{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.299 visninger | Oprettet:

hvalp piver {{forumTopicSubject}}

hejsa jeg har lige fået en lille hvalp,så snart hun ikke sidder ved os og er nede på gulvet piver hun ,skal vi tage hende og når hun piver eller lade som ingenting....
andre som har prøvet det...
hun er jo lige kommet fra hendes mor og søskende for nogle dage siden så måske savner hun:)

hvordan gør jeg det bedst for hende ?

på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvalp piver
  • #1   15. sep 2011 Giv hende et andet trygt sted.. Har i fået noget med, som lugter af mor?
    - For så kan i evt. købe et lille bur, som kan laves om til hendes personlige lille trygge hule, som lugter af mor. Hvis hun er sådan en hund, som ikke rigtig kan lide at være alene, ville det vel også hjælpe jer med at træne alene-hjemme-træning med hende smiley
    Godt nok har jeg ikke selv prøvet det, da jeg kun har en hund, og han ikke har været sådan... Men hører fra mange, at det er godt for hunden. Buret skal self ikke være lukket ^^


  • #2   15. sep 2011 Jeg lavede den "fejl" at tage Terkel op hver gang han peb, og det udnytter han i fulde drag nu.. Han er virkelig en Mor/far hund der bare vil hænge, og piver så snart han ik får sin vilje..

    Jeg ville så vidt muligt ignorere det, og lade hende finde ud af at hun godt kan klare sig selv.. Selvfølgelig ville jeg ikke ignorere hele tiden... Men ... Pas på smiley


  • #3   15. sep 2011 Som Lonnie siger, tror jeg ikke, det hjælper at tage hende op, når hun piver sådan ^^'
    Det viser jo, at pivet er okay, og det giver hende opmærksomhed, så bliver hun jo klart ved ^^


  • #4   15. sep 2011 du skal helt klart ignorere piveriet, selvom det er svært!! hvergang hun piver må du ikke give hende opmærksomhed, så opfatter hunden det nemlig som en positiv ting at den piver fordi den ved at den fanger en opmærksomhed og trøst ved det. Så når hun piver skal du ignorerer det også snart hun holder op, giver du hende masser af opmærksomhed. Det er også vigtigt at påbegynde hjemme-alene-træningen oveni - jeg er også med til at dæmpe/fjerne piveriet. Du kan starte i det små ved at gå ud på badeværelset og lukke døren, hunden vil helt sikkert løbe efter dig og stå udenfor døren og pive, men på et tidspunkt vil den give op (måske efter 30 sek eller 1 minut - det varierer) men når hvalpen holder op tæller du til 10 også kommer du ud igen og lader som om ingenting er sket, du skal ikke overfalde hunde så du bekræfter den i hvor forfærdeligt det var at du har været væk. Men blot vise den langsomt, skridt efter skridt at du altså går og kommer tilbage igen. Langsomt kan du øge tidsintervallerne du er væk i.

  • #5   15. sep 2011 det gjorde vores Ipsen også, det blev selvfølgelig mindre med tiden, men jeg tror det stod på i knapt 2 uger... nogen gange distraherede vi hende med legetøj, andre gange talte vi til hende og igen andre gang ignorerede vi hende lidt efter alt efter situationen...
    Tror altså man skal vurdere fra gang til gang, synes ikke man skal ignorere en lille ny hver gang, den skulle jo nødig blive utryg...


  • #6   15. sep 2011 du skal kun ignorerer den når den piver og så snart den holder op, så skal den have masser af opmærksomhed. men den må ikke forbinde opmærksomheden med piveriet fordi så hænger det ved når hvalpen bliver voksen.

Kommentér på:
hvalp piver

Annonce