Krystaller i urin hos hvalp Krystaller i urin hos hvalp
Hej,
Vi var forleden oppe med en urin prøve hos dyrlægen fra vores 10 uger gamle franske bulldog og har i dag fået svar på prøven.
Desværre er spaniernes engelsk knap så nemt at forstå, men det vi fik at vide var at Bertha ikke har en infektion men derimod krystaller i urinen.
Dyrlægen mente at det var foderet, og at hun straks ville bestille et specialfoder hun skulle være på.
Mit dilemma ligger i at hun ikke rigtigt lytter til os, hun har hos opdrætter fået et rigtig skod foder for at sige det mildt, og vi er stadig igang med at trappe ud af det og over på Orijen puppy. Burde man ikke lige vente og se om der kom forbedring inden man går over på specialfoder?
Hun viser ingen tegn på smerte ved at tisse, har ingen blod og har ikke smerter ved maven. Hun var derudover til ultralydsscanning forleden hvor scanningen ikke viste andet end at hun har en lille blære. Hun tisser bare rigtig meget og er lidt rød ved tissekonen, som vi Behandler med creme ifølge dyrlægen. Ingen tegn på andet ellers. Hendes urin er helt klart, ingen klumper eller andet snask sådan lige umiddelbart.
Hun tisser endda mindre end hun ellers har gjort, og holder sig stadig helt fint om natten, helt op til 7 timer.
Jeg ved at krystaller skal tages alvorligt, og jeg ved naturligvis at dyrlægen er uddannet, men jeg holder bare stadig på at det godt kam være det gamle foder der spiller ind og at det måske "bare" er en blærebetændelse?
Jeg ved ikke nok om det, men synes bare at det virker lidt hasteligt at sætte hende på ny kost inden hun er ovre på det nye?
Hvad mener i? Skal jeg få taget en ny prøve hos en anden dyrlæge hernede evt?
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 183
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 425 Svar: 10.611
dec 2015
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 5
jun 2009
jun 2009
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.513
dec 2004
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 62 Svar: 235
Mennesker, skulle virke. Så vi prøvede og ganske rigtig, ingen krystaller i urinen hos os mere
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.513
Det er derfor det er så pokkers vigtigt at man finder ud af hvilken slags krystaller, der er tale om; behandlingen er forskellig afhængigt af krystallerne. Jeg kunne aldrig finde på at sige til nogen du skal fodre med dit eller dat eller giv hunden en c-vitamin pille. I værste fald kan et forkert råd koste hunden en stor operation eller livet.
Så TS i må tilbage til dyrlægen og få mere at vide.
dec 2015
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 5
jun 2009
Men som der påpeges, så er det vigtigt hvilken type krystaller, det er.
Men jeg er klart mere til væskerne end specialfoder.
jan 2015
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 42
Krystaller i urin hos hvalp