1.045 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Krystaller i urin hos hvalp Krystaller i urin hos hvalp

Hej,
Vi var forleden oppe med en urin prøve hos dyrlægen fra vores 10 uger gamle franske bulldog og har i dag fået svar på prøven.
Desværre er spaniernes engelsk knap så nemt at forstå, men det vi fik at vide var at Bertha ikke har en infektion men derimod krystaller i urinen.
Dyrlægen mente at det var foderet, og at hun straks ville bestille et specialfoder hun skulle være på.

Mit dilemma ligger i at hun ikke rigtigt lytter til os, hun har hos opdrætter fået et rigtig skod foder for at sige det mildt, og vi er stadig igang med at trappe ud af det og over på Orijen puppy. Burde man ikke lige vente og se om der kom forbedring inden man går over på specialfoder?

Hun viser ingen tegn på smerte ved at tisse, har ingen blod og har ikke smerter ved maven. Hun var derudover til ultralydsscanning forleden hvor scanningen ikke viste andet end at hun har en lille blære. Hun tisser bare rigtig meget og er lidt rød ved tissekonen, som vi Behandler med creme ifølge dyrlægen. Ingen tegn på andet ellers. Hendes urin er helt klart, ingen klumper eller andet snask sådan lige umiddelbart.
Hun tisser endda mindre end hun ellers har gjort, og holder sig stadig helt fint om natten, helt op til 7 timer.

Jeg ved at krystaller skal tages alvorligt, og jeg ved naturligvis at dyrlægen er uddannet, men jeg holder bare stadig på at det godt kam være det gamle foder der spiller ind og at det måske "bare" er en blærebetændelse?
Jeg ved ikke nok om det, men synes bare at det virker lidt hasteligt at sætte hende på ny kost inden hun er ovre på det nye?
Hvad mener i? Skal jeg få taget en ny prøve hos en anden dyrlæge hernede evt?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Krystaller i urin hos hvalp
  • #3   1. jun 2016 køb Urical på apoteket

• #4   1. jun 2016 Det er meget normalt at man giver specialfoder når problemet står på, bagefter kan du jo altid prøve at slå over på Orijen.

• #5   1. jun 2016 Jeg ville nok også vælge urical fremfor specialfoder. Det er jo samme princip.

• #6   1. jun 2016 Har også hørt godt om uro pet, det kan man bla. Få hernede, har i erfaringer med det?

• #7   1. jun 2016 Kender ikke uri pet, nej.

• #8   1. jun 2016 uro pet... Mine fingre er for fede til det her mobiltastatur, hahaha.

• #11   2. jun 2016 Urinvejsinfektioner kan give krystaller i urinen. Det er vigtigt at finde ud hvilken type krystaller der er tale om; det er forskelligt foder der skal bruges ved forskellige typer krystaller. Vælger man forkert kan man gøre meget mere skade end gavn.

• #12   2. jun 2016 Vores dansk/svensk har det. Vi blev os anbefalet foderskifte, men det hjalp ikke rigtig da hans mave ikke kunne tåle det foder. Vi har i forvejen speciel foder til hans sarte mave. Vi har derfor fået af vide at C-Vitamin til
    Mennesker, skulle virke. Så vi prøvede og ganske rigtig, ingen krystaller i urinen hos os mere smiley

• #13   2. jun 2016 Storm og Chili: Om krystaller kan dannes afhænger temmelig meget af hvilket pH der er i urinen. Nogle krystaller dannes ved sur urin andre ved basisk. C-vitamin vil gøre urinen sur og det vil derfor modvirke dannelsen af krystaller der dannes ved basisk urin ;-). Jeg har haft en hund der led af en nyredefekt der gjorde at aminosyren cystein ikke blev optaget men istedet udskilt med urinen. Dette danner krystaller hvis pH i urinen bliver sur. For min hund ville det have været katastrofalt hvis han var blevet fodret med noget der gjorde hans urin sur. Han skulle fodres på en måde der gjorde at urinen hele tiden var svagt basisk for at der ikke skulle dannes krystaller.
    Det er derfor det er så pokkers vigtigt at man finder ud af hvilken slags krystaller, der er tale om; behandlingen er forskellig afhængigt af krystallerne. Jeg kunne aldrig finde på at sige til nogen du skal fodre med dit eller dat eller giv hunden en c-vitamin pille. I værste fald kan et forkert råd koste hunden en stor operation eller livet.
    Så TS i må tilbage til dyrlægen og få mere at vide.

• #14   2. jun 2016 Tak for alle råd. Vi kommer direkte fra dyrlægen nu, som mener at hendes krystaller primært skyldes det dårlige foder hun har været på. Derfor er hun nu på antibiotika kur i 10 dage og hendes normale foder, og hvis der ikke er nogen forbedring efter de 10 dage, så kommer hun på specialfoder, også må vi tage den derfra. Dyrlægen virkede ikke så nervøs, så jeg er mere rolig nu. smiley

• #15   2. jun 2016 Altså, det Vaks og Bella har er struvit, og der kan du både bruge specialfoder og urical.
    Men som der påpeges, så er det vigtigt hvilken type krystaller, det er.
    Men jeg er klart mere til væskerne end specialfoder.

• #16   2. jun 2016 MIn har også struvitsten og er kommet på specialfoder for 14 dage siden.

Kommentér på:
Krystaller i urin hos hvalp

Annonce