{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Hvalp piver {{forumTopicSubject}}

Jeg bor i er to plans hus med min hvalp på 5 mdr. Hun kan sagtens være alene hjemme, uden problemer. Men hvis jeg går ovenpå, for og støvsuge eller tag tøj på så piver hun simpelthen til jeg kommer ned igen.
Skal jeg snakke med hende imens eller bare ignorer det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp piver
  • #1   10. maj 2016 Har svært ved at få "5 måneder gammel hvalp" og "sagten være alene hjemme" til at hænge sammen med, at den piver når du er oven på smiley

    Tror du skal træne med den..
    Prøv fx at sætte et børnegitter op, sa den er lukker væk fra dig, men stadig kan se dig.. Derfra kan du så langsomt trække længere væk fra den, og ud af syne få sekunder smiley


  • #2   10. maj 2016 Altså nu er hun jo ikke alene hjemme ret mange timer af gangen. Og de gange jeg har stået ved døren of lytter efter jeg er gået, det piver hun ikke. smiley

  • #3   10. maj 2016 Men et børnegitter vil jeg bestemt prøve med og se om det kan hjælpe på problemet.

  • #4   10. maj 2016 Min har også alle dage haft det markant sværere med, at jeg er i huset/lejligheden, uden at hun kan komme i nærkontakt, end hvis jeg er gået helt.

    Personligt har jeg jo bare taget hende med mig rundt i huset, hvis jeg skulle på loftet fx (har loftsrum) så har jeg gået to gange - en gang hvor jeg løftede hende op/ned og en gang hvor jeg bar det, der skulle op/ned. Det er blevet mindre med alderen, hun er lige blevet tre år, men hun er stadig ikke super fan.


  • #5   10. maj 2016 Hun vil jo bare gerne være med dig overalt i huset

  • #7   10. maj 2016 Hun må os rigtig gerne komme med ovenpå. Men det bliver bare et cirkus af den anden verden, når jeg skal putte børn. Og jeg syns os det er smadder synd for hende at hun blir så ked af det. Så det var bare for og hører hvornår jeg kunne gør det på dem bedste måde smiley

  • #8   10. maj 2016 Krøllet... Det kan sagtens "hænge sammen". Min yngste hund på 3 år, kan også godt finde på at pive, når jeg går ind i et andet rum, for en kort bemærkning, men han siger ikke en lyd, når de er alene i perioder, hvor vi handler osv......

  • #9   10. maj 2016 Vores hvalp på 6 måneder har gjort det samme, det er dog ikke så tit længere. Vi har hele tiden haft et børnegitter oppe, så han ikke kan komme ind på værelserne. I starten pev han, bare det at vi stod på den anden side af gitteret, og han ikke kunne komme ud til os. Nu ignorere han typisk hvis vi går igennem det, ellers ligge han sig over til gitteret og ser hvad vi laver.
    Jeg ved ikke præcist hvorfor han er stoppet med at pive(det er dog rart). Men vi prøvede som regel at snakke til ham imens vi gik rundt, hvis han pev. Og så tror jeg bare at det er gået op for ham at vi altid kommer tilbage, og han kan jo se/høre at vi stadig er der.


  • #10   10. maj 2016 Lia er 8 år gammel, hun kan også sagtens være alene hjemme og sagtens være alene mens jeg er ovenpå, men hun er bestemt ikke tilfreds hvis jeg går ind i et andet rum nedenunder og lukker døren - og det der med at gå ud med skraldespanden uden hende, det er da helt uacceptabelt!

    Men, skal hun vente, så sætter jeg en "vente" kommando på og så får hun som regel en godbid inden jeg lukker døren - og det virker af en eller anden grund, sandsynligvis fordi det så bliver en øvelse for hende og ikke bare det at jeg holder hende udenfor fællesskabet.


  • Lea A
    Lea A Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 16 Følgere: 15 Svar: 15
    #11   10. maj 2016 Smid noget a hvalpens tørkost på gulvet, før du går op ovenpå. Så er den beskæftiget med noget.

Kommentér på:
Hvalp piver

Annonce