2.533 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Hul i hegnet til hundens hoved Hul i hegnet til hundens hoved

Hvad er pointen ved at lave et hul i hegnet så hunden kan stikke hovedet ud? Jeg er uforstående overfor den risiko man udsætter sin egen hund for, men jeg ser det flere steder.

Kan I komme med en forklaring på fænomenet?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skal have fjernet hvepsebo 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.149 kr.
  • Møbler på plads efter gulvslibning 2.500 kr.
  • Nedtagning og bortskaffelse af trampolin 300 kr.
  • Elektriker - opsætning af lamper plus stikkontakt 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hul i hegnet til hundens hoved
  • #1   9. maj 2016 Er det i virkeligheden til at katten kan komme ud?

Jeg har aldrig set det før.

• #2   9. maj 2016 Det tænkte jeg også til at starte med men umiddelbart har lige de her ikke kat og hullet er jo ret stort. Hunden bruger flittigt hullet til at skælde ud og næsten kravle ud

• #5   9. maj 2016 Tror det er med vilje, sikkert så hunden kan se hvad der sker

• #6   9. maj 2016 Men hvor lægger ansvaret hvis en hund bliver bidt? Eller et barn?

• #7   9. maj 2016 Jeg vil mene det er hundeejers.

• #8   9. maj 2016 Jeg kan huske vi som barn havde en låge hvor hunden selv havde lavet hovedhul, den låge var dog lidt inde på grunden (og ude på bøhlandet) så der kom ingen forbi den kunne hapse.. Kan huske jeg elskede når den var ude når jeg kom fra skole og stod der og pev af glæde smiley smiley

Men den der på billedet syntes jeg ikke er okay, først og fremmest kan hunden jo stikke hovedet ud og bide en der bare går forbi uden at tage kontakt til hunden og uden måske at have lagt mærke til hullet..

• #9   9. maj 2016 Jeg ville da også være bekymret for hvad hunden bag plankeværket kan blive udsat for når den stikker hovedet ud. Jeg var ved at tisse i bukserne første gang vi stødte på det og mine hunde kunne lige så godt have bidt af ren forskrækkelse og min skrigen

• #10   9. maj 2016 vi har der os et hegn hvor vores hunde kan stikke hovedet ud. Sif kan i hverfald. men på vores låge står der indgang på egen ansvar smiley

• #11   9. maj 2016 HiJack - Det kan være ejer ikke har tænkt over det..

Jeg ville personligt skrive et brev omkring problemet og putte i postkassen, evt foreslå de sætter net for, både for egen og andres hundes sikkerhed smiley

• #12   9. maj 2016 Men Mavis, man går jo netop ikke ind på grunden men står på fortovet. Er du ikke nervøs for at en anden hund bider Sif eller et barn/voksen slår hende?

• #13   9. maj 2016 Jeg ville aldrig bryde mig om at gå forbi sådan et sted og da slet ikke have sådan en anordning i mit eget hegn til mine hunde. Jeg synes ejeren er dybt uansvarlig, hvorfor lave noget, der kan skabe problemer ??!

• #14   9. maj 2016 Sært. Vi har sådan et hegn med store firkantede huller i, der kan gro blomster op af. Dem ynder vores den yngste hund at stikke fjæset ud af, og stå der og jappe af alt og intet, og derfor er der nu kommet et trådnet for så han ikke kan det mere. Hegnet vender ud mod et stort grønt areal. ?
    Han kan dog stadig godt jappe, vi slipper bare for han har eksrta udsyn, og at han kan komme i nærkontakt med andre hunde der skulle finde på at komme forbi?

• #16   9. maj 2016 Ej troede det var en joke smiley jeg er målløs! Det er da det mest mærkelige jeg længe har set. Godt jeg aldrig har passeret sådan et hegn så havde den sikkert fået et hak i tuden hvis den forskrækkede en af mine! smiley

• #17   9. maj 2016 Thor ville elske sådan et hul smiley . Og hvis jeg var sikker på at der ikke kom en sur hund (eller et hundeangst/fjensk menneske) forbi, kunne jeg såmen også godt finde på at lave et.
    Men det kan jeg ikke, ergo må Thøffen undvære et hul.

• #18   9. maj 2016 Ja vores hegn ser jo sådan her ud. der kan de også stikke hovedet ud, jeg har ikke lyst til at bo bag et raftehegn, jeg har den smukkeste udsigt, ud over vandet. smiley

profilbillede
  • #19   9. maj 2016 Ved det hegn kan man også se på lang afstand om der er en hund eller ej smiley den på det første havde jeg ikke opdaget hullet før jeg var ud foran det

• #20   9. maj 2016 Men du bor jo heller ikke i et parcelhus kvarter med fortov foran?

• #21   9. maj 2016 Nej men det er en pænt trafikeret vej med cyklister og gående, og da vi ikke har fortov, skal folk jo gå på græsset, men jeg vil indrømme at jeg nok ville blive en anelse forskrækket, hvis der lige var en basse der stak hovedet ud af sådan et massivt hegn

• #22   9. maj 2016 Vi har dog ikke hul i hegnet, men i døren ud til vores lukkede have smiley
    Det elsker hunden smiley

PS. Det er en kattelem smiley

profilbillede
  • #23   9. maj 2016 nej vi er ikke bange. vi kender de flereste her hvor vi bor smiley
    der er både andre hunde som hilser på dem men det er jo deres ansvar fordi det går ind på vores grund som indgang den ligger ikke helt ud til vejen men skal lige vende omme ved vores hæk og noget af vores hegn.

• #24   9. maj 2016 Hvis man laver sådan noget idioti, så må man i det mindste flytte sit plankeværk, så det ikke står i skel.
    Men jeg kan stadig ikke se nogen som helst fornuft i det

• #25   10. maj 2016 Tja, udover at det er en ualmindelig dårlig idé med sådan et kighul til hunden, så er det vel lavet af den "dovne hundejer", som sådan et slags hunde-tv, hvor hunden kan blive underholdt, og ejer slipper for at bevæge sig uden for matriklen smiley

• #27   10. maj 2016 Det er sikkert fordi dem der har hund og plankeværk synes det er OK at hunden kan flegne ud på forbipasserende. Der er mange der slet ikke ser det som et problem og synes at det er da 'meget hyggeligt'. Jeg går ofte forbi en ældre dames have; hun har en lille chi og den går helt i selvsving inde bag havedøren, når man passere. Og hver gang bliver den lukket ud så den kan ræse op til hegnet og gø helt hysterisk. Den er megastresset og det bliver kun værre smiley Hun ved godt at jeg træner hunde så hun har spurgt mig lidt om det med stressniveauet. Og da jeg sagde at hun fx skulle lade være med at lukke ham ud hver gang han gøede og istedet træne ham i at komme hen og få godbidder, når der går nogen forbi så var svaret at 'jamen hunden skal jo have lov at passe på' smiley

Kommentér på:
Hul i hegnet til hundens hoved

Annonce