752 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Hvornår stoppede i med hvalpefoder Hvornår stoppede i med hvalpefoder

Så bliver min "lille" host host Chucky 11 måneder her den første, og vi går og overvejer lidt om vi skal stoppe med hvalpefoderet nu, eller liiige tage med til han bliver et år, hvad har i andre gjort???
Nemo gav jeg selv til han var 1 år, men problemet er at Nemo efterhånden er tyk som en kugle forbi han små hapser af hvalpefoderet.....

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne plantesten ud til fortorv. 2.200 kr.
  • Sætte basic gardinstang op fra IKEA og sætte en lampe op på børneværelse 1.000 kr.
  • Spejlophængning 700 kr.
  • Reparation udskiftning af hoveddørs lås, da den binder 1.280 kr.
  • Skift af karburator og service på havetraktor uden klippebord 1.650 kr.
  • Hækkeklipning 1.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår stoppede i med hvalpefoder
  • #1   27. okt 2006 he he, det skal du ha lov til, kan se du også har en lille en, hvor er han kær smiley

• #2   27. okt 2006 Luna løb tør for hvalpefoder da hun var 10 måneder. Så der skiftede vi til voksenfoder.

• #3   27. okt 2006 Okay, så jeg er ikke helt galt på den hvis jeg begynder at stoppe når posen er tom? Men hvordan skifter jeg bedst over?? og kan i evt anbefale et godt foder til muskelhunde??

• #4   27. okt 2006 Der sker ikke noget ved at skifte nu, en mdr fra eller til har ikke denstore betydning..

• #5   27. okt 2006 du skifter over på 1 uge-14 dage så start med ½ af hver

• #6   27. okt 2006 Hmmm... så der er ingen af jer som har brugt de der tabeller hvor du tager hundens voksen vægt og regner ud hvor længe den bør få hvalpe foder???

• #7   27. okt 2006 Man skifter jo altid bedst ved at blande det nye foder i lidt af gangen...plejer jeg altid at gøre og så undgår man dårlig mave! Men det kommer jo an på hvor tyk din hvalp er.. Samson er 2 og dyrelægen siger at vi stadig godt kan køre hvalpefoder på ham uden det ville skade (fordi han bruger så pokkers meget energi). Det gør vi dog ikke, men så gør det ikke SÅ meget at han hapser lidt af Shantis..

• #8   27. okt 2006 gitte N

Halv af hver, det vil sige allerede nu blander jeg det sidste hvalpe foder med et godt voksent foder også skifter jeg stille over når vi løber tør?
    det lyder meget fornuftigt smiley

• #9   27. okt 2006 jeg købte foder i går og forhørte mig med hensyn til at skifte, han sagde 11-12 md og min er jo kun de 6 så vi hvalper et ½ år mere

• #10   27. okt 2006 Nu ved jeg ikke hvad mærke du bruger, men plejer det normalt ikke og være ved 1 års alderen at man skifter, Står det ikke på det foder du bruger, for os er det først ved 18mdr at vi skal skifte, men mener at det er omkring 1 års alderen. Så tror ikke at der sker noget ved at skifte nu.

• #11   27. okt 2006 det er sådan jeg fik besked på at gøre det, har skiftet hvalpefoder 2 gange og har gjort det på den måde

• #12   27. okt 2006 Men hvad er så det med at man skal bruge til de er 12 mdr. er det bare fis???

• #13   27. okt 2006 åååh, jeg bruger peedigree, der står et skema bagpå hvor der står 12-18 mdr. men kunne jeg skifte stille over nu, kan jeg nå at rede nemo fra at blive ALT for tyk

• #14   27. okt 2006 Hvorfor fodrer du ikke bare i seperate rum? eller holder øje med når hvalpen spiser og så fjerner maden når den stopper?

• #15   27. okt 2006 Jeg brugte hvalpefoder til Lobo var 11 mdr, tror man siger omkring et år, så skifter man til voksen foder, de helt store racer siger man vist nok halvanden år.

• #16   27. okt 2006 Nej slet ikke men hvis din hund har opnået sin normal vægt sker der ikke noget, det er noget med at der er mere kalk i voksen foder, som de først behøver når de er fuldt udvokset.

• #17   27. okt 2006 Jeg bruger selv royal canin til giant dogs og der er det fire stadier som de skal igennem, først babydog, så puppy, så junior og tilsidst adult det er meget nemt at finde ud af også får de også det de skal have igennem hele vækst perioden.

• #18   27. okt 2006 Vores franske bulldog er snart 7 mdr hun får
    1/2 hvalp og 1/2 adult fra Oliver... det er en måned siden vores opdrætter sagde vi kunne køre halv af hvert.

• #19   27. okt 2006 Choco her hjemme får stadig hvalpe foder og han er 18 måneder .. :o/

• #20   27. okt 2006 Mini smølf

Jeg er helt enig, jeg plejer at tage min hund med til dyrlæge hver gang jeg køber en ny sæk foder, og få ham vejet og hurtigt tjekket, så er man på den helt sikre side og ved hvis man evt skal gå op/ned i foder

• #21   27. okt 2006 Stefan Og Lykke J...det var da en god ide! smiley

• #22   27. okt 2006 MT

Jeg ved af venners erfaringer at hvis du adskilder dem under fodring, når den ene er hvalp, kan du få svært ved at spise sammen senere.

• #23   27. okt 2006 * *mini smølf* *

hvad er der galt med pedigree?? jeg har haft gode erfaringe med det, skønt prisen ikke er helt fair, elsker han det (brugte sports mands pride før, men han ville ikke spise og blev lille og tynd) og det betyder jo også meget om hunden spiser hvad den skal

• #24   27. okt 2006 Stefan Og Lykke J

Har lige været til dyrelæge med ham, hun siger blot han er fin og vejer hvad han skal, men fik ikke spurgt om jeg skulle skifte foder nu eller vendte lidt... hmmm... må jo tage ham med ned nu hvor jeg skal have nemo til tjek smiley

• #25   27. okt 2006 Ja gør det, det giver også et bedre kendskab til sin dyrlæge istedet for man kun ser dem engang årligt til vaccinationen, og Basso elsker at komme der for man får jo opmærksomhed og godbidder når man kommer smiley

• #26   27. okt 2006 Nat... Vores vil også meget gerne hugge hinandens mad men hvalpen kan ikke tåle at spise den stores foder.. Jeg holder derfor øje med dem når de spiser og så snart den store har spist hvad han ville ha, så fjerner jeg hans mad så hun ikke kan komme til det..

• #27   27. okt 2006 Stefan Og Lykke J

Ja det er dejligt når du ka se dine hunde kan lide at være ved dyrelægen. Min dyrelæge er smader sød, jeg ringer ofte til hende hvis jeg er i tvivl om noget, og når jeg er der med hundene kan jeg mærke at hun har et virkeligt godt tag på dem, også er der jo godbider i sigte så snart man nærmer sig døren **GgG** så det holder vi ved lige, har også som regl den ene eller den anden med hvis vi bare liiige skal op og hente noget, det kan de ret godt lide smiley

Kommentér på:
Hvornår stoppede i med hvalpefoder

Annonce