{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.009 visninger | Oprettet:

Hvilket bur til bil? {{forumTopicSubject}}

Jeg kørte galt i april måned.
Lady var som altid omme i bagagerummet (chevrolet spark).
Bilen endte på taget.
Først da jeg fik klipset mig fri af selen, fik jeg vendt mig om og kaldte på lady som kom frem omme fra bagsæderne, vi kravlede over forruden og tag, og ud af modsatte dør, da førersiden ikke kunne åbnes. Så surrealistisk at kravle på forruden indefra....
Alt var kastet rundt inde i bilen,og fik et autosæde i hovedet der dog kun slog min læbe lidt i stykker..
Vi kom selv ud af bilen, og jeg bar lady og gik så i chok, græd og rystede. Der kom nogle folk til og ydede førstehjælp på mig, imens jeg satte mig med Lady og tjekkede hende igennem. En ven kom og hentede lady, og jeg blev hentet af ambulancen.

Vi er idag begge okay, der skete intet med hende, jeg blev sygemeldt i 2 uger med stærke smerter i musklerne i nakke og ryg, og bøvler af og til stadig med det. Lady er tjekket, og hun er uskadt.
Alt det til reservehjul osv der ligger under bagagerummet lå efter uheldet på bagsædet, så det må ha smækket op og ramt lady, jeg husker hun skreg en enkelt gang.
Bil erklæret totalskadet. Taget var trykket langt ind, forruden knust, og bagpå en kæmpe bule. Hvordan den er kommet ved jeg ikke.

Så når jeg får købt en ny bil, bliver det nok en Citroën C1 Clim jeg har kig på.
Og jeg vil ikke nøjes med at have hende løs omme i bagagerummet igen, nu vil jeg sikre hende endnu bedre og putte hende i bur. Men hvilket bur vil passe i den? Den har et meget lille bagagerum så tænkte evt at ligge det ene bagsæde ned, og bruge noget af bagagerum og bagsæde til at have et bur på....men kan man spænde buret fast så?
For det vil jeg gerne have.

Har kørt et par ture i bil med hende siden der, hvor hun selvfølgelig har været omme i bagagerummet. På korte ture er hun ok, på de længere ture, der begynder hun at blive meget urolig, piver, halser, gisper og gaber, så hun stresser tydeligvis over længere ture (ca 20 km) så det skal være et som hun vil kunne føle sig tryg i..

Så hvilke bure bruger I der har små biler? Kan de spændes fast?

Sikkerhedssele er i min verden ikke godt nok til hund.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket bur til bil?
  • #2   28. maj 2016 Jeg har en Aygo - samme størrelse som du kigger på! Jeg har købt et (mener det er 50x50) stålbur på zooplus der står på bagsædet bag førersædet .. Jeg er både for og imod bure i bilen! Har samme tanker som dig - men omvend - hvis bilen virkelig bliver krøllet sammen - så kan de heller ikke komme væk fra buret.

  • #3   30. maj 2016 Da jeg havde Suzuki Splash, som er nogenlunde samme størrelse som C1´eren, havde jeg lagt begge sæder ned, og havde så plads til to ProLine bure, så du burde snildt kunne få plads til ét, hvis du bare lægger halvdelen af bagsædet ned.
    De er kollisions-testede, kan spændes fast - og er i alu, så de ikke vejer ret meget, og derfor er nemme at få ind og ud, hvis man har brug for det.

    Så vidt jeg husker, har Zooplus tilbud i øjeblikket på AluLine, som minder meget om de andre smiley


  • #4   30. maj 2016 Lad være med at købe trådbure. De deformere ikke men springer op i svejsningerne og spidder hunden, hvis man er uheldig. Plastikkasser splintrer ligeledes i tusind stykker. Hvis ikke du skal bruge bagsæderne så kunne du overveje at lægge dem ned så bliver der pludselig plads til fx et lille variocage, der kan spændes fast.

Kommentér på:
Hvilket bur til bil?

Annonce