{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

skab men ikke skab? what to do {{forumTopicSubject}}

Okay, jeg var idag ude og gå tur med min hund Trille.
Helt normal tur som altid.

Da vi kommer forbi et hus, hvor de har en gravhund. Vi har hilst på "Frida" som hun hedder, mange gange, og hun er en sød, ældre pige.

Idag kommer hun helt hen til mig og jeg begynder at kæle hende, også ligger hun sig om på maven. Da kan jeg se på hendes bagben at hun har "noget". Han talte om skab, men synes helt ærligt ikke det lignede skab. Huden var helt fortykket og nærmest i lag, helt pelsløs. Han sagde hun havde haft det ca 1 år smiley
Han sagde hun fik binyrebarkamol for det? Hvis det var skab, behandlede man da det ikke sådan?

Nå men, jeg trak hånden til mig og gik videre med Trille.
Uden at røre hende med den hånd som havde været i nærheden.

Hvordan og hvorledes med smitte? Er der chance for at Trille har kunne slæbe noget med.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skab men ikke skab? what to do
  • #1   29. maj 2016 Binyrebarkhormon kunne nok godt bruges, hvert fald som med antiinflammatorisk og kløestillende middel, men hvad jeg kunne læse mig til, så er det vidst ikke hovedbehandlingen for skab, der skal man bruge et antiparasittært middel..

    Skab er meget smitsomt, så hvis det er det hunden har, vil jeg holde mig langt fra den..


  • #3   29. maj 2016 det kløer simpelthen over alt smiley min hånd kløer helt vildt, men det kan meget vel også være min allergi, den er nemlig slået ud på den hånd..
    Trille kommer i bad. Jeg synes bare ikke når ejg ser billeder af skab, at det ligner det. Som sagt, var dens hud helt fortykket og hårløs i det området, det så meget mærkeligt ud


  • #5   29. maj 2016 Jo hun kløede det var ihvertfald hans ord, at det kløede meget . Trille er blevet vasket, og jeg har disinficeret mine hænder

  • #6   29. maj 2016 Coco har/har haft skab for nylig. Hun får en pipette med Stronghold tre gange fordelt på tre måneder, og jeg har fået at vide, at hun ikke smitter, når hun er i behandling. Så hvis hunden er i behandling med pipette og så måske får binyrebarkhormon for at stille kløen, så smitter det altså ikke.

    Men uanset, så burde den ejer nu altså gå til dyrlægen igen, hvis den har haft det i et år, så virker behandlingen jo ikke, og så skal der jo gøres noget andet..!


  • #9   29. maj 2016 jeg kløede hende på maven, og der begyndte "benet" at klø... altså du ved nogen hunde gør det nå¨r man kløer maven

  • #10   29. maj 2016 Når mine har haft skab har jeg behandlet med Advocate. Nu behandler jeg på mistanke. Vi har en del ræve her i området.

  • #12   30. maj 2016 De må godt få stronghold når de er på bravecto.

Kommentér på:
skab men ikke skab? what to do

Annonce