde fanget den -man må ikke aflive "raske" hunde i Grækenland (og rask er åbenbart et meget vidt begreb). Der ER foreninger der arbejder for at forbedre forholdende for gadehundene og mindske antallet af dem (og som sender gadehundene til familier i bl.a. DK -det kan man jo så diskutere om er smart eller ej). Men det er noget op ad bakke, for grækerne lader ikke til at være villige til at lære at behandle hundene ordentlig. Foreningerne har jo i hvert fald eksisteret i mange år, men alligevel bliver græske gadehunde stadig slået ihjel med rottegift, glasskår i maden o.l. og grækere forlader stadig deres hunde afbundet et sted, når de ikke vil have dem mere.

Så ja, Grækenland er et skidt sted, når det kommer til gadehunde.

• #4   8. maj 2016 Tak for jeres svar. Vil det sige at selv om en hund er død syg kan man ikke få den aflivet i Grækenland, det forstår jeg ikke. Hunden havde en sygdom i ørene som havde påvirket balancenerverne og det eneste rigtige for den var en sprøjte så den kunne få ro. Jeg vil lede videre efter nogen som vil prøve at finde hende, ellers må jeg rejse tilbage og prøve at finde den, den skal have fred, hvis den ikke kan blive aflivet i Grækenland er jeg villig til at betale det det koster for at få den til Danmark så den kan blive aflivet og få fred. Jeg ved godt jeg kan støtte flere steder, men det giver ikke denne lille udpinte hund fred, jeg kan bare ikke holde tanken ud at den rager rundt i byen i den tilstand for at finde mad, det er ikke rigtigt at et EU land kan få lov til at behandle dyr på den måde.

• #5   8. maj 2016 Funke: jeg tror godt hunden jeg skriver om kan findes, jeg talte med flere som sagde den havde været der længe og gik i gaden hver dag. Jeg er villig til at gøre alt bare den bliver fundet og får fred, tror desværre den har haft det med ørene længe og det kan have påvirket hjernen.

• #7   8. maj 2016 Benedikte -du skal bare være klar over, at for at komme til DK, skal den have papirerne i orden, herunder vacciner mm.
    Og så må jeg indrømme at jeg ikke ligefrem jubler over tanken om at transportere en så syg hund (som det lyder til) og som heller ikke lyder til at være tryg ved mennesker og håndtering, hele vejen til DK (og hvem ved i øvrigt hvad den kan smitte med, indtil den ankommer hos dyrlægen).

Jeg kan sagtens forstå at den er svær at slippe, og jeg kan da heller ikke udelukke at den er tilstrækkeligt syg til at kunne aflives dernede. Men mange hunde aflives ikke selvom de burde, simpelthen fordi de ikke regnes for syge (nok).

• #8   8. maj 2016 Jeg er godt klar over at jeg ikke bare kan tage en syg hund til Danmark. Jeg er egentlig heller ikke interesseret i at få den til danmark, med min erfaring om hunde tror jeg ikke den kan helbredes og få et godt liv, jeg vil bare gerne hjælpe den til at få fred for sine smerter og det barske liv. Jeg forstår virkelig ikke man kan sparke så syg en lille hund der tigger mad. Jeg skal aldrig mere til Grækenland.

• #9   8. maj 2016 Og det er så derfor at jeg heller ikke skal på ferie i Spanien, de er næsten lige så slemme som grækerne. Dog med den forskel at de glad og gerne afliver gadehundene og de aflagte familiehunde, når de har stået 14 dage på en killingstation.

Kan godt forstå at du har svært ved at slippe tanken om den lille stakkel smiley Det er også frygteligt at være vidne til den slags. Men det bedste du kan gøre, er at kontakte nogen der arbejder med de græske gadehunde, f.eks. dem her: http://www.graeskehunde.dk
    De har den fornødne erfaring og viden til at hjælpe, eller aflive den lille stakkel.

Og for øvrigt stor respekt til dig, fordi du ikke bare vender ryggen til, men rent faktisk prøver at gøre noget !!

• #10   8. maj 2016 og i Bulgarien hare de dansebjørne . I Kina pelser de hunde og laver tøj af ulve der har revet deres ben itu i sakse. Alle steder i verden er der svin.
    Og vi behandler vores produktionsdyr så man får kvalme.
    Håber Darwin snart får ryddet op.

• #11   9. maj 2016 Ann-Marie H : tak for de pæne ord. Jeg vil i morgen kontakte Græske gadehunde, men der er jo også masser af meget syge katte på gaderne på Rohdos. Jeg har brugt en uges familie ferie til at rende rundt i gaderne og fodre hund og masser af katte, man kan da på ingen måde vende ryggen til. Jeg har også været på ferie i Spanien, her har jeg også set katte på gaderne, men de var ikke syge og der var steder hvor de blev fodret, jeg har aldrig set noget som det jeg har set på Rhodos, jeg skriver med sorg i hjertet når jeg tænker på den stakkels syge hund. Det er et syn jeg aldrig glemmer, jeg håber bare den slipper for at lide mere ??

• #12   9. maj 2016 Doggymom : ved det godt og støtter også der nede smiley

• #13   9. maj 2016 Der foregår desværre rigtigt mange grumme ting derude i den store verden smiley Håber at det lykkes at hjælpe den lille hund ! vil blive rigtig glad for en tilbagemelding !

• #16   9. maj 2016 Jeg ved godt at mit foder til den lille gadehund ikke er det bedste jeg kunne gøre for den, men det var det eneste jeg lige kunne gøre for den, jeg ville også sikre mig at den var istand til at spise hvis den fandt mad og heldigvis spiste den alt maden. Jeg har arbejdet som en gal siden jeg kom hjem og håber jeg i dag kommer i kontakt med en på Rhodos som kan hjælpe mig, ellers har jeg bestemt mig til at rejse tilbage og selv prøve at finde hunden.

• #17   9. maj 2016 Mon ikke at Græske hunde kan hjælpe dig og den lille hund ? Om ikke andet har de en masse forbindelser dernede.
    Har du evt. et billede af hunden, som du kan maile til dem ? Det kunne måske være en god hjælp.

• #18   9. maj 2016 Jeg har desværre ikke et billede, jeg havde glemt min mobil på hotellet, men den er nem at finde, jeg kan beskrive den helt og måden den går på med hovedet på skrå og hængende ned til venstre side er ikke til at tage fejl af og jeg her adressen hvor den tigger om mad.

• #19   9. maj 2016 Håber at de får fundet den, og alle de andre hunde der lider, rundt omkring i verden.

• #20   10. maj 2016 Update på gadehund : jeg har lige skrevet med Dogs and Paws på Rhodos. De vil prøve at tage til gaden hvor jeg mødte hunden og se om de kan finde den, de vil holde øje i området, hvis de finder den er den i gode hænder og de vil hjælpe den.

• #21   10. maj 2016 Åh, det var godt at høre. Håber at de finder den lille stakkel, hurtigt !

• #22   10. maj 2016 Ja det håber beg også. Det var nogle søde hunde men elsker jeg skrev med, men de sagde at gade hunde pludselig gik til et andet sted, men de ville forhøre sig rundt i området hvis de ikke fandt den i byen hvor jeg fodrede den, så jeg håber den snart får hjælp. Ups det hed Paws and Claws Rhodos

Kommentér på:
Gadehund på Rhodos

Annonce