{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde med hd...???
  • #1   25. okt 2006 det vil vel sige at det er tæt på en c smiley

• #2   25. okt 2006 Er det rigtig alligevel... GG
    Men er det noget en hund kan leve med???

• #3   25. okt 2006 Jaa jeg havde Luie.. han havde D og E.. smiley og det er det værste.. :'o(

• #4   25. okt 2006 Mie - ja... Tattoi har B men det er så en tæt på A *GG*

• #5   25. okt 2006 Der ver ikke noget der hedder en slem B'er

Graderne er A - B - C eller højre.

A = HD - FRI
    B= HD - Letere grad
    C = HD - Lidt sværre grad.

• #6   25. okt 2006 Min venindes amr. bulldog fik igår konstateret HD. Dyrlæge ville skyde det ti en slem b´er.
    Kan sådan en hund have et godt hundeliv...?? Når den iforvejen er damp bar!

• #7   25. okt 2006 B er fine hofter.Den burde aldrig mærke noget til smerter eller lignende.A er selvfølgelig det bedste, men B er også godt

• #8   25. okt 2006 barn....

• #9   25. okt 2006 Han halter jo nu... Derfor røntgen.
    Dyrlægen mente heller ikke det var så slemt, men man kan jo se hunden har smerter.
    Min veninde er så meget "kold" på det punkt, han skal ikke leve af smertestillende og kan han ikke tumle og lege vildt som han nu engang gør, så er det ikke fair at lade ham leve...
    Men en b´er mener i godt han kan leve med?

• #10   25. okt 2006 A = HD-Fri
    B = Overgang
    C = 1. grad
    D=2. grad
    E= 3. grad

• #11   25. okt 2006 Hvor gammel er han?

• #12   25. okt 2006 mark... Dvs at det er egentlig ikke "sværhedsgraden" man kan regne med, det er mere og hunden har smerter eller?

• #13   25. okt 2006 13 md.

• #14   25. okt 2006 (link fjernet)

• #15   25. okt 2006 Hvilken race? Kan han ikke ha slået sig? hvis det er en sent udviklet race kan det også være vokseværk.

• #16   25. okt 2006 babett.... Kan man bruge de oplysninger til noget når det ikke er aht avl, men ganske enkelt om hunden kan leve et normalt liv?

• #17   25. okt 2006 Dyrlægen ord. " Røntgen viser tydelig hd, slemmere på højre end venstre, der var en chance for at han ikke ville få et godt hundeliv med de hofter, men hun syntes vi skulle give ham tid.
    Vi bad hende så sætte et bogstav på det og hund sagde en slem b´er. Men det virker da måske som om at hun så ikke rigtig har forstand på det eller?
    Hvis b kun er overgang.

• #18   25. okt 2006 Mie H

Hunden kan sagens leve og brugs dom brugshund selv med D og E hofter.

Men på et tidspunkt kommer der slidegigt og ledgik samt rygproblemer ind i billedet - kommer and på hvormeget man belaster hunden.
    Men kender flere hunden som er blevet 7-8 år og har deltaget i konkurrencer .

• #19   25. okt 2006 En hund kan sagtens leve med B hofter.. Luie levede 6 år med D og E hofter uden nogen smerter.. men det kommer selvfølgelig an på race og selve hunden selvfølgelig...

• #20   25. okt 2006 Jeg mener nu også at det er usandsynligt at det er hd han har ondt af, men hvis han også er damp-barn, så kan han jo sagtens ha strækt en muskel eller ledbånd v. leg.

• #21   25. okt 2006 Dvs, at med b hofter burde det ikke være Hd´en der foresager stærk halthed?

• #22   25. okt 2006 Ved i om der findes nogen man kan vise de røntgenbilleder, så nogle andre øjne kan kigge på dem?

• #23   25. okt 2006 Mie H

Prøv at få lavet nogle nye billeder hos en anden dyrlæge - det er vigtigt at hunden ligger helt lige ved røngtenundersøgelser især når det drejer sig om HD.

Hvis hunden ikke ligger lige - Så ryggen svejer en smule i forhold til haleroden - så kan man godt få et bille der siger HD .

• #24   25. okt 2006 Denne her dyrlæge er altså RIGTIG god vi tog nemlig ned til ham, fordi han bedøver under røntgen og sådan, men så var det en pige der så røntgen og kom med svaret, men ham den anden var med til at tage billedet, så jeg tror nu ikke der er noget ivejen med billederne, men måske mere hende der "læser" dem.
    Kan man godt få de røntgen billeder og give dem til en anden dyrlæge, som så kan vurdere om der skal tages nye????

• #25   25. okt 2006 nu har jeg været inde og læse på den side babett.. linkede til. der står...
    Hvis graden af HD ikke er den samme i begge hofter, vil hunden halte. Ellers er typiske symptomer, at hunden har svært ved at rejse sig op, går slingrende med bagkroppen og sætter sig hurtigt ned, når den ikke er i bevægelse. Symptomerne bliver oftest værre med årene.

Og den er jo ikke den samme i begge ben, så kan han vel halte af det og IKKE nødvendigvis af smerter eller hvad???

• #26   25. okt 2006 Mie.

Det mwed at de siger at den halter - har jeg aldrig været ude for - men som jeg skrev længere oppe - så sætter det sig sine spor - i form af slede / ledegidt + samt lende og rygprobllemer.

• #27   25. okt 2006 Mie - men som familehunde - kan hunden leve i mange år - da den ikke bliver belastede på samme måde som en brugshund.

• #28   25. okt 2006 Babett... Hunden er 13 md gammel, så kan det da ikke være slidgigt og sådan??
    Og ja, han er familie hund, men utrolig aktiv, Når man slipper ham løs, (uden andre hunde), kan han løbe rundt, hoppe, danse og springer over alt i skoven i 1 time, hvis man lod ham... Hvis denne her hund skal leve i snor eller kun være løs 5 min, så går den ganske enkelt til..... Og så er spørgsmålet så om det er et værdigt liv for lige nøjagtig denne hund, med dens behov???

• #29   25. okt 2006 Mie

13 mdr. er jo ikke særlig gl. og hunden kan sagen få eet godt hundeliv - også slev om den springer lidt rundt - Bare den ikke lære at spinge over forhindringer .

Men den sætter jo selv tempoet - og da den er ung og ikke udvokset endnu - så skal der virkelig meget til -

Lad den være hvalp og lad den fjolde rundt så lang tid det ikke tager overhånnd - men på hundens peimisser.

• #30   25. okt 2006 Mie - Luie sprang også rundt som en gal selvom han havde HD.. hunden skal stadig holdes i gang selvom den har HD den må bare ikke springe..

• #31   25. okt 2006 Ja okay..... Tak for alle svarene.............

• #32   25. okt 2006 hvis du er medlem af dkk kan du få dem til at vudere om der er hd.

vores har hd grad e på begge sider og det er dkk der har bedømt billederne

• #33   25. okt 2006 Mie - prøv en kiropraktor...
    Har selv en hund med "SLEM" B - men B er ikke HD, det er en overgang, ligger der noget skævt i ryggen kan hunden får ondt...

Min har været plaget af smerter fra han var 6 mdr, noget jeg mente måtte være fra hofterne - han er også damp bar og spurte rundt med 200 i timen så meget han overhovedet har lyst...

Pas på foderet og ikke nogen af alle de smarte tilsætningsstoffer.... min fik gluk og msn og alt muligt i foderet for at hjælpe, indtil dyrlægen sagde at det skulle en 1½ årig hun ikke leve på.... det har faktsik hjulpet ham at jeg stoppede med det og skiftede til foder det ikke var tilsat...

Han går nu til kiropraktor og det ser ud til at hjælpe... første gang fandt de 24 steder der skulle rettes i han ryg og nakke....

Kommentér på:
Hunde med hd...???

Annonce